Alcohol grens naar 18

Ik weet niet zeker of dit in dit forum thuishoort.

Maar ik heb even een vraag, aankomende maandag ga ik met een paar vriendinnen naar Terschelling. We willen natuurlijk uitgaan, maar ik heb gehoord dat op Terschelling de controles extra streng zijn. Is dit ook echt zo/ heeft iemand hier ervaring mee? Iemand vertelde mij dat vanaf maandag deze alcoholgrens ingaat, maar heb er verder niet over gehoord dus weet niet zeker wat ik nu moet geloven.
Mijn ervaringen in de stad waarin in normaal gesproken uitga (Groningen), zijn dat je bij elke club gewoon naar binnen kunt lopen, ookal staat er een bewaker voor, en je kunt ook zonder controle overal alcoholische drankjes bestellen. Dit kan op Terschelling natuurlijk anders zijn.
Weet iemand hier iets meer over?

(Wij zijn trouwens allemaal 16)

Als het goed is gaat de alcohol grens pas omhoog per 1 januari 2014. Dus jij hebt er geen last van :slightly_smiling_face:

@Alabama Dat dacht ik ook ! :slightly_smiling_face: Hopen dan maar !

Ze zijn op terschelling inderdaad streng, maar als jullie allemaal 16 zijn, is er geen probleem. De nieuwe leeftijdsgrens gaat, zoals alabama zegt, pas in 2014 in.

En als de grens naar 18 gaat, iedereen die dan al 16 is mag gewoon blijven drinken.
Het is niet dat je opeens niet meer mag drinken, beetje vaag uitgelegd dit maar ik hoop dat je het snapt :slightly_smiling_face:

klopt, voor 2014 16 jaar geworden dan mag je nog drinken, maar probeer dat eens uti te leggen aan die caissières die die regels niet weten en zelf nog maar net 16 zijn en je dus wegsturen terwijl je gewoon 17 bent ofzo.

aan de andere kant vind ik het wel goed dat ze t naar 18 zetten, als je 16 bent groeien je hersens nog die wel redelijk belangrijk zijn xD ik schrik er best wel van als je gaat kijken naar het percentage jongeren wat aan coma zuipen doet ;s

Of de hoeveelheid jongeren (van ruim onder de 16) die ik regelmatig zie langs strompelen met flessen sambuca en bacardi. Shaking my head.