Algemeen Gap Year topic.

Hier is 'ie dan, omdat er vraag naar was.

Het algemeen exchange year / gap year topic.

Hier kun je alle vragen/verhalen/ervaringen kwijt over een exchange year/high school jaar/college jaar/paar maanden in het buitenland/etcetera.

Hier wat populairdere organisaties waarmee je eventueel kan gaan:
STS
EF
YFU
Interlanguage
Travel Active

STS suckt.

Ik heb een tussenjaar genomen, en ben toen 4 maanden naar Australie geweest, telt dat ook? (: Zeker een aanrader!

Ik ga volgend jaar een jaar in Amerika studeren via het Fulbright :slightly_smiling_face:

Ik wil echt heel graag voor een jaar naar de VS als ik mijn diploma heb. Ik heb me al ingeschreven bij STS, maar dat ging opeens niet meer, omdat ik dan als ik in de VS zou zijn 19 zou worden, en het is voor mensen van 15 tot 18. Is dit bij alle organisaties zo?

Ik wil met 3 vrienden na de middelbare een jaar naar australie maar weet nog niet of dat doorgaat haha…

@ Memoria, ja volgens mij wel als je 19 bent is het bij de meeste organisatie dat je als Au pair kunt gaan.

Ik ga in februari 4 maanden backpacken door indiaaaa woehoee:)
Iemand hier toevallig ook gedaan?

Ik zou dat echt te gek vinden, maar het is helaas vaak ook echt heel duur :c

Oh en ik heb nog een leuke vriend aan mijn High School periode in Canada overgehouden! :grinning:

Ik ga volgend jaar een jaar naar Spanje toe en ga werken als au pair!

ik wil ook voor een korte tijd gaan backpacken na dit jaar, maar ook werken+een vooropleiding oid doen :slightly_smiling_face:
over backpacken twijfel ik wel heel erg aan waar enzo :confused:

Nope, dat kan inderdaad niet. Het is high school, en dat kun je dan maar tot je 18e doen.

Wat heb je gedaan in Australie? :grinning:

Ik zit ook te denken aan een gapyear nemen, en dan naar Barcelona te gaan om 4 weken barschool te gaan doen. Relatief best goedkoop en een baan is daarna zo ongeveer verzekerd bij een bar, omdat je dan zo’n diploma hebt dus dan kom je makkelijk binnen. Het is niet heel bekend geloof ik, maar toch, heeft iemand er ervaring mee?

En aan iedereen die een gapyear heeft genomen/nu in haar gapyear zit, hoe bevalt het en wat doe je?

Zat ik ook aan te denken, na je studie ipv na middelbare school. Maar omdat je vaak aan het eind van je studie stage loopt en kans hebt om een baan aangeboden te krijgen, lijkt het mij slimmer om na mijn middelbare te gaan (:

Ik heb ook een tussenjaar gehad, was niet helemaal de bedoeling (gestopt met studie) maargoed. :stuck_out_tongue:
Ik ben met Travel Active naar Thailand geweest, onder andere voor vrijwilligerswerk op een olifantenproject en in een weeshuis. Daarna ben ik nog (zonder organisatie) au pair geweest in Parijs. :]

En mijn broertje vertrekt bijna naar Australië met Australian Backpackers, ook niet verkeerd!

Oh en ik studeer nu ‘gewoon’, bevalt heel goed gelukkig. (: Denk dat je wel duidelijk voor jezelf moet hebben dat je daarna weer gewoon ‘moet’ gaan studeren…
Ik heb nu ook nog veel en lang vakantie (o.a. 3 maanden in de zomer), dus ik kan alsnog mooie reizen maken gelukkig!

ik heb nu een gap year :slightly_smiling_face: ben tot 1 februari fulltime aan het werk in de gezondheidszorg. Dan wil ik 1 maand naar Spanje om een taalcursus te doen en daarna ga ik naar Zuid-Amerika voor 4 / 5 maanden om vrijwilligerswerk te doen en de laatste 2 maandjes nog wat rond te reizen. Ik regel trouwens het meeste zelf zonder organisatie.

Waarom is STS zo slecht dan?

Ik wil na mijn examenjaar (dit jaar) ook een tussenjaar nemen. Het heeft me altijd al heel erg aangesproken en als je ouder bent heb je er de kans eigenlijk niet meer voor. Bovendien weet ik helemaal nog niet welke studie ik ga volgen. Ik ga waarschijnlijk een halfjaar met een vriendin naar Spanje, naar Barcelona of Valencia, daar nemen we Spaanse lessen, ik wil na dat halfjaar vloeiend Spaans spreken. En we gaan daar dan gewoon elke dag werken. Ik denk dat het een heel erg goede ervaring is en dat je er bovendien heel veel van kunt leren. Ik vind het niet zonde dat ik dan later moet beginnen met mijn opleiding, zeker als ik dan wel zeker ben van mijn keuze qua opleiding. Zou graag ervaringen en verhalen horen van mensen die dat al gedaan hebben, voornamelijk Spanje dan. :slightly_smiling_face: