Ik heb bijvoorbeeld geen goede band met m’n vader. Ik ben 24/7 geïrriteerd aan hem…
Ik heb geen band met mijn broer, ik heb hem al anderhalfjaar niet meer gezien en gesproken. Ik weet niet eens waar hij verblijft en of hij nog überhaupt in leven is.
Ja ik kan ook echt niet met mijn vader, inmiddels praten we nauwelijks en leven langs elkaar heen. Met m’n moeder kan ik prima overweg maar dat is ook niet altijd zo geweest.
Ik heb geen band met mijn opa. Voor hem besta ik niet en hij bestaat dus ook niet voor mij. Overigens heb ik hem de afgelopen 10 jaar misschien drie keer gezien. Nc svp.
Merk je aan je vader dat hij er last van heeft dat jullie niet close zijn, of gaat hij extra z’n best doen?
Sterkte! Ik hoop echt dat jullie elkaar ooit zullen vinden.
Ik was en ben niet close met mijn beide oma’s en opa. Hoewel mijn opa afgelopen juli overleed, mis ik hem wel maar echt heel erg close waren wij niet (mijn andere opa overleed toen ik 12 was). Ook het zelfde bij mijn beide oma’s. Ik doe mijn best maar ik word aan de kant geschoven. Ik groeide op met mijn neef en hij is hun oogappeltje (van mijn oma & overleden opa), altijd al geweest waardoor ik als het ware als de ‘’ zwarte schaap ‘’ werd gezien. Veel mensen hebben wel goed contact met hun opa en oma maar ik niet, mis dat wel.
Al mijn grootouders zijn inmiddels overleden, maar ik heb nooit echt een goede band met ze op kunnen bouwen. M’n ene oma is overleden voordat ik überhaupt geboren was en m’n andere oma zat in een bejaardentehuis en kon bijna niet meer praten. Als kind vond ik het daarom best wel lastig om met haar te communiceren. Ze is inmiddels 7 jaar geleden overleden. M’n ene opa is overleden toen ik 5 was en ik heb eigenlijk geen herinneringen aan hem. Ik weet alleen dat hij dementie had en in een bejaardentehuis zat. M’n andere opa is 11 jaar geleden overleden, maar ook met hem vond ik het moeilijk communiceren omdat hij al zo oud was. Ik ben soms best wel jaloers op mensen die grootouders hebben waarmee ze dingen gaan doen en waarbij ze kunnen gaan logeren etc., want ik heb dat nooit gekund. Gelukkig heb ik wel veel lieve ooms en tantes die als een soort opa en oma voor me zijn.
Nc
Dankjewel! Vind ik lief van je. Ik voel me hier zelf heel erg gemixt over, ik hoop wel ooit te weten of hij nog leeft en nog met verslavingsproblemen kampt. Maar voor nu lijkt het helaas onmogelijk, niemand weet waar hij is, niemand heeft zijn nummer en hij heeft geen Facebook.
Ik vindt vervelend om te lezen dat jullie geen goede band met familie hebben.
Ik heb redelijk goede band met mijn ouders, en zusje. Tuurlijk zijn er wel eens irritaties maar volgens mij is dat overal wel zo.
Mijn grootouders zijn inmiddels overleden, mijn ene opa en oma heb nooit gekend. die waren al overleden voor mijn geboorte. Met mijn andere opa en opa had ik een goede band en kwamen we ook vaak op bezoek.
Geen goede band met de oma van m’n moeders kant (ben trouwens niet de enige in de familie met een slechte band met haar)
Er valt gwn niet met dat wijf te praten. Ze luistert niet naar je, keurt alles af en zeurt en piekert echt om alles. Ook al is er niks om over te zeuren/ piekeren, ze zoekt wel iets om over te zeuren/ piekeren.
Ik heb geen goede band met mijn vader, dit komt vooral door zijn vrouw (mijn ouders zijn gescheiden). Ik heb het idee dat ze mij totaal niet mag omdat ik een “product” ben van de vorige relatie tussen mijn vader en moeder. en dat ik daarom niet welkom ben bij mijn vader thuis, of nooit langs kan komen (er is altijd wel wat, een excuus van mijn vaders kant “dat het niet goed uit komt” oid maar ik weet gewoon dat zijn vrouw het niet wilt en hij kan geen nee zeggen tegen haar) ik kan ook niet zomaar langskomen aangezien ze in het buitenland wonen. hierdoor heeft mijn broer ook geen goede band met hem. Ik vind het persoonlijk echt enorm jammer. voor mij maar ook voor mijn broer aangezien hij ook geen goede band heeft met onze moeder (dat ik wel heb)
Ik heb geen contact meer met mijn vader en verschillende familieleden. Was een heel gedoe, hij heeft ons achter gelaten in Nederland en is zelf terug gegaan naar Italië en hij had het zo gedraaid dat hij van ons geen eigen leven mocht hebben enzo. Maar hij was gewoon de een op andere dag weg, kregen geen alimentatie terwijl school ook gewoon betaald moest worden, dus nu een schuld bij duo door hem. Maar omdat hij het zo omdraaide willen sommige leden niet meer met mij praten of mijn verhaal aan horen.
Heb nog wel een tijdje contact gehad met mijn vader, maar vorig jaar hadden hij en zijn vrouw mij na 3 dagen op straat gezet terwijl ik daar nog 3 weken zou verblijven. De reden was omdat ik graag de huissleutel wilde en naar alleen naar Milaan en Venetië wilde (ben 23, ga en sta waar ik wil i guess) en toen kregen hun ruzie en sloeg mijn vader mij bijna en zei dat ik een kanker dochter was en toen ik zei dat ik dan maar mijn ticket om zou boeken omdat ik geen zin had in drama en de enige van zijn drie kinderen de moeite nam om hem te zien werd ie helemaal boos. En moest ik mijn koffers in pakken en heeft ie mij op de trein gezet naar Bologna, en ben ik vanaf daar naar mijn oom en tante gereisd die mij gelukkig opvingen en daar heb ik heel goed contact mee. Mijn vader wil hun niet meer zien omdat ze mij opvingen ipv mij drie dagen op straat lieten slapen omdat ik pas drie dagen later weg kon.
Ach ja, ben beter af zonder die debiel. Heb gelukkig een lieve stiefvader die wel de vaderrol serieus neemt.
^ jeetje wat heftig, echt niet normaal! Gelukkig dat je wel een leuke stiefvader hebt. Sterkte!
Ik heb echt totaal geen band met mijn broer. We hebben het nooit echt met elkaar kunnen vinden, maar sinds mijn ouders gescheiden zijn maakt hij alleen nog maar ruzie met mijn moeder, als hij in het weekend thuiskomt. Hij gedraagt zich zo egoïstisch en respectloos. Ik zou echt willen dat ik nooit meer iets met hem te maken zou hoeven hebben.
NC