alcohol

wanneer hebben jullie voor het eerst gedronken? :beer:

Toen ik net 13 was denk ik. Het was bij een uitgaansgelegenheid bij mij in de buurt waar toen bijna niemand kwam en waar ze heel erg soepel waren. Het was WKD

Toen ik veertien was mocht ik, onder streng toezicht van mijn ouders, een half flesje Bacardi Breezer met Oud & Nieuw. En stoer dat ik dat vond :’)

18, amaretto cola. Lekkaahhh.

Ik drink wel een passoa met een vriendin en soms radler, oja toen was ik eind 15 (nu ben ik 16). Ga binnenkort wel uit en dan eerst indrinken.

15, met wat vriendinnen op een verjaardag. De grens lach toen nog bij 16 jaar.

Volgens mij was ik 14. De grens was toen nog wel 16.

Volgens mij voor het eerst op mijn 16e verjaardag (de grens was toen ook nog 16). Daarvoor wel eens wat slokjes, maar nooit een heel glas of flesje van iets.

Toen ik 14 was heb ik wel eens slokjes gehad, maar niet veel.
Vanaf mijn 15e ging ik uit en dronk ik ook alcohol. De grens was toen 16.

Toen ik 15 was, grens was toen ook nog 16.

14 één keer. Toen gewacht tot ik mocht (16) toen ik 17 werd werd de grens verhoogt, maar bleef ik drinken.

Toen ik 16 werd, op de paar slokjes champagne met oud en nieuw na. De grens was ook 16, dus ik vond het allemaal prima.

Toen ik 15 was, zal wel op sweet 16 feestjes geweest zijn. Rond die tijd ging ik ook af en toe naar een café waar niet op leeftijd gelet werd (grens was toen ook nog 16+).

Op mijn 12e of 13e kreeg ik mijn 1e slokje bier… en bonbons met alcohol.
Ik heb er nooit echt om gegeven dus dronk ik pas op mijn 18e?

Mijn eerste echte glas was toen ik 16 was. Ik loop achter dus hihi :'D

Ik heb ooit toen ik 4 was een slokje wijn mogen drinken met oud&nieuw, ik hoefde gelijk tien jaar geen wijn meer. Dat was zo smerig :flushed: ( en dat is precies waarom mijn ouders het toelieten haha) . Maar ik denk dat ik echt begon met weleens drinken toen ik een jaar of 13/14 was. Dat ging dan over een bacardi breezer of een heel slappe irish coffee met kerst enzo.

Vanaf m’n 14e af en toe wat slokjes/halve glazen, vanaf m’n 15e mocht ik thuis drinken onder toezicht van m’n ouders en op feestjes van vriendinnen. Maar nooit meer dan 2 biertjes of wijntjes per keer. Leeftijd lag toen nog bij 16 en vanaf m’n 16e mocht ik doen wat ik wilde

toen ik 16 was, en toen nog maar een paar slokjes… ik drink pas ‘‘ècht’’ sinds ik 18 ben en naar veel (te veel) studentenfeestjes ga :beer: :cold_sweat:

toen ik 13 was denk ik, een breezer :stuck_out_tongue: