Alcholvrij kopen onder de 16.

Morgen beginnen de examenfeestjes weer, bij sommige is gevraagd dat iedereen zelf drank meeneemt. Omdat ik nog geen 16 ( pas over 1 maandje )ben. Kan ik nog geen alcohol kopen. Daarom wilde ik gewoon de 0,0 % variant kopen en deze meenemen.

Kun je deze gewoon kopen als je nog geen 16 bent? Misschien dat mensen hier werken bij de kassa van een supermarkt of ervaring hebben.

Ik neem aan van wel. En anders vraag je of een van je ouders meegaan :slightly_smiling_face:

Daarom vraag ik het eerst hier anders stuur ik iemand die 16 is.

Ja dat kan gewoon! :slightly_smiling_face:
Maar kan je dan niet beter gewoon cola ofzo meenemen?Want dat blijft altijd nog veel lekkerder dan bier oid, en als er dan toch geen alcohol in zit kan je beter cola nemen…

Ja, er zit geen alcohol in (natuurlijk), dus ze kunnen niet weigeren.

De gene die het feest regelt zorgt voor cola etc. Dus wilde ik gewoon 4-pack jillz meenemen oid.

Ik werk achter de kassa en ja, alcoholvrij mag gewoon :wink:

Er zit geen alcohol in dus ehm ja, why not? :")

Toen ik kassa deed mochten wij het niet verkopen, ongeacht of er nou wel of geen alcohol in zat. Hetzelfde gold destijds voor vloeitjes, en shandy.

Ligt eraan, in de supermarkt waar ik werk kreeg ik toen ik alcoholvrij bier (bavaria) scande wel de melding van controle, dus dat mocht ik niet meegeven.

In sommige alcoholvrije dranken zit wel 0,5% procent ofzo, dus die krijg je wss niet mee.

Dat krijg je mee.

Zodra er geen alcohol meer in bier zit, is het technisch geen bier meer.

Uhm, jawel hoor:’)?

Ik heb als caissière in een supermarkt gewerkt en wij mochten het niet meegeven.

haha wij mochten het wel meegeven. Maar ik denk dat het per supermarkt ook wel verschilt…
Ook per caissière eigenlijk, ik ga niet moeilijk doen als iemand die bijna 16 is de alcoholvrije jllz wilt kopen.

Ik werk ook als kassière en inderdaad mochten wij het niet mee geven. Maar de ene supermarkt is daar minder streng is dan de andere.

Wij mochten gewoon meegeven > Albert Heijn.
Vind ook wel heel raar als dat niet zou mogen!
Maar leuk dat je dat meeneemt dan, leuk alternatief =)

Toen ik 10 was haalde ik wel eens alcoholvrij bier voor mijn ouders, daar zijn nooit problemen mee geweest. Maarja, dat is ook alweer 10 jaar terug. Toen kreeg ik zelfs bier met alcohol mee toen ik dat per ongeluk had gepakt in plaats van alcoholvrij bier :stuck_out_tongue:

Vind dat ze de grens wel naar 18 mogen trekken.
Veel dronkelappen bij mij in de buurt…

Door alcoholvrije drank?

Dat verschilt per supermarkt. Je zou zeggen van wel, maar in sommige drankjes zit dan toch nog net 0,5 procent alcohol ofzo.