Alcholverbod!

Stelling: Alcohol verbod onder 16.

Hebben jullie voorargumenten voor mij?

Ik heb me hersens gekraakt en weet niks meer.

Graag argumenten, niet je mening

Je frontale kwab (het emotionele centrum) groeit tot je 23e, door te drinken wordt deze groei afgeremd en gaan hersencellen kapot, waardoor je een emotionele achterstand krijgt.

je bent psygisch nog niet verstandig genoeg, dus je weet de gevolgen niet wat drank met je kan doen.

En nu voorargumenten, wat niks met gezondheid heeft te maken, want die heb ik al genoeg.

Je kan t niet verbieden, je krijgt toch wel alcohol. Je kunt t van je ouders krijgen, pasje van iemand anders…

in de adolescentiefase groeien je hersens nog, maar door alcohol wordt dit afgeremd, of sterven af, waardoor de ontwikkeling wordt geremd van de adolescent.

het verpest je hersens, je word er “dommer” van

Sorry? Dit zíjn voorargumenten.
Wij proberen jou te helpen, als jij onze hulp niet apprecieert, dan moet je het zelf maar doen.

scheelt die kienders weer geld?

Nou… sorry, dat het een beetje verkeerd uit kwam.

Om hersenverlies tegen te gaan.
Comazuipen tegen te gaan.
Agressie tegen gaan.

je bedoelt en nu tegenargumenten?

nouja, als tegen kan je doen als iets verboden is wil je het als tiener natuurlijk meer, want dat maakt het spannender.
(daar zijn vast ook een heleboel onderzoeken over te vinden).

1. Dat is geen stelling. Een stelling is: Alcohol onder de 16 moet verboden worden.
  2. Voorargumenten kan je daadwerkelijk overal vinden. Google eens, een geniale uitvinding is het!
  3. Als mensen je proberen te helpen mag je wel wat aardiger reageren.

Ik zou het eerder verplaatsen naar 18 jaar. Een verbod tot je 16e is er al.

OT: Kinderen weten nog niet goed wanneer ze moeten stoppen
Onder de 16 heb je een kleinere lever die minder alcohol kan verdragen.
Ieder jaar worden heel veel kinderen opgenomen door een alcoholvergiftiging (ik geloof ergens in de 1000, en dat wordt ieder jaar meer)
etc. etc.

ik zou het verplaatsen naar 18. ook al ben je 16 dan weet je toch nog niet wat het met je doet. ik heb bij de dekamarkt gewerkt en daar kwamen ze al met 13 jaar.:expressionless:

Eigenlijk, blijft dat vrij constant tot dalend. Heb mijn debat gehouden met de stelling: De leeftijdsgrens va alcohol moet naar 18 jaar. Wij waren dan wel tegen de stelling, maar uit onderzoeken bleek dat de cijfers vrij constant tot dalend zijn. Maargoed, dat vind je allemaal via GOOGLE.

doet google het niet vandaag?:astonished: