Algemeen (bij)baantjes topic

^Als je loonheffingskorting toepast gaat er niks af. Er is dacht ik maar 1 loonheffingskorting.

Hey meiden,

Ik ben dus van plan om te solliciteren bij de jumbo bij de kassa of bij het brood. Weet er iemand toevallig hoeveel je daar verdient als een 16-jarige?

Alvast bedankt x

Toen ik 16 was verdiende ik ongeveer 4.50 per uur bij het brood.

Mijn buurmeisje van 16 werkt bij de plaatselijke jumbo en verdient daar 3,30 per uur.

Zoals soepstengel al zegt, is er idd maar 1 loonheffingskorting. Deze mag je toepassen als je op 1 plaats werkt, en ik ga er van uit dat dit je eerste / enigste baantje is dus deze is van toepassing.

Bij de Albert Heijn krijg je een all-in loon, dus snipperuren en vakantiegeld zitten al bij je uurloon berekend.

Ik moet in mei weg bij het huidige bedrijf waar ik werk (3e contract loopt dan af dus ja scheisse, en ben nu druk aan het solliciteren omdat het natuurlijk zo mei is, en ik heb niet zomaar een baantje. Zeker niet met de leeftijd die ik nu heb, ik word in april namelijk 18. Ik ben nu bij 1 bedrijf op gesprek geweest en heb er wel een goed gevoel over, maar het is nog eventjes afwachten. Ze zouden me binnen 2 weken terugbellen.

Yessss donderdag sollicitatiegesprek voor hostess/promotiewerk
Hoop echt dat het wat wordt, aangezien ik dus eigenlijk nooit 's avonds of in het weekend kan en ik wel denk dat dit werk juist voor dan is… Maarja, we zullen zien.

Wordt leuk morgen, moet morgen werken maar mijn stem is zo goed als weg :grinning_face_with_smiling_eyes:
Gezien het feit dat ik bij subway werk en dus tienduizend vragen moet stellen aan klanten zoals: wilt u er kaas op, welke kaas wilt u erop, wilt u hem ook warm? ect. ect. ect. wordt dat nog even een dingetje :dancing_women:

Whoop whoop, had me twee weken geleden ofzo aangemeld om bijles te geven en heb nu waarschijnlijk mijn eerste bijles student! Is echt maar voor een uurtje per week, maar het lijkt me wel echt chill werk en alles beter dan niets :upside_down_face:

Oké lololol dat hostess gebeuren was echt een flop. Nouja, weet ik ook weer dat dat nooit iets gaat worden.

Ik kwam daar zo binnen en volgens mij hadden wij (die mevrouw die het gesprek deed en ik) meteen al zoiets van: nee, dit gaat hem niet worden. Het ligt hem er niet aan dat ik niet mensen durf aan te spreken of iets dergelijks, maar toen begon ze met de kledingvoorschriften. “Haar strak naar achteren, make-up moet goed zitten, mantelpakje aan en géén tattoo’s of piercings”. Nouja, toen was het wel klaar haha.

Ga wel bijles geven 5 uurtjes per maand, dus dat is wel leuk!

Succes Kapitein Alfred!
Jammer dat je hostess baantje zo snel klaar is maar he, als iemand verwacht dat je je hele persoonlijkheid wegstopt, dan heb je gewoon niet het goede baantje.

Volgens mij ben je heel slim en geduldig dus het is vast heel goed dat je bijles gaat geven.

Iemand die toevallig bij de IKEA werkt, of iemand kent die er werkt?

Krijg je daar een minimumloon (zoals bijv. bij de Hema)?

Ik heb twee weken geleden een sollicitatie verstuurd, maar hier heb ik geen reactie op gekregen. Ook niet of het ontvangen is of iets dergelijks. Ik heb mijn mail gecontroleerd en het is wel echt verstuurd. De vacature staat ook nog steeds op de website. Vind dit een beetje gek aangezien ik wel aan alle eisen voldoe, en al een paar dagen (misschien 3) nadat de vacature online stond al solliciteerde. Normaal duurt dit toch niet zo lang of wel? Wat moet ik nu doen, gewoon nog wachten?

Soms staat onder een vacature vermeldt dat als je niks hebt gehoord na een bepaalde periode, dat je er vanuit moet gaan dat je niet door bent.
Stond dat er niet, dan zou ik zeker een mailtje sturen of even bellen. Dit is btw alleen maar verstandiger, zo laat je zien dat je er echt achteraan gaat, dus ook echt wilt.

Het kan ook zijn dat ze hem voor een bepaalde tijd open zetten en daarna naar alle ingekomen sollicitaties gaan kijken.

Heeft iemand hier toevallig ervaring met Aethon? Ik zit te twijfelen of ik daar binnenkort wil gaan solliciteren/werken als verpleegkundige/helpende naast mijn studie maar ik hoor wisselende verhalen over het bedrijf!

Ik zit een beetje met een dilemma.
Ik heb gesolliciteerd bij de Bristol en de Lidl. Beide gesprekken gingen wel goed en ik heb te horen gekregen dat ik morgen bij de Bristol voor een tweede gesprek mag komen. Er zijn dan nog wel andere sollicitanten, maar ik heb wel meer kans.
De baan bij de lidl leek mij eigenlijk leuker. Het zijn minder uren, maar ze zei dat je meer verdiend(??).

Wat moet ik doen als ze morgen bij de Bristol zeggen dat ik ben aangenomen? Ik kan het ook niet afzeggen, want ik weet nog niet of ik bij de lidl wel ben aangenomen.
Bij de Bristol denken ze waarschijnlijk dat ik liever voor hun kies, omdat ze meer uren aanbieden. (Ze weten beide van het andere gesprek)

^ gewoon aannemen, meestal heb je een proefperiode van een maand.
Stel dat je ook bij lidl wordt aangenomen, dan kan je bij beide even meedraaien en kijken waar je het het leukste vindt.

Dankje, had je advies genomen en gisteren gemaild. Heb net op de website gecheckt en hebben ze gewoon de vacature eraf gehaald. Ja hallo, dan kan je toch ook even mailen :’). Snap dat ze mij niks verplicht zijn maar dat vind ik een beetje asociaal om gewoon niet te reageren.