Algemeen (bij)baantjes topic

Weet iemand hier toevallig een bijbaantje voor een 20 jarige in Tilburg?

Weet niet of dit soort werk je ligt, maar bij Café Philip zoeken ze volgens mij nog mensen.

Iemand nog tips voor iemand van 22 jaar, omgeving Zwolle?

Als je enige ervaring hebt, misschien het Engelse Werk? Staat op facebook een advertentie voor de bediening en hoorde van iemand dat ze ook nog een afwasser zoeken (volgens mij geen ervaring voor nodig). Zal het verder even in de gaten houden, op de weggeefhoek 038 op facebook misschien een advertentie plaatsen? Daar zijn veel mensen die vaak wel wat weten!

Succes!

Heb dus een gesprek gehad, en ze gaf aan dat ze me een contract wilde aanbieden maar het nog moest voorleggen aan haar bedrijfsleider ofzo, maar ben dus gebeld dat ik het niet geworden ben… top!
Ben dus weer druk bezig met solliciteren maar ik weet niet hoor …
Ik ben ook aan het twijfelen om gewoon te solliciteren voor verkoopmedewerker bij de kruidvat, maar ik heb géén werkervaring maar er staat dus: ‘‘Je hebt ervaring in de detailhandel of horeca.’’ en dat heb ik dus niet, maar het is wel een bijbaan vanaf 16 jaar, voor max. 12 uur per week.
idk what to do. heb al wel voor vulploegmedewerker gesolliciteerd.

En dan krijg je een appje:

Hallo, we bieden je geen nieuw contract aan. Bedankt voor je inzet. Groetjes *naam*

UHM wat… Dit zag ik écht niet aankomen, en vind ik ook gewoon écht niet netjes om dit op whatsapp te sturen.

Dus maar weer aan het solliciteren :’)

@ LovePancakes
Wat
Dat kunnen ze echt niet maken, wat asociaal!

@LovePancakes, dit hoef je echt niet te pikken hoor. Ik zou er niet meer willen werken maar ik zou ze toch wel even duidelijk maken dat dit echt niet kan.

Ja heb mijn baas daarna ook boos opgebeld, dat ik het echt niet vind kunnen dat ze dit op deze manier doen. Mijn naam stond niet eens in dat appje, echt asociaal. Daar wist hij niet echt iets op te zeggen.

Achteraf gezien wil ik er ook niet eens meer werken, maar baal wel enorm. Het werk was altijd heel leuk en ging altijd met veel plezier werken.
Het ontslag kwam dus ook totaal niet omdat ik niet functioneerde oid, maar ik was volgens hem te weinig beschikbaar (vrijdagavond en za-zondag hele dag, in de vakanties fulltime, ik werkte in vakanties zelfs wel eens 7 dagen per week)

Nouja dat is opzich ook niet veel, door de weeks ben je gewoon niet beschikbaar. In de weekenden en vakanties hebben werkgevers over het algemeen een overvloed aan mensen die willen werken.

Ik neem binnenkort ontslag, hoe kan ik dat het beste verwoorden tegen m’n leidingevende?

Oh en er staat opzeggingstermijn van 1 maand in mn contract, betekent dat 30 dagen vanaf opzeggen of een kalendermaand? Dus dat ik nog tot 31 maart werk ipv 22 maart als ik hem vandaag op zou zeggen.

Ik dacht dat ik via een uitzendbureau wel sneller aan de bak kon. Nou, mooi niet dus…

Heeft iemand ervaring in de keuken van een tapas restaurant zoals la cubanita? Heb daar vrijdag een sollicitatie gesprek…

Pffff, werk inmiddels al bijna twee jaar in een all you can eat sushi restaurant. Ongelooflijk naar mijn zin, leuk team. Alleen inmiddels is de drankvergunning alweer niet verlengd, omdat er niet aan allerlei voorwaarden is voldaan. Gevolg is dat als wij hem volgende week nog niet hebben, de tent voor 12 weken dichtgaat. Totdat we die drankvergunning hebben. Best wel shit dus, want heb dan 12 weken geen werk. Nu al gesolliciteerd bij een Etos in Amsterdam en bij de decatlon, hopen op reacties. Hou dat sushi-restaurant dan aan, maar heb dan nog even iets voor erbij.

Wat voor baan combineren jullie met school, stage en op kamers wonen?

^ Mijn bijbaantje in een winkel :slightly_smiling_face:
Ik heb het er enorm naar mijn zin en ik werk bijna alleen in het weekend. Heel af en toe val ik doordeweeks in voor iemand. Ik woon dan niet op kamers maar ik denk niet dat dat heel veel verschil maakt in wat voor werk je kan doen tenzij het er om gaat dat je echt goed wil verdienen.

Ik zag op internet een vacature voor hulpverkoopmedewerker in de Hema, maar vanaf welke leeftijd is dit en wat moet ik in mijn cv zetten, ik heb namelijk nog nooit eerder een baantje gehad.

^ zoek voorbeelden van CV’s en zet er gewoon in dat je nog geen werkervaring hebt.
Meestal zijn hulpkachten vanaf 16 jaar omdat je in de meeste gevallen kassa moet kunnen draaien.
Staat er niets in de functieomschrijving?

Ik woon en loop stage in een andere stad en ga elk weekend naar mijn ouders om te werken in een winkel.

Als ik 18 ben wil ik graag bij 2 verschillende bedrijven werken. Een bij een wellness dan verdien ik naar mijn diploma dus 8 euro per uur en een bij albert heijn waar ik een vast contract heb daar verdien ik ongeveer 6,00 per uur. Mag dit? Of moet ik dan heel veel belasting betalen… Want bij de wellness ga ik 2-3 dagen van 8 uur maken en bij albert heijn werk ik al vast 12-16 uur in de week…