Algemeen (bij)baantjes topic

^ Tjaa, zulke aso’s heb je er ook tussen zitten. Gewoon verder solliciteren.

Ik word hier echt een beetje moe van, een baantje zoeken is lastiger dan ik van tevoren gedacht had… Vorige week ben ik dus afgewezen na een hele goede sollicitatie met als reden dat ik in september weer met een opleiding zou beginnen. Inmiddels ben ik erg aan het twijfelen om een tussenjaar te nemen zodat ik ook langer kan werken, ik heb echt heel hard geld nodig. In mijn dorp heb ik bijna geen opties meer, er zijn hier amper winkels. Dat betekent dat ik dus in andere nabije steden moet gaan solliciteren, maar ik heb helemaal geen zin in die reistijd + reiskosten.

morgen 2e werkdag bij de jumbo, vakkenvullen bij de vers joehoe. wat ik zo lastig vind is het ‘stoppen’ zegmaar want ik moet om 19;00 stoppen maar ik weet niet hoe zegmaar :cold_sweat:

@Crystal; Voor mij was de oplossing om me in te schrijven bij een uitzendbureau, daar heb ik steeds (tijdelijk) werk kunnen krijgen. :slightly_smiling_face:

nvm

Mehh, 13 dagen werken achter elkaar komende twee weken dus lekker an die arbeit…

Toen ik op mijn 16de achter de kassa zat bij Jumbo kreeg ik €3,77 per uur

Ik geef bijles op mijn eigen school, want daar is zo’n systeem voor.
Heel leuk, en ik verdien er ook goed mee: per lesuur 5 euro!
P.S. ik zit in de derde en geef wiskunde-bijles aan twee tweedeklassers.

wat doen jullie in de vakantie? werken jullie volle weken, halve, of gaan jullie bijvoorbeeld naast je baantje nog ander werk doen (oppassen bijv.)?

^Verschilt bij mij per vakantie per jaar ook weer. Meestal werk ik in de zomervakantie fulltime tenzij ze vooraf aangeven dat het niet kan dan neem ik er een baantje bij. In de kerstvakantie vaak de eerste week fulltime en de andere vakanties parttime.

-

Ik werk bij mijn huidige baantje dan gewoon parttime. Afgelopen vakanties had ik ook nog stage erbij, dus kon ik ook niet fulltime werken. In de zomer werk ik ong. 30 uur per week.

Ugh ben een beetje klaar met mijn werk. Wil graag servicebalie doen maar dat mocht niet vanwege mn beschikbaarheid, nu kan ik elke dag werken en mag het als nog niet(maar als de hoofdcassiere zelf geen zin heeft om de hele dag daar te staan ben ik wel goed genoeg). En de sfeer wordt steeds minder leuk, al zijn er nog steeds gezellige collega’s. Maarja kan best veel uren maken en het verdiend best lekker dus ik zit het nog maar even uit.

En ga toch never nooit iets anders vinden dus heb niet veel keus :"D

Volgend schooljaar begin ik aan mijn jaarstage. Dan moet ik 32/36 uur in de week stage lopen. Waarschijnlijk kom ik ergens terecht met onregelmatige diensten ivm de sector. Ik had een tijd geleden al bedacht dat ik dan stop met mn werk omdat het misschien lastig te combineren is. Ik werk alleen doordeweeks, en dat is lastig om in te delen als mijn stage onregelmatig wordt. Daarnaast zeggen veel mensen die ik ken dat het 3e jaar het zwaarst is. Maar nu twijfel ik of ik wel moet stoppen met mn werk, want het voelt een beetje als falen om al ontslag te nemen voordat ik überhaupt heb geprobeerd of ik het kan combineren.
Maar eigenlijk heb ik het geld van mn werk niet echt nodig. Ik zou met mn stage ongeveer 300 per maand krijgen, en zoveel verdien ik nu ook met mn werk.
Hoe hebben jullie je jaarstage gecombineerd met werk?

Ik ben trouwens aangenomen (yay!) dus dat is heel fijn. Ik heb vorige week zaterdag de laatste dag gehad bij mijn oude baan, voelde toch heel raar. Ook ben ik die week al meteen begonnen bij mijn nieuwe baan, en het is echt heel leuk vind ik, leuker als het werk dat ik eerst had.
Ik ben er toch wel een beetje benieuwd naar, wat verdienen jullie per uur als 17-jarige en als 18-jarige?

Ik heb mijn jaarstage gecombineerd met mijn weekendbaan. Het hele jaar, zoals ik nu ook doe tijdens afstuderen. Meeste klasgenoten hebben wel ontslag genomen van hun bijbaan.

Ik werk nu op mijn stage 40 u.p.w. en momenteel verschilt het heel erg per week hoeveel ik werk. We hebben normaal 2 weekendhulpen en nu 3 omdat er 1 bijna weg gaat (over 2 weken) en de ander ingewerkt wordt. Ik werk nu dus afwisselend of heeeel veel of zeer weinig. Deze week werk ik bijv. 24 uur naast mijn 40 uur stage en volgende week moet ik maar 4 uur werken en de week erop maar 9 uur. Dus dat is heel verschillend.
Ik werk wel alleen omdat ik het geld heeeeel hard nodig heb en als ik door zou werken tijdens mijn stage mag ik straks na mijn studie blijven bij mijn bijbaantje zodat ik daarnaast kan gaan solliciteren voor een baan in de richting van mijn opleiding.
Ik moet wel zeggen dat ik op de dagen dat ik kan uitslapen ook echt slaap tot 11 uur :’’’)

Ik wil solliciteren in de stad waar ik momenteel het meeste ben. Omdat ik problemen thuis heb zit ik meer in een andere stad bij familie en ik wil ook in die stad solliciteren maar ik sta er officieel niet ingeschreven. Mag ik op mn sollicitatieformulier gewoon het adres schrijven waar ik momenteel verblijf of moet het perse mijn inschrijfadres zijn? Want mijn inschrijfadres is ver weg dus ben ik bang dat ze me daardoor niet gaan aannemen.

Ik heb een half jaar lang 36 uur p/w stage gelopen en daarnaast ook mijn bijbaan gehouden omdat ik geen stagevergoeding kreeg en liever niet teveel wilde lenen. Naast de 36 uur op mijn stage werkte ik de ene week 4 uur en de andere week lukt het om 16 uur te werken. Mijn baan is alleen doordeweeks en ook alleen overdag, dus dat was elke week weer een uitdaging om te laten passen. Ik zou het proberen, wie weet lukt het je ook wel en soms verschillen je uren op stage ook nog eens per week (bij mij in ieder geval). Het is in ieder geval redelijk te doen. Ik heb in die tijd mijn weekenden in ieder geval zeer gewaardeerd haha :cold_sweat:

Ik denk niet dat het uitmaakt, alhoewel je uiteindelijk wel je adres moet geven waar je bij ingeschreven staat (belastingtechnisch denk ik). Maar je kunt gewoon in je sollicitatie duidelijk maken dat je meer in die ene stad bent dan waar je eigenlijk woont?
Toen ik ging studeren woonde ik eerst ook nog in een andere stad, een uur met de trein verderop. Ik wist toen al dat ik binnenkort op kamers ging, maar had nog geen adres, dus vulde ik gewoon mijn eigen adres is en alsnog werd ik overal wel gevraagd om op sollicitatiegesprek te komen.