alcohol

hallo,

ik heb geen idee of hier al een topic over is maar wil graag iets vertellen.
vanacht heeft een neef van mij zoveel gedronken dat hij in coma is geraakt!
ze dachten eerst dat hij drugs gebruikte en daarom out ging maar het was dus de drank, hij heeft zoveeeeel gezopen,
ik wil jullie graag waarschuwen voor drank!
ik ben zelf ook geen lieverdje hoor maar ik besef nu wel wat drank met je kan doen, dit is dan wel een extreem geval maar het dus wel gebeurd dus denk niet: aaaach gebeurt mij niet, want het gebeurt je zo en je kan er ook dom van worden in de zin dat je later geen werk meer kan krijgen en dan zit je vooraltijd werkloos thuis omdat jij zoveel hebt gedronken dat je hersencellen kapot gingen.

xx

Je moet jezelf kunnen inhouden. Niet meedrinken met anderen maar voor jezelf beslissen ok nu is het genoeg geweest en vandaag/deze week/maand etc. drink ik niet meer. Om jezelf in coma te zuipen moet je wel veel drinken trouwens, dat gebeurt niet na 1 biertje/

Ik denk met dat soort dingen dan; eigen schuld.
Je kunt toch zelf bepalen wat je drinkt, hoeveel je drinkt en wanneer je drinkt?
En iedereen weet de gevolgen van te veel drinken.

Je moet gewoon je grenzen weten, hij is daar duidelijk overheen gegaan.

Een vriendin van mij heeft zich bijna in coma gezopen toen ze in Bulgarije was. =.=
Maar ze gaat gewoon door met (veel) drinken.

omg in Bulgarije…:S
ik heb wel eens momenten van dat ik gezellig iets ga drinken en dat ik soms wel iets te veel op heb, niet dat ik niet meer kan lopen maar dat ik een beete moet lachen, maar ik weet wel dat ik never nooit in een land wat niet dichtbij Nederland is zo ga drinken.
jemig is het goed met dr afgelopen?

Komt het goed met je neef?

Voor de rest:

1. Niet iedereen drinkt zichzelf in coma en nee, het kan niet iedereen zomaar overkomen.
  2. Hersencellen blijf je aanmaken, heel je leven door. Het is een onlangs ontkrachtte mythe dat je alcohol je hersencellen permanent aantast. Dat is wel het geval bij drugs zoals LSD enzo…

ik weet het niet ik ken hem niet zo goed ik hoor vanavond wel maar van me tante.

slim meisje :slightly_smiling_face:

Onze scouting groep had laatst een feestje gehad. Scouts 16+ drinken bier als pap! Om 5 uur 's ochtends naar het ziekenhuis, omdat er eentje ergens in het bos bleef liggen maakt wel indruk…

ik ken het, mijn zusje had een jaartje of iets geleden super veel gedronken op een personeelsfeestje, hoewel ze pas 15 was en dus niet eens mocht drinken daar… Toen is ze out gegaan, naar t ziekenhuis gebracht en alles en is een dag in coma geweest!

Daarnaast zie ik zo nu en dan ook best flink zatte mensen, ik zit namelijk bij een studentenvereniging en die drinken ook echt ziek veel, vooral bier

(+ mijn vader is alcoholist dus ja, ik ken je gevaren van alcohol inmiddels wel)

Dus gewoon met mate, dan is er niets aan de hand

ik denk dan eigenlijk ook wel eigen schuld, je hebt zelf wel in de hand wat je drinkt.
ik ben zelf ook wel eens dronken geweest enzo, maarja. er zijn wel meer mensen die dronken zijn enzo voor ze 16 zijn ;p.

woow jemig 15 jaar en dan in coma zuipen ik vind het echt schrikbarend ik zag ook een keer een reportage over `jonge` drinkers en vind het echt erg schrikwekkend dat er zoveel `jonge` kinderen zoveel drinken het is echt niet normaal!

oja me neef is weer bij bewustzijn verder weet ik niet hoe het met hem gaat ik hoop dat hij nu heeft geleerd wat alcohol met je doet.
ik heb ook een vader die veel drinkt, ik zie hem niet vaak maar het doet me ook altijd pijn als hier dronken is of drinkt.

drank maakt meer kapot dan je lief hebt

mijncomputerdoetvreemd

x

Ik denk wel dat het is dat als je dronken word en minder helder denkt je ook niet kan stoppen. Je moet gewoon nog… bij bewust zijn zijn en dan kunnen moeten stoppen.

Ja, kunnen moeten stoppen. Wat een zin.

Drink ook nooit veel :slightly_smiling_face: (En écht niet veel, eik maar 1 glas, soms 2 ; )).
Hoorde een keer dit gesprek:

• Hee, nog gecarnavald?
    Ja, 2 dagen…
  • Twee dagen carnavallen? Zo weinig? Niks voor jou…
    Mjaaa, maar k was de eerste dag met een alcoholvergiftiging opgenomen in het ziekenhuis, dus toen kon ik daarna een paar dagen niet…
  • Óooh, okee…

(En dan echt zo ‘oooh, op die manier’ :stuck_out_tongue: En niet ‘wááát, hoeveel had je dan wel niet op’ :stuck_out_tongue:)

Toen ik pas 16 was ging ik ieder weekend opstap en dronk ook redelijk veel ja.
Ofja eigenlijk was het niet zoveel maar ik kon er gewoon niet zo goed tegen.
Na een tijdje met mijn vriend te hebben, hebben we besloten niet meer opstap te gaan omdat we liever vrijdagavond gezellig bij elkaar wouden zijn.
Toen gingen we alleen nog maar uit met carnaval en daar dronk ik echt onwijs veel nouja zo gaat dat hier gewoon met carnaval.
Na vorige carnaval heb ik voor het eerst een enorme kater gehad en heb erna nooit meer gedronken om een glaasje na op een verjaardag ofzo.
We gaan ook niet meer uit ook niet met carnaval.

Dus ik drink niet meer :slightly_smiling_face:
Hoogstens 1 glaasje in de zoveel tijd.

maar je kan toch ook gezellig uit gaan onder alcohol?
cola kan ook lekker zijn:kwijl:

Een vriendin van mij die had zich ook in coma gedronken. Terwijl ze maar 4 glaasjes op had. (Maar ze is lang en verschrikkelijk dun, dan werkt het ook allemaal sneller), ja, dat was best heftig om bij te zijn. Overigens hadden we al gezegd dat ze moest stoppen na haar eerste glas, toen was ze al aangeschoten.