alcohol en ouders

Hoi allemaal, ik ben nieuw op dit forum en had een vraag. Ik ben nu 16 en ik zou wel eens wat met mijn vriendinnen willen drinken. Hebben jullie dit tegen je ouders gezegd en zo ja hoe?

Ho sorry hij is twee keer gegaan!

Heb de andere voor je verwijderd (:

Je mag niet drinken je bent geen 18.
Als je wel gaat drinken vertel het dan in iedergeval je ouders zodat ze op de hoogte zijn als er wat gebeurt.

Ik zou gewoon aan je ouders vragen of ze iets willen kopen voor jou en je vriendinnen. Zolang het geen zuipfeestjes worden zou ik het als ouder zijnde niet verkeerd vinden.

Ik heb nooit tegen mijn ouders verteld dat ik wel is wat ga drinken met mijn vriendinnen, simpelweg omdat ze dat ook wel door hebben. Je ouders hebben echt wel door dat je met zulke dingen gaat experimenteren! Dus je hoeft het niet persé te zeggen vind ik.

Ghehe, blij dat ik nog afstam uit de ‘16 jaar en mogen drinken’-tijd…

Ik zou inderdaad ook gewoon vragen aan je ouders of ze het goed vinden dat jij samen met je vriendinnen wat drinkt. Desnoods doe je het bij jou thuis zodat je ouders een oogje in het zeil kunnen houden. Ouders hebben over het algemeen liever dat je thuis wat drinkt dan ergens stiekem op straat…

Dit, en 16 vind ik een redelijk normale leeftijd om te gaan experimenteren. Zolang het geen coma zuipen word maar gewoon gezellig een paar glaasjes drinken zie ik er persoonlijk niet zon gevaar in. Ik weet dat de wet naar 18 gegaan is en zeker niet zonder reden, maar ik dronk al vanaf mijn 14de en het is nog nooit fout gegaan dus zolang jij er zelf verantwoordelijk mee om kan gaan vind ik het best kunnen. Zou het aan je ouders vragen en voorstellen dat jullie bij jou thuis wat gaan drinken de eerste keer zodat ze inderdaad een beetje kunnen oo letten.