Algemeen examen topic 2008-2009

Oké! De examens beginnen weer. Of voor mij, de eerste examenweek is alweer bijna afgelopen. Ik moet 5 examens deze week en heb er al 3 gehad. Dadelijk om half 12 de 4e (kunstgeschiedenis :confused: ) en morgen nog Frans (100 minuten luistervaardigheid :confused: ).

Dan heb ik mijn eerste examenweek alweer achter de rug! Ik kan je wel zeggen dat ik vreselijk zenuwachtig was voor bepaalde examens. Oké, iedereen die dit jaar examen doet plant hier je frustraties, punten of ervaringen ermee/ervan.
Of wens elkaar gewoon succes :wink:.

Nou iedereen nog veel succes met de examens!

(Ik had een 6,3 voor 100 minuten luistervaardigheid Duits! :grinning::D. Ik ben slechthorend dus dat is voor mij heel wat!)

En op het eind van het jaar moet je natuurlijk laten weten of je geslaagd bent!
Ik zit in VWO6 trouwens.

Examenweek?, wij hebben toetsweken.
het lijkt net alsof je nu al je examen gaat doen xD

indeed tentamens heten zoiets

Ik heb mijn eerste SE-week 8 december, maar ik zit in 5 Vwo, dus doe nog geen examen dit jaar.

ik heb in april/mei mijn echte eindexamen en hopelijk krijg ik dan mijn diploma <3

Nee bij ons niet.
We hebben 3 SE weken en 1 CE week.
schoolexamen en centraal examen.
Nu heb ik 1 examenweek gehad dus.

Bij ons heet alles in het examenjaar een examen.

duh bij iedereen heet het SE dat is dus een ander woord voor tentamen

Wij praten dan nog steeds over examens, niet tentamens.
Tentamens zijn bij ons de pta’s, die heb je in de 4e en 5e.
Don’t ask me why, zo noemt onze school het.
Is toch niet zo moeilijk te geloven?

Ik heb volgende week mijn eerste SE week.
Maar hoe kan je het beste Natuurkunde, economie en luistervaardigheid van Duits en Engels het beste voorbereiden.
( Zeer spijtig dat ik natuurkunde heb gekozen )

oefenen, oefenen en oefenen.
Natuurkunde: ik kan me herinneren dat er ergens een site met examenvragen op onderwerp was, dus daar kan je al uit oefenen. Moet je even de site googlen hoor :wink:
Economie: samenvattingen maken en ook weer oude examenvragen maken
Luistervaardigheid: tv programma’s/films in die taal kijken, ondertiteling afplakken als het op een nederlandse zender is

Op cito.nl kun je luistertoetsen oefenen.
Wacht ik zoek even op hoe je er komt, want dat is niet het makkelijkste wat er is :p.

→ www.cito.nl
→ bovenaan links, grijze vakje > producten en diensten
→ doelgroep: voortgezet onderwijs
→ oefenen voor kijk- en luistertoetsen > lees verder
→ oefenmateriaal kun je kiezen: duits, frans of engels

Succes!

Misschien wel handig voor meerdere mensen:)?

Ik heb nog 3 examenbundels liggen. Meer dan 200 pagina’s per stuk.
Het zijn allemaal oefenexamens met achterin de antwoorden zeg maar, zodat je het zelf kan nakijken of het een vriendin/je ouders kan laten doen en zo kan je ongeveer zien op welk cijfer je zou uitkomen.

Ze zijn voor VMBO - KADER. En de vakken zijn Nederlands, Engels & Biologie.

Ik heb ook examens dit jaar … en ik heb vorige week mn eerste schoolexamenweek gehad! was best te doen, maar wel raar opeens een toets van 2,5 uur …

duren ze bij jullie ook zo lang?

Ik zit ook in mijn examenjaar, 5HAVO.
Heb net m’n eerste toetsweek chter de rug, ging gelukkig goed. =D
Succes dit jaar, iedereen!
En aan het eind van het jaar natuurlijk wel laten weten of je geslaagd bent.
=)

Onze testen vooral 100 minuten tot 2 uur. 2,5 heb ik (nog) niet gehad. Maar het is sowieso wel langer dan gewoon een 50/60 minuten test van normaal!

Ik zit in 6VWO en we hebben altijd zes toetsweken, waarvan dan in toetsweek 2, 4 en 6 schoolexamens (maar die 6e heb ik nu niet omdat we in mei al klaar zijn)
Ik heb voor de vakantie toetsweek 1 gehad, maar daar horen dus eigenlijk geen examens in. En proefwerken tellen niet mee. X’D
Toen had ik toch één SE, van Geschiedenis, en daar had ik een 7.7 voor ^^

Komt wel goed denk ik, ik sta alleen voor Latijn een 5 XD

Wooow, nee =p
Bij ons duren schoolexamens altijd 45 of 90 minuten (meestal 90), en ik heb er één keer eentje gehad van 2 uur xD

Goed joh, van je luva Duits. 100 min luva voor Frans, verschrikkelijk. Nouja, eigenlijk zou ik Duits wel erger vinden maar daarom heb ik dat dus niet gekozen. :stuck_out_tongue: Was Frans luva moeilijk?

Ja, 100 min. luisteren is te veel :p. Maar bij Frans werden het 2 onderdelen van een half uur, waartussen je even pauze hebt. Dat is wel fijn. Ik denk dat het wel goed is gegaan, maar aangezien ik nog geen punt heb durf ik nou niet te schreeuwen hoe makkelijk het was haha. Dadelijk heb ik een onvoldoende ofzo :wink:.

Update: ik heb alleen nog maar voldoendes gehaald (H). krijg alleen nog wiskunde en Frans terug.

Ik heb pas een week voor de kerstvakantie een ‘SE-week’, maar ik heb tussendoor ook nog zo hier en daar een SE. Ik heb filosofie, duits, kunstgeschiedenis en wiskunde tot nu toe gemaakt; voor duits had ik een 7.6

Ik zit in 6 Gymnasium en heb vrij veel vertrouwen in mijn examen. Ik zie wel ontzettend op tegen de luistercito’s voor Duits en Frans, en de examens van filosofie en geschiedenis die zo’n 3 uur gaan duren.