Algemeen clarisonic topic!

Hey iedereen!

Ik open dit topic even om ervaring uit te wisselen over Clarisonic (Mia).
IK zou hem namelijk graag kopen, maar omdat 150 euro niet niks is, is het misschien handig als er een topic over is? (als er al een is, mijn excuses, dan mag hier een slotje op).

Dus, dit topic is bedoeld voor:

• vragen ivm clarisonic
  • ervaringen te delen
    -…

Girlscene zelf heeft hem ook eens getest, dat vind je hier:

En er zijn nu meerder kleurtjes:

Waar kan je Clarisonic kopen?
Bij ICI Paris XL verkrijgbaar in Nederland en België.
http://www.iciparisxl.be/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/IPXL-IPBE-Site/nl_BE/-/EUR/ViewStandardCatalog-Browse?CatalogCategoryID=rSAKAwttvc8AAAFA6iI018yZ

Hoeveel kost het?
De mia kost 149 euro
De plus 225 euro
Opzetstukjes (borstels) kosten 25 euro

Is het iets voor jou?

ls je graag je huid schoon hebt en last hebt van verstopte/grote poriën, dan is het wel iets voor jou.

Extra info (rechtstreeks copy paste van de review luiheid)

Er zijn vier verschillende borstelkoppen op de markt, zelfs voor de extreem gevoelige huid. Ook meiden (en jongens!) met een gevoelige huid of grove poriën kunnen een aparte borstelkop kopen. De Clarisonic Mia zelf komt met een borstel voor de normale huid.

De Clarisonic is waterdicht, waardoor je ook onder de douche of in bad je gezicht kunt schoonmaken.

Het apparaat is oplaadbaar. De magnetische kant ‘plak’ je aan de onderkant van de Clarisonic en dan steek je de stekker in het stopcontact. Het apparaat gaat 24-28 minuten mee. Opladen duurt 18 uur.

Gebruik Clarisonic en scrub niet samen.

Clarisonic veroorzaakt geen overmatige talgproductie, waardoor je geen vettere huid krijgt.

De borstelkop moet volgens Clarisonic iedere drie maanden vervangen worden. Zorg in ieder geval goed voor de borstel en laat het na elk gebruik goed drogen.

Hoe ga je ermee om?

Werking
Clarisonic Mia is een klein en handzaam apparaat. Het is belangrijk om te weten hoe het apparaat werkt en hoe je daarmee je gezicht reinigt.

Stap 1
Maak je gezicht nat en breng een reinigingsproduct aan. Je kunt ook je gezicht en de borstel natmaken en dan de make-up remover op de borstel aanbrengen. Ik gebruik Origins frothy facewash, een schuimende reiniger. Een klein beetje in het midden van de borstel is genoeg om mijn gezicht te reinigen.

Stap 2
Zet de Clarisonic aan. Dit doe je door op het onderste knopje te drukken. De ingebouwde timer houdt de tijd bij. Na 60 seconde gaat de Clarisonic zelf uit.

Stap 3
Beweeg de borstel zacht over de huid met ronddraaiende bewegingen. Druk niet hard, dat is niet nodig. Ga 20 seconden over je voorhoofd, dan hoor je een piepje en beweegt de borstel even snel, dan ga je 20 seconden over je neus en kin. Vervolgens hoor je weer een piepje en voel je een andere beweging van de borstel voordat de borstel verder gaat met de speciale sonische bewegingen. Ga dan verder met je wangen. 10 seconden voor elke wang en je bent klaar. Het is niet ingewikkeld en je voelt zelf meteen aan wanneer de 20 of 10 seconden erop zitten. Op een rijtje:
20 seconden voorhoofd
20 seconden neus en kin
10 seconden linkerwang
10 seconden rechterwang.

De Clarisonic heeft twee standen. Als je het apparaat aanzet staat het automatisch op de eerste (lichte) stand, maar als je kunt de Clarisonic ook harder zetten als je nog beter wilt reinigen of bijvoorbeeld een vette huid hebt.

Stap 4
Spoel je gezicht af met water en breng daarna je crème, serum of andere verzorgingsproducten aan.

Zodra je klaar bent was je de borstel met water schoon. Is je borstel erg vies? Pak dan een beetje van je reiniger of zeep. Spoel goed na en laat de borstel dan drogen. Soms haal ik de borstel van het apparaat zelf af. Dit gaat makkelijk als je aan de kop draait. Ik laat de borstelkop altijd met de haren naar beneden drogen zodat het water eruit loopt.

Prentjes:

up! ben ook benieuwd naar ervaringen :upside_down_face:

dit soort dingen kan je echt heel goedkoop op ebay kopen, vast minder goede kwaliteit maar hetzelfde systeem denk ik?

Net daarom dit topic, ik denk wel dat je verschil ziet tussen eentje van 15 euro en eentje van 150 :p, ik spaar liever voor iets waarvan ik weet dat het erg goed is dan gewoon eentje dat zo weer stuk is en maar half zo goed werkt :slightly_smiling_face:. Maar ja, das iedereen zijn eigen wil :slightly_smiling_face:.

Dit, en ze verkopen er nu ook zoiets bij blokker/kijkshop.

Oeeh ik ben ook heel benieuwd hiernaar!! Ik ga het volgen!

Ik heb een Clarisonic Mia en ben er erg blij mee :slightly_smiling_face: Een vriendin van mij had zo’n neppe gekocht via eBay maar die werkt echt lang niet zo goed als een Clarisonic hoor. Je betaalt er een flinke mep met geld voor, maar dat is hij wel waard! Het is ook niet voor niks dat alleen de Clarisonic wordt aanbevolen door dermatologen enzo.

Toen ik 'm net begon te gebruiken kreeg ik wel een beetje last van puistjes omdat hij je huid zo supergoed schoonmaakt dat je daar even aan moet wennen. Ook ben ik al redelijk snel van de gewone borstelkop overgestapt op die voor de gevoelige huid, want die vind ik een stuk zachter. Ook leek me dat beter aangezien ik 'm dagelijks gebruik. Ik merk wel echt dat mijn huid er super zacht van wordt en er ook echt beter uitziet, en mis 'm wanneer ik 'm een paar dagen niet kan gebruiken omdat ik bijv. op vakantie ben en 'm vergeten ben.

Ik heb hem gevraagd voor mijn verjaardag volgende week. En anders koop ik hem zelf. Die namaak dingen zijn niet vergeleken met de clarisonic omdat de clarisonic veel sneller beweegt en pulseert. En al die andere dingen draaien helemaal rond want niet goed is voor je huid want dat trekt dus meer aan de huid. En de clarisonic is waterdicht en de andere via ebay niet. Ik heb alleen maar goeie dingen gehoord over de Clarisonic.

Krijg je daar geen hele rode huid van? Ik krijg namelijk al een heel rood gezicht als ik er iets te hard met m’n hand overheen ga.

Ik heb er eentje net gekocht, ik hoop dat het goed werkt en een beetje helpt :slightly_smiling_face:

De haren van de borstel zijn heel zacht. Maar verschilt ook per borstel, maar alle haren zijn zacht voor de huid.

^ dankje voor de reacties! Echt handig, ik ga hem voor kerstmis vragen denk ik :slightly_smiling_face:.

En merken jullie verschil in poriën/meeëters?, daar heb ik dus echt last van, heb zo grote poriën op mijn neus :frowning_face: (door de meeëters).

Wat ik er over heb gehoord is dat het goed helpt tegen meeëters.

ik heb een visapure :slightly_smiling_face:

Werkt perfect! Porieën zijn bij mij bijna niet meer zichtbaar en ik heb er echt een mooi huidje van gekregen :slightly_smiling_face:

Nee. Clarisonic is echt de beste gezichtsborstel die er is!

Ik vind hem echt vééls te duur
meiden met een zeer droge huid/eczeem die hier baat bij hebben?

Heb reviews gelezen over dat mensen een hele droge huid hadden en dat hun huid ook daardoor verbeterd is. Ze hadden geen velletjes etc.

Geweldig! Das al een pluspuntje meer! :slightly_smiling_face:

upje!

+ er is een nieuw artikel over nieuwe kleurtjes voor de borstel :slightly_smiling_face: