alcohol in Boedapest

Hi!
Ik ga over ongeveer 2 weken naar Boedapest met school voor een weekje. Overdag gaan we allemaal rondleidingen doen enzo. 'S avonds heb je gewoon vrije tijd en mag je dus ook uitgaan. Mijn vraag is of je in Boedapest gewoon mag drinken met 16. Overal op internet staat dat het pas vanaf 18 mag, maar m’n broer zegt dat ze er niet echt zo op letten daar. Dusss, kan iemand mij helpen?
Thanks alvast! X

Ik zou het niet doen als ik jou was. Aangezien je dus onder de 18 bent en je met school gaat, redt je het heus wel een paar dagen zonder alcohol. Bovendien heeft school een probleem als er iets gebeurd.

Ik was al ouder toen ik in Budapest was. Maar in grote groepen zullen ze er minder snel naar kijke.

Dit inderdaad. Misschien krijg je wel echt een probleem als ze erachter komen, en ik zou het vreemd vinden als je dat op het spel wilt zetten voor een beetje alcohol.

Je werkt jezelf en je school goed in de problemen als je gaat drinken in Boedapest, dus doe het gewoon niet.

Ik kom net uit Boedapest en ben 19. Ik heb elke dag wel gedronken en ze hebben geen 1 keer m’n ID gevraagd terwijl ze dat hier in NL wel altijd doen.

Drank is trouwens wel heel goedkoop, je krijgt 2 keer zoveel voor hetzelfde geld. En als je uit wil, ga naar Instant. Dat is een ruin bar en heel erg cool.

Als ik zou zeggen dat zij niet moet drinken omdat ze 16 is zou dat heel schijnheilig zijn omdat ik dat zelf ook deed. Toen ik met school naar Luxemburg ging was ik 15 en toen dronk iedereen die 16 was ook gewoon een biertje. Wat drinken en je in coma zuipen is wel wat anders.

Als zij wilt drinken, moet ze dat zelf weten. Ze is oud genoeg om de consequenties te weten en als het dan verkeerd gaat is dat het haar eigen schuld. Ik vind het belachelijk om te zeggen dat het een stom bericht is, terwijl ze alleen maar antwoord geeft op de vraag.

Je bent 16, je bent in het buitenland en je bent met school weg. Genoeg redenen om gewoon een cola te drinken ipv alcohol. Ik snap best dat je als 16 jarige gewoon wilt drinken, maar deze situatie leent zich daar nu niet bepaald voor.

ik zet haar daar niet toe aan :’) ik geef gewoon antwoord.

Natuurlijk is het niet verantwoordelijk, maar het is de keuze van de TS. Als ze het hier niet hoort, hoort ze het wel van klasgenoten of op een andere plek op het internet.

Mijn school stuurt mensen al naar huis als ze er achter komen dat je drank hebt als je met school in Belgie bent en je zestien bent. Dus ik zou het niet riskeren tenzij je bijna zeker weet dat ze er niet achter komen.

Ik denk dat die school best weet dat ze gaan drinken als ze uit mogen gaan. Ze kunnen het tenminste gaan verwachten. Al is zij het niet dan is iemand anders het wel. Ik zou zeggen probeer het gewoon en als het niet lukt jammer dan, maar je moet wel de risico’s weten voor als je school er wel boos om wordt.