Al mijn vrienden laten me zitten :(

Hee meiden
Geen idee of jullie een oplossing weten, maar ik wou gewoon ff mn hart luchten. Ik ben vroeger veel gepest op de basisschool, en sinds de middelbare heb ik een superleuke vriendenkring opgebouwd. Ik werd niet meer buitengesloten en ik hoorde er echt bij. We hadden het altijd heel gezellig elke dag spraken we met elkaar af.
En sinds ongeveer een jaar bellen ze me niet meer, smsen ze me niet meer. Ze doen nog steeds aardig hoor maar ik heb gewoon het gevoel dat ze me er niet meer bij hoeven. Ze spreken wel met elkaar af maar ze bellen me nooit of ik ook mee wil. Ik bel ze heel vaak om wat te gaan doen en dan hebben ze ineens stuk voor stuk een onzin excuus. Ik voel me er gewoon zo eenzaam door dat ik elke avond thuis zit.
Voorbeeld: ik vraag net aan ‘A’ hee, zin om vanavond wat te gaan doen we spreken elkaar nooit meer… A: nee ben moe heb geen zin misschien in het weekend?
Nu lees ik op de hyves van ‘een vriendin’ een krabbel van ‘A’: hee zin om vanavond te gaan chillen?
ik voel me gewoon zo verneukt door ze … :frowning_face:

Misschien vinden ze je te opdringerig? Omdat je het graag wilt allemaal.
Ik zal als jou was eens aan je vrienden vragen wat er is dat ze niet meer met je af willenspreken, dat je het super vervelend vind en dat je het graag zou willen veranderen.

Ik zou andere vrienden zoeken.
Ze laten je duidelijk zitten, ook door niet met je af te spreken en excuses te verzinnen.
Je verdiend beter!

hmm, wat lullig. Vraag waarom ze zo doen?

Of ga op zoek naar andere vrienden.

Naar de tijd van de krabbel gekeken?

Erover praten met ze. Als je ze eerlijk verteld dat je je hierbij echt rot voelt zullen ze je misschien vertellen waarom ze zo doen. Misschien vinden ze je bijvoorbeeld inderdaad te opdringerig of is er een andere reden. Ondertussen met andere meisjes uit je klas optrekken zodat je er niet echt alleen voor komt te staan.

Hm, dat is echt rot. Ze komen een beetje schijnheilig over.
Misschien ga je best op zoek naar andere vrienden…

Of ja, praten en let your guard down. Probeer ze doen inzien dat het echt pijn doet.

ga eerst met ze praten, als ze het dan nog doen → zoek andere vrienden! Als je vriendinnen je niet meer zien staan, ben je het niet waard

Maar je wilt toch niet met vriendinnen zitten die helemaal niet je vriendin zijn?

Neither am I, maar als je oude vriendinnen je enkel ongelukkig maken dan ben je zelfs nog beter alleen af.

Vertel hun dat het je dwars zit.

vertel het ze, en vraag waarom ze zo doen. (ik had ook een keer zoiets, niet leuk. maar op gegeven moment heb ik het gewoon gezegd)
anders gewoon andere vriendinnen zoeken (is moeilijk, ik weet het…)

mijn vriendn word nu ook ‘gemeden’ in de klas maar dat gaat ook ten koste van mij…
ze is heel opdringerig en druk en gaat keihard om zichzelf lachen en veel langer dan een jaar houd je het niet met haar uit… dus ik weet niet wat het bij jouw is maar praat eens met ze ofzo…