Alcoholgebruik onder jongeren.

Hallo meiden!

Ik ben samen met een vriendin bezig aan een praktische opdracht voor maatschappijleer. Wij doen het over het alcoholgebruik onder jongeren. Nu wilde ik jullie een aantal vragen stellen. Hier komen ze:

1. Hoe oud ben je?
  2. Heb je alcohol gedronken voor je 16e? Zo ja, waarom?
  3. Hoeveel drink jij gemiddeld per maand?
  4. Waarom drink jij of waarom drink jij niet?
  5. Wat vind jij van het alcoholgebruik onder jongeren?

Alvast bedankt voor het antwoorden :slightly_smiling_face:

( Ik heb de vragen een beetje gewijzigd. Zouden jullie de bovenstaande vragen nu willen gebruiken ?)

1. Hoeveel drink jij gemiddeld per maand? Niet!
  2. Waarom drink jij of waarom drink jij niet? Niet, zinloos, er is genoeg drinken, waarom dan iets drinken wat slecht voor je is?
  3. Wat vind jij van het feit dat sommige jongeren zich in coma drinken? Dom en zeker geen medelijde voor hun!

16

1. Pfoe zou ik niet weten, als ik uitga meestal 2 of 3 wijntjes en het verschilt, maar meestal 1 keer in de week uit.
  2. Ik drink omdat ik het lekker vind.
  3. Dat vind ik echt heel erg dom. Ik heb zelf ook wel eens te veel gedronken, maar je voelt je grens echt wel. Dus ik snap niet dat je dan door gaat. Ja, daar heb ik van geleerd ja :wink:

Ik ben 14.

1. Hoeveel drink jij gemiddeld per maand?
    Ik drink niet.
  2. Waarom drink jij of waarom drink jij niet?
    Omdat ik cola net zo lekker vind en ik nog geen 16 ben.
  3. Wat vind jij van het feit dat sommige jongeren zich in coma drinken?
    Ik vind het dom en ik snap niet dat ze het doen. Zeker als je weet wat er kan gebeuren.
  1. Hoe oud ben je? 12
  2. Hoeveel drink jij gemiddeld per maand? niks
  3. Waarom drink jij of waarom drink jij niet? niet omdta ik te jong ben en het eigenlijk gewoon dom vindt waar si het goed voor je kan toch ook gewoon cola ofzow drinken
  4. Wat vind jij van het feit dat sommige jongeren zich in coma drinken?
    Dom, gestoord, gek wat ik bij vraag 3 al zei waar is het goed voor
  1. Hoe oud ben je 16 bijna 17
  2. Hoeveel drink jij gemiddeld per maand Niet veel met uigaan paar glazen en verder niet veel.
  3. Waarom drink jij of waarom drink jij niet. ik vind het wel lekker :grinning: !
  4. Wat vind jij van het feit dat sommige jongeren zich in coma drinken Ontzettend stom !

Ik ben trouwens 16 bijna 17

1. Hoe oud ben je? 15
  2. Hoeveel drink jij gemiddeld per maand? 2 avonden in totaal ofzo
  3. Waarom drink jij of waarom drink jij niet? ik vind het lekker en je word er wat losser van, maar ik drink nooit veel
  4. Wat vind jij van het feit dat sommige jongeren zich in coma drinken? heel dom
  1. Hoe oud ben je? 16
  2. Hoeveel drink jij gemiddeld per maand? Niet zoveel, alleen met uitgaan 2-3 glazen
  3. Waarom drink jij of waarom drink jij niet? Omdat ik het lekker vind
  4. Wat vind jij van het feit dat sommige jongeren zich in coma drinken? Heel erg dom, waarom kun je niet gewoon stoppen als je voelt dat je aangeschoten begint te worden?
  1. Hoe oud ben je? 14
  2. Hoeveel drink jij gemiddeld per maand? 1 keer ongeveer denk ik, ligt eraan of er feestjes/festivals zijn
  3. Waarom drink jij of waarom drink jij niet? Omdat ik het lekker vind, maar ook omdat ik dan makkelijker kan praten en ik word er gezelliger door.
  4. Wat vind jij van het feit dat sommige jongeren zich in coma drinken? Heel dom, je weet de gevolgen toch? En mijn vrienden houden me tegen als ik teveel wil drinken, dus ik snap niet dat je het sowieso zover kan krijgen.

Trouwens, ik woon in west-friesland. En ik ga met wat oudere mensen om, misschien heeft dat er wel nog iets mee te maken?

1. Hoe oud ben je? 16
  2. Hoeveel drink jij gemiddeld per maand? niks
  3. Waarom drink jij of waarom drink jij niet? ik vind het niet lekker
  4. Wat vind jij van het feit dat sommige jongeren zich in coma drinken? heel dom en nutteloos
  1. Hoe oud ben je? 15
  2. Hoeveel drink jij gemiddeld per maand? ongeveer om de week zo’n 8 glazen per avond ofzo, eerlijk gezegd kan ik het echt bijhouden :’)
  3. Waarom drink jij of waarom drink jij niet? omdat ik het lekker vind, en omdat ik er vrolijker van word.
  4. Wat vind jij van het feit dat sommige jongeren zich in coma drinken? heel erg dom, vooral als ze het doen om stoer te doen.

1. Hoe oud ben je?
16
2. Hoeveel drink jij gemiddeld per maand?
Gemiddeld ga ik 2x per maand uit, ik drink dan meestal wel zover tot ik aangeschoten ben.
3. Waarom drink jij of waarom drink jij niet?
Lekker en leuk.
Dom, je moet je grenzen kennen.

1. Hoe oud ben je? 15, bijna 16
2. Hoeveel drink jij gemiddeld per maand? Als ik ga terrassen ofzo drink ik meestal wel 2/3 wijntjes ofzo, voor de rest ga ik niet echt uit. (al drink ik wel wat meer op feestjes)
3. Waarom drink jij of waarom drink jij niet? Ik drink omdat ik het lekker vind.
4. Wat vind jij van het feit dat sommige jongeren zich in coma drinken? Heel erg dom, vaak gebeurd het ook omdat ze stoer willen doen door veel te drinken.

http://www.nujij.nl/alcoh…als-heroine.6063885.lynkx
http://www.alcoholinfo.nl…ct=esite.tonen&pagina=305

Alcohol is gewoon vergelijkbaar met Cocaïne.

1. Hoe oud ben je?
    17
    Ik drink helemaal niet.
    Ik drink niet omdat ik weet hoe vreselijk slecht het voor je is. En nee, (niet lullig bedoeld tegen anderen) Ik ben niet een persoon die geen vrienden heeft en nooit uitgaat en alleen maar met school bezig is, ik ben heus erg sociaal. Maar ik lees veel en weet dus de gevaren van alcohol, en weet dat het super super slecht voor je is onder de 23. En onder het mum van ‘je bent jong je moet genieten’, 23 is ook nog jong, tot die tijd maakt het alleen maar hersencellen kapot, dusja, gewoon niet slim om te drinken.
    Ouders hadden ze beter op moeten voeden, betere voorlichtingen moeten geven over de gevaren van alcohol. Sneu voor de kinderen, maar ligt gewoon aan de opvoeding.
  1. Hoe oud ben je? 16
  2. Hoeveel drink jij gemiddeld per maand? Ligt eraan of er feesten/festivals zijn, dan drink ik 3 glazen ofzo per avond. Met uitgaan meestal 2 ofzo.
  3. Waarom drink jij of waarom drink jij niet? Omdat ik het lekker vind, losser door wordt en het gezellig is.
  4. Wat vind jij van het feit dat sommige jongeren zich in coma drinken? Dat vind ik dom.
  1. Hoe oud ben je? 16
  2. Hoeveel drink jij gemiddeld per maand? niks tot weinig
  3. Waarom drink jij of waarom drink jij niet? af en toe is een drankje erbij wel lekker, maar ook alleen op feestjes of gewoon op een zaterdag avond.
  4. Wat vind jij van het feit dat sommige jongeren zich in coma drinken? Achterlijk.
  1. Hoe oud ben je?
    16
    Meestal ga ik 1 keer per maand uit, maar soms drink ik vaker als ik een feestje heb. En dan iets van 3 glazen.
    Omdat ik het lekker vind.
    Te belachelijk voor woorden
  1. 16
  2. Ik denk gemiddeld twee glazen per week
  3. Ik drink omdat ik het lekker vind, omdat ik er iets losser door wordt, en omdat er met uitgaan weinig non-alcholisch non-koolzuur drinken te verkrijgen is. Dus drink ik cocktails, mixjes met jus d’orange, pure drank met ijs of zoete witte wijn.
  4. Simpelweg dom.
  1. Hoe oud ben je? 17.
  2. Hoeveel drink jij gemiddeld per maand? Per maand? Aardig wat, maar ik ken mijn grenzen.
  3. Waarom drink jij of waarom drink jij niet? Op de een of andere manier is uitgaan toch gezelliger met een paar biertjes.
  4. Wat vind jij van het feit dat sommige jongeren zich in coma drinken? Dom, maar hun eigen probleem.