Hoi!
Ik vind het heel leuk om dingen te maken, maar niet kwa ‘papieren’ dingetjes als jullie snappen wat ik bedoel. Wel vind ik het leuk om zelf lipgloss, maskertjes etc. te maken. Ik zocht in het forum naar een algemeen topic waar recepten in staan, maar ik kon er geen vinden! (Of ik heb gefaald, of de zoekmachine… Sorry als hij al bestaat.) Dit topic is dus om jouw ‘Beauty recepten’ te posten, het liefst recepten met spullen die bijna iedereen in huis heeft!
Zelf lippenbalsem maken van lipstick.
Wat heb je nodig?
- Vaseline
- Een lipstick
- Eetlepel
- Iets om je lippenbalsem in te doen.
- Kaars + vuur natuurlijk.
Als een lippenstift zat bent, of hij afgebroken is, maak ik er altijd een lippenbalsem van! Doe in de eetlepel wat lippenstift en wat vaseline. Hoe meer vaseline je hebt in verhouding met de lippenstift, hoe doorzichtiger de kleur wordt. Houdt de lepel boven een kaars, niet tegen het vuur aan hoor! Het smelt, roer het door elkaar met een satéstokje, lepel of wat anders dat je fijn vind om te gebruiken. Giet het hierna in het bakje en laat het afkoelen. Et voila! Je eigen lippenbalsem.
Honingmasker, voor elk huidtype geschikt
Wat heb je nodig?
- Honing
Verwarm de honing en smeer het op je gezicht. Laat het ongeveer 20 tot 30 minuten erop zitten. Daarna kun je het afspoelen met warm water en dan heb je een hele zachte huid!
Suikerscrub
Bij een gevoelige/droge huid is het slimmer om een suikerscrub te gebruiken, een zoutscrub droogt de huid meer uit en het kan irriteren
Wat heb je nodig?
- Suiker
- Olijfolie
- Amandelolie
Meng ongeveer een kop suiker met de olijfolie tot er een pasta ontstaat. Doe er een drubbeltje amandelolie bij, meng het en je hebt een suikerscrub!
Ik ben benieuwd naar jullie recepten (: