Algemeen 'Beauty recepten' topic.

Hoi!
Ik vind het heel leuk om dingen te maken, maar niet kwa ‘papieren’ dingetjes als jullie snappen wat ik bedoel. Wel vind ik het leuk om zelf lipgloss, maskertjes etc. te maken. Ik zocht in het forum naar een algemeen topic waar recepten in staan, maar ik kon er geen vinden! (Of ik heb gefaald, of de zoekmachine… Sorry als hij al bestaat.) Dit topic is dus om jouw ‘Beauty recepten’ te posten, het liefst recepten met spullen die bijna iedereen in huis heeft!

Zelf lippenbalsem maken van lipstick.
Wat heb je nodig?

• Vaseline
  • Een lipstick
  • Eetlepel
  • Iets om je lippenbalsem in te doen.
  • Kaars + vuur natuurlijk.

Als een lippenstift zat bent, of hij afgebroken is, maak ik er altijd een lippenbalsem van! Doe in de eetlepel wat lippenstift en wat vaseline. Hoe meer vaseline je hebt in verhouding met de lippenstift, hoe doorzichtiger de kleur wordt. Houdt de lepel boven een kaars, niet tegen het vuur aan hoor! Het smelt, roer het door elkaar met een satéstokje, lepel of wat anders dat je fijn vind om te gebruiken. Giet het hierna in het bakje en laat het afkoelen. Et voila! Je eigen lippenbalsem.

Honingmasker, voor elk huidtype geschikt
Wat heb je nodig?

• Honing

Verwarm de honing en smeer het op je gezicht. Laat het ongeveer 20 tot 30 minuten erop zitten. Daarna kun je het afspoelen met warm water en dan heb je een hele zachte huid!

Suikerscrub
Bij een gevoelige/droge huid is het slimmer om een suikerscrub te gebruiken, een zoutscrub droogt de huid meer uit en het kan irriteren
Wat heb je nodig?

• Suiker
  • Olijfolie
  • Amandelolie

Meng ongeveer een kop suiker met de olijfolie tot er een pasta ontstaat. Doe er een drubbeltje amandelolie bij, meng het en je hebt een suikerscrub!

Ik ben benieuwd naar jullie recepten (:

leuk zeg!

Voetenmasker maken
Wat heb je nodig?

• Honing
  • Olijfolie of zonnebloemolie
  • Suiker
  • Citroensap

Meng 1 tl honing met 1 tl olie samen in een bakje. Voeg daarna wat citroensap en 1 tl suiker toe en roer tot het een glad mengsel wordt. Smeer het op je voeten, laat het 10 minuten intrekken en spoel het er daarna met lauw water af.

Een masker voor je haar en je huid.
Wat heb je nodig?

• Banaan
  • Honing

Prak de banaan fijn en voeg 1 tl honing toe. Laat het 10-15 minuten intrekken en spoel het daarna af met warm water.

Oogmasker
Wat heb je nodig?

• 2 theezakjes

Giet over de 2 theezakjes lauw gekookt water en laat het afkoelen. Leg de 2 zakjes op je (gesloten natuurlijk!) ogen en laat het 10 minuten intrekken. Hierna zouden je wallen weg moeten zijn, zelf nog nooit geprobeerd want ik heb niet zo veel geduld. :grinning_face_with_smiling_eyes:

@xjaatoch, dankje :slightly_smiling_face: lijkt me wel wat overzichtelijker zo…

lippenscrub
*honing
*suiker
*bakje
*sateprikker
*(tandenborstel)

meng de honing en suiker in het bakje, maak je lippen vochtig en ga met je vingers rondraaiende beweging maken op je lippen. Voor een beter effect kan het doen met je tandenborstel.

lippenbalsem 2

*vaseline
*oude oogschaduw/blush
*bakje
*sateprikker

meng de vaseline en oogschaduw/blush doorelkaar. hoe meer poeder, hoe meer kleur.

tip

*oude bijna lege lipgloss

doe de lipgloss in een kop met heet water, wacht 5 min. De lipgloss word warm en zakt naar beneden, zodat je weer even voorruit kan.

Handige tips, upppp ! (:

up

Onder het subforum beauty bestaan al heel veel beautyrecepten, heb je daar ook gekeken?

Zoutscrub voor je gezicht (en handen)
~2 theelepeltjes water
~4 theelepeltjes zout
~1 zakje green tea
~Klein bordje

Leg het zout op het bordje en giet het water erover heen.
Pak het theezakje en scheur hem open zodat al die theedingen op het bordje komen.
Nu moet je alles goed door elkaar roeren.
Breng het aan op je gezicht, maak zachte ronde bewegingen en laat het voor 5 minuten zitten. Na die 5 minuten afhalen met een vochtig doekje.

Als je het prut met je handen hebt aangebracht en/of je ook nog wat overhebt kun je dit gebruiken voor je handen.
Pak de scrub met je handen en smeer het gewoon uit over je handen.
Dit kun je ook weer afspoelen met water.

up (: Is het een slim idee om alle recepten in het begintopic te zetten?

TS: leuke recepten, heb je ze ook allemaal uitgeprobeerd?

Ik maak elke week dit haarmasker, het helpt heel goed als je beschadigd/dood haar hebt:
1 geklopt ei
2 eetlepels olijfolie

Roer de boel goed door elkaar en smeer het in je haar, met de nadruk op je punten. Laat het een paar minuten intrekken en spoel het goed uit. Was daarna je haar met shampoo, want anders gaat het er niet uit. Je haar is nu ontklit, het glanst en is heel zacht!

up

Gezichtsmasker

• Yoghurt
  • Honing

Rare combi maar meng het goed samen, laat 10 tot 15 minuten intrekken en voila! Heeeerlijke huid :grinning:

up

up

ooh wat handig ! dit doe ik thuis ook vaak. zal er straks ook een paar posten. up ! :slightly_smiling_face:

ik heb gisteren honing met olijfolie geprobeerd, ik dacht dat gaat plakken als een gek maar ik kreeg het heel makkelijk uit! Helaas had het niet veel effect, m’n haar was alleen wat zachter en makkelijker doorkambaar.

Voor wat voor huid is dat?

volgens mij kan dat voor elk huidtype, want honing vermindert roodheid en is ontsmettend (dus goed voor puistjes), maar het maakt ruwe plekjes ook weer zacht.