Alcohol op jonge leeftijd

Wat vinden jullie ervan dat er op zo’n jonge leeftijd al zoveel alcohol gedronken wordt??
x

Hoeveel dingen kunnen er fout gaan in 1 topic :stuck_out_tongue:. Je titel is een beetje apart, hier is al een topic over (en je hebt er net ook al nóg 1 over gemaakt) en hij staat ook nog in het verkeerde gedeelte?!

en wat nou je jong?:stuck_out_tongue:

OT;
niet erg… ik drink ook, en het is lekker so what… no problem mee, zolang het niet irritant word

ik hep wel es breezers gedronken, nou en? een beetje is niet erg, als je maar niet comazuipt ofzo xD

als je je 't ziekenhuis in drinkt ben je zowieso niet al te slim hoe oud je ook bent. Verder drink ik ook gewoon op jonge leeftijd, 't is hier gewoon 't hoord d’r toch wel 'n beetje bij en als je opstap gaat met/bij ouderen wordt d’r automatische gedronken. Verder heb ik ook wel ooit teveel gedronken? Nou en? Ik zie 't alcohol-probleem niet zo zwaar…

Groot praat van die kindjes van 13… Maar ze weten denk ik niet echt wat alcohol met je kan doen. En helemaal op zo’n leeftijd. Ik ben drugs en drankverslaafd geweest op mijn 14e/15e. Daardoor heb ik nu wel een hersenbeschadiging, en kan ik niet meer zo goed leren dan vroeger. Ik kan me ook slecht concentreren. Het meeste komt waarschijnlijk door de drugs, maar denk er gewoon om met alcohol!

Ik ben 15 en drink nooit alcohol.
:stuck_out_tongue: Nou ja, dat komt meer omdat ik het walgelijk vind, maar goed, ik denk dat inderdaad 13 jarigen geen idee hebben wat dit kan doen met ze. Ik vind echt dat er té makkelijk over gedacht wordt.

Je bedoeld zo’n beetje mijn leeftijd (13)? Ik vind het meestal een beetje stom. Ik ken wel een aantal mensen die het leuk vinden om dronken te worden dan denk ik ; Waarom is dat nou zó leuk?:S. Zelf heb ik wel eens een slokje op ofzo maar niet veel.

oke, iedereen op deze aardbodem doen to’n beetje alsof het schandalig is. dat is het niet. het is juist goed dat je op jonge leeftijd kennis maakt met drank en wat het met je doet. in plaats van dat je 16 word en dat je dan een feestje gaat vieren dat je dan mag drinken, zonder dat je er al kennis mee hebt gemaakt. het is gewoon een soort; oefenen?
en xUNFORGIVABLE, het leuke aan dronken zijn is: (aangeschoten.) je beleeft dingen anders.

ik ben 15 en drink heel soms met uitgaan breezer of smirnof ice, en ik ga niet zo vaak uit.
maar dat was het dan ook.

Ik ben 16 jaar en mag legaal alcahol kopen en drinken, wat ik dus ook graag doe. Ik dronk al alcahol toen ik een jaar of 12 was maar dan gewoon thuis, het begon met een klein glaasje rode wijn, toen kwam de gluhwijn, en daarna de sterkte drank, Irish coffee en nobeltje. Ik vind zelf drank heel erg lekker en mijn ouders hebben mijn goed leren omgaan met alcahol, door ze al jong kennis te laten maken zul je er later geen nieuwschierigheid meer hebben en zul je niet te snel in comazuipen.

Heeft prima bij mijn broer en mij gewerkt :stuck_out_tongue:

ik was ongeveer 12 toen ik voor het eerst alcohol dronk. Maar dan egt 1 glas ofzo en 3x in het jaar ofso, nu ben ik veertien… drink 1x in de 3 weken ofso, ongeveer 3 glazen ofso, dus ik vind nou niej dat ik veel drink ofso… ook al ben ik geen 16 weet ik wel hoe ik ermee om kan gaan… dat is beter dan dat je nooit drinkt en op je 16de je ineens lam gaat zuipen…:stuck_out_tongue:

ik heb op mijn 12e voor het eerst alcohol gedronken… 1 breezer ofso en paar x in het jaar :stuck_out_tongue:
op mijn 13e en 14e in x in de maand glas ofso
op mijn 15e tjsah elk weekend tijdens uitgaan gaan er 5 a 6 glazen in osfo. maar dat vind ik nog wel kunnen ;d

haha hier is dat wel normaal.

Op me 13e begonne met drinke nu bijna elk weekend 1 fles ofzo xD maar niet elk weekend want zoveel geld en zin heb ik niet!

ik drink niet, dat is sneu (:.

ik ben 14 en ik drink ook best veel
je moet het zelf weten, als je maar beseft wat het allemaal met je kan doen.
en denk zeker niet dat het stoer is, dat is het niet :stuck_out_tongue:

Ik vind het eigenlijk een beetje achterlijk. Ze hebben niet voor niets de leeftijdsgrens op 16 jaar gezet.

Ik vind dat het wel goed is als je er op jonge leeftijd al mee kennis maakt… Maar dan in de zin dat je een paar keer per jaar een glas neemt ofzo :slightly_smiling_face:
Maar persoonlijk vind ik dronken worden (en al helemaal als je onder de 16/18 bent) echt gewoon stom. Zelf houd ik ook wel een glaasje maar ik pas er wel voor op om niet dronken te worden. Je hersenen kunnen er van beschadigen, en dat is toch zonde lijkt me zo :stuck_out_tongue: