Algemeen bijbaantjes topic #2

Een nieuw topic voor al je vragen over bijbaantjes!

Edit Piv: je mag hier dus ook al je vragen stellen over solliciteren, CV en what-have-you!

Hehe, veel beter!

Fijn! Mijn folderwijk die ik erbij zou doen gaat ineens niet meer door, werd vrijdag gebeld. Krijg wel een cadeaubon, omdat ik eigenlijk over 1.5 week zou beginnen ermee. Maja ik hoop dat ik in de zomer veel werk te doen krijg als schoonmaak hulp in de thuishulp.

Ik zoek nog een baantje voor iemand van 15, tijdens de vakantie.

Weet iemand ook iets dat je thuis/bij familie/niet echt bij een officiële instantie kan doen voor wat geld? Oppassen kan inderdaad, klusjes doen, etc. Wat kan nog meer?

^ je kunt bij een boer gaan werken & dingen plukken op het veld? alleen dat is echt heel erg heet … ik werk bij een slager op zaterdag, en in de vakanties dus ook heel veel. lekker veel verdienen want ik werk zwart haha. maar dat is lekker koel in de zomer <3

Hoe vinden jullie het werk als afwasser in een strandtent? ik heb het gedaan maar heb na 3 keer werken ontslag genomen… ik ben benieuwd of ik de enige ben die het echt zoo vreselijk vond dat ik er gewoon ziek van werd als ik moest werken.

Heeft iemand ervaring met een uitzendbureau?
ik ben 14 en ben van plan me daar samen met een vriendin in te schrijven voor van de zomer.
Officieel mag je dan toch al ingeschreven staan bij een uitzendbureau?

^ja, dat wil ik ook wel weten!

weeet iemand een leuk vakantie baantje? (:

Ik raad je echt aan om gewoon bij een restaurant als afwashulp te gaan werken ofzo. Ik heb tot mijn zeventiende veel klusjes gedaan thuis en kreeg daar voor betaald. Maar nu heb ik dus nog geen CV, dus begin in nu maar met een baantje :’)

Een vriendin van mij werkt bij de welkoop, dat hoort ook bij de boeren bond dacht ik en die heeft het na haar zin. Maar haar collega’s zijn ook heel leuk volgens mij. Maar het is in ieder geval wel relax werk, het is nooit echt suuuuper druk.

Iemand ervaring met werken bij de Coop? Hoeveel verdien je als 16 jarige? (:

Ik heb een poosje geleden bij de bakker mijn gegevens achtergelaten, en ze zeiden dat ze misschien nog iemand zochten voor in de vakantie, en dat ik even moest terugbellen als ik na een paar weken nog niets hoorde, wou ik net bellen, maar het is dicht omdat het Pinksteren is :'D

En een vriend van mijn ouders heeft een restaurant, en ik kan het daar ook vragen, maar zijn dochter werkt daar met een vriendin ook al en dat zijn niet echt bepaald altijd even toffe, leuke meiden. Dus ik weet het niet. Maarja, dit dorp is zo klein dat er bij elk bedrijf/restaurant/winkel wel mensen werken die minder leuk zijn. Ik weet het niet, haha.

Niemand…?

Ik heb nog steeds niets van de Albert Heijn gehoord. Ik had via internet gesolliciteerd, maar is het dan raar of opdringerig om ook nog gewoon eens bij de winkel langs te gaan? Ik ga er dan een beetje met een dubbel gevoel heen: misschien vinden je het juist goed dat ik echt langs kom, maar aan de andere kant kunnen ze ook denken dat ik ontzettend ongeduldig en wat opdringerig ben. Hmm…

Ik hoorde pas na een week wat… weet niet wanneer jij gesolliciteerd hebt…

Ongeveer 3 weken geleden al!

@Felicita,

Ik zou gewoon langsgaan als ik jou was! Of even bellen :slightly_smiling_face:

Oké, dankje voor de tip! Ik denk dat ik dat gewoon doe inderdaad. :slightly_smiling_face:

Zo’n uitzendbureau, is het zinvol voor mij om me daar in te schrijven? Voor vakantiewerk of zo? Aangezien ik in een klein dorpje woon, en niet dicht bij een stad (niet dichtbij genoeg om er te werken).

Weet iemand dat?