Algemeen (bij)baantjes topic

oeps verkeerd xD

-

^ deze vraag is een paar pagina’s terug ook gesteld.
Misschien kan je in een kas gaan werken? Ik heb dat ook gedaan en kreeg het zwart handje contantje. Ik was dan wel 15 of 16 dus het is even geleden.

Aangenomen bij Nemo :upside_down_face:

Heeft er iemand al eens vakantie werk in het buitenland gedaan en zo ja wat?
Ik heb al een baantje maar het leek me leuk om tussendoor even wat anders te doen.

Dat lijkt me echt super leuk! Veel plezier en succes.

Ja ik! ik heb een maand op een camping gewerkt. Maar ik was aan dit baantje gekomen door kennissen dus ik heb eigenlijk niet hoeven zoeken via site’s ofzo haha. Maar via grenzeloos werk zie ik op facebook vaak hele leuke vacatures voorbij komen!

Ik zou een aantal jaar geleden de hele zomer op een camping werken, maar dat bleek na 2 weken echt niet leuk te zijn (de eigenaren waren gewoon kut). MAAR op zich is het wel leuk omdat je een beetje vakantie/werk in één hebt, aangezien je gewoon weg bent van huis.
Je moet je alleen wel bedenken dat je niet echt extreem veel verdient. Ik verdiende iets van 500 euro per maand ofzo en ik moest de huur van thuis nog betalen. Eten e.d. was wel inbegrepen, maar als ik iets extra’s wilde, moest ik dat zelf betalen dus ik zou uiteindelijk misschien €300,- over houden per maand, wat uiteraard geen vetpot is.

Aangenomen bij de Hema :grinning:

Twee vraagjes:
is het verplicht in de horeca dubbel te betalen tijdens Pasen? (Koningsdag neem ik aan van niet, maar mocht dat wel zo zijn zeg het vooral)

Is er iemand die werkt bij Coffee Company? If so: is het leuk, is het goed geregeld, krijg je boven het minimumloon/fooi, en hoe tolerant zijn ze met rare haarkleuren?

Krijg je op koningsdag dubbel betaald in een supermarkt? Ergens denk ik van wel, want volgens mij is het een officiële feestdag

Ik krijg volgens mij zelfs 300%. Dat was vorige 2 jaar in ieder geval wel zo

^ Amaiii, was da bij mij ook maar zo.
Ik krijg 200% maar daar ben ik al dolgelukkig mee.

Weet er iemand ook of je animatiewerk kan doen in de zomer wat niet intern is (dus waar je niet minstens een week dag en nacht verblijft)?

Wij zijn van de feestdagen ook alleen op koningsdag open helaas, al zijn de andere 200% bij dit bedrijf.
Waar krijg je op koningsdag eigenlijk geen ‘extra geld’ omdat je dan werkt?

Yay en ik ben aangenomen! Dinsdag eerste werkdag. Vind het nog wel erg spannend, want de kassa en wisselgeld teruggeven vind ik nog wel erg lastig.

Ik ben gestopt met mn studie en wil nu een tijdje gaan werken, maar ik wil wel op mezelf blijven wonen. Waarschijnlijk wordt het een horeca baantje aangezien ik alleen mijn havo diploma heb, maar kan je hiermee rond komen? Ik heb tot mn 18e gewerkt en verdiende toen zo’n 500 per maand. Maar nu heb ik 1000 nodig om rond te komen. Zijn er meiden die dit verdienen? En wat voor baantje hebben jullie?

Zou je je vraag even anders kunnen formuleren want ik begrijp hem niet :cold_sweat: :cold_sweat:

Ik vond kassa in het begin ook best spannend en lastig. Maar na 2 weken daar werken ben je er helemaal aan gewend en zal het supergoed gaan. Dus maak je geen zorgen!

Ja.