algemeen automutilatie-topic 2

Dit topic is bedoeld voor meiden die automutileren om hun gedachten en gevoelens kwijt te kunnen.
Het is de bedoeling elkaar te steunen, te helpen met waar je kan om elkaar beter te laten voelen en te laten stoppen of gewoon een luisterend oor (of in dit geval een lezend oog) te bieden.

Geen negatieve reacties alsjeblieft, automutilatie is niet grappig of leuk. Het is een serieus probleem, waar heel veel meisjes (en jongens) mee worstelen.

-Automutilatie betekent zelfverwonding, dit kan zijn in de vorm van snijden maar ook bijten, knijpen, slaan, uithongeren etc.

-er was al een automutilatie-topic, maar dat liep steeds vast en we konden vaak niet de nieuwe reactie’s zien. Vandaar dit nieuwe topic.

ik heb het gelukkig niet, maar ik wens iedereen die het heeft heel veel succes!

Sterkte! (:

Dit moet denk ik bij Beauty, Health & Hair, daar stond het eerste topic ook.

Ik sluit het oude topic en verplaats deze inderdaad naar beauty, health & hair (:

sterkte iedereen.

@secondmistake ; nog even een reactie op wat je in t oude forum zei.
jennd heeft gelijk, het is veel knapper & sterker van jou als je normaal blijft eten! alsjeblieft meid; probeer het… houd vol! <3

jeetje…school zorgt er echt voor die stress…ik wil ECHT wel mn best doen enzo…maar…najaa…ik krijg er gwn stress van…
goed van nieuwe topic!!
sterkte xx

trouwens haha dit nieuwe topic voelt echt aan als een verhuizingxD

hey kan iemand me een tip ofzo geven…want ik heb een beetje iets raars…maar zegmaar ik heb twee littekens en die zitten er al sinds januari ofzo…maar ze zijn best wel dik en je voelt ze zegmaar echt…blijft dit eeuwig zo? of wordt t ooit nog egaal zegmaar??

haha ja inderdaad xd

en van die stress van school herken ik. ;s
ik wil écht wel keihard mn best doen, maar het is voor mij zo’n enorme druk nu. dat is mn eigen schuld, maarja…
het wil gewoon niet. en ik wil dit jaar toch echt mn propedeuse halen… gelukkig ist nog maar begin van het jaar .

jaa maar t is echt irritant want…zegmaar…huiswerk–>stress->>AM–>schuldgevoel–>geen concentratie…snapje…wat ik ook doe t is fout…ook bijv. haal ik slechte cijfers dan worden mn ouders boos…doe ik aan AM worden mn ouders ook boos…maar t gaat niet echt los van elkaar bij mij…

Littekens die echt op de huid liggen kunnen wel oppervlakkiger worden, maar gaan over het algemeen niet meer weg nee. Dat is 1 van de redenen waarom je het dus ook niet moet doen, je zult buiten mentale littekens, ook altijd lichamelijke littekens overhouden, waar je je hele leven aan vast zit en waar je ook je hele leven mee geconfronteerd zult worden, ook als de problemen van nu eindelijk opgelost zijn.

Succes dames, ik kom nooit in dit topic, want ik heb zelf geen verband hiermee, maar ik hoop dat jullie elkaar ook echt steunen en elkaar helpen hier vanaf te komen. En eventueel professionele hulp zoeken wanneer nodig. En echt, je bent niet dom of zwak of raar als je hulp zoekt. Je bent juist heel sterk wanneer je toe durft te geven en om hulp vraagt. Want er zijn er velen die dat niet aandurven.

:frowning_face: das dan echt wel heel…ja…***. dat je het eeuwig blijft zien…ik weet…mn eigen schuld…maar ik wist niet dat t zo’n litteken zou worden en op t moment zelf boeien de gevolgen me ook echt niks…achteraf natuurlijk wel:S

Ik ben nu sinds augustus gestopt, en ik hoop dat ik het achter me kan laten. Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte toe, niet opgeven <3

nu mag ik elke keer op zoek naar het nieuwe topic.
ik voel me op dit moment best wel raar, ik ga positief vooruit maar ondertussen ook achteruit alleen ik wil het niemand vertellen omdat ik ook veel momenten heb dat ik me wel goed voel. :wink:

jaa inderdaad. bij mij net zo, ik heb gewoon geen concentratie en daardoor loop ik achter, haal ik tentamens straks noooit. en worden mn ouders boos.
en elke keer als ik bezig wil gaan, komt toch zo vaak de gedachte aan am in me op, en als t am niet is dan wel weer een andere kutgedachte.

@ litllemistery en ltjackson

wow, precies dat inderdaad!
Bij mij is het 'niet willen eten → geen concentratie → nog minder concentratie door het niet willen eten → slechte cijfers halen → wel eten → AM → nog minder eten → vreetbui → AM.

zoiets, nouja niet elke keer precies hetzelfde, maar ik denk dat je het cirkeltje wel snapt. Als ik niet eet kan ik me niet concentreren van het niet eten en daar aan denken, als ik wel eet kan ik ook alleen maar daar aan denken en ben ik boos op mezelf, dus weer am…

@jennd en littlemystery het zijn inderdaad cirkels…en ik weet wel dat ik mijn cirkel zou moeten.doorbreken maar ik ben gewoon bang dat als ik dat nu ga doen dat mn examens dan al helemaal niet lukken…pff…wat heb ik mezelf aangedaan…soms ben ik er echt zo verbaasd over…kutcirkel

^ inderdaad. het is echt zo’n kutcirkel die zo moeilijk te doorbreken is, maar dat moeten we wel echt blijven proberen… Want als ik zo door ga, haal ik mn propedeuse dus echt noooit. :open_mouth: $