al mijn vrienden al verkering..!

Ik ben nu bijna 16 en ik heb nog nooit verkering gehad of gezoend. Maar iedereen om mij heeft heeft wel al verkering en al mijn vrienden behalve 1 hebben een vriend of vriendin. twee van mijn vriendinnen zijn laatst ontmaagd en ze praten heel vaak over hoe het is om verkering te hebben. Dat vind ik eignelijk heel vervelend want ik weet niet hoe dat is en als ik heel eerlijk wil ik het ook heel graag. het voelt alsof ik hierdoor buiten de groep val.
Daarnaast zit er echt een heeeele leuke jongen een jaar hoger dan mij en ik weet niet hoe ik met hem in contact moet komen.
Hebben jullie tips voor mij

Vraag je vriendinnen of ze daar misschien wat minder vaak over willen praten? Ze zullen vast wel snappen dat je het vervelend vindt, omdat jij geen relatie hebt.

iemand anders nog reactiess???

Ik vind de opmerking van Dysania heel nuttig. Het zijn je vriendinnen, lijkt me logisch dat ze dan ook rekening met je houden dat ze het er niet zo vaak over hoeven te hebben.
Verder, relax, je bent pas 16. Hoe harder je probeert, hoe langer het duurt en hoe eerder je relatie mislukt (althans, mijn ervaring). Jouw tijd komt vanzelf, ik kreeg mijn eerste vriendje ook pas halverwege mijn 16e en er zijn veel meer meiden die zelfs nog later zijn. Niks mis mee, soms kost de juiste vinden wat meer tijd.
Daarnaast, hoe groot is de kans dat je nu een vriendje krijgt waarmee je je hele leven samen blijft? Nu hoeft dat ook niet, maar er is dus ook zeker een kans aanwezig dat je vriendinnen een gebroken hart of liefdesverdriet krijgen op den duur. En ik denk dat je daar niks aan mist, dus dan kan je beter wachten tot de juiste langskomt dan van zoiets weer verdriet te moeten hebben omdat je zo graag wilde.
Komt vanzelf.

Iedereen op zijn of haar eigen tijd. En inderdaad wat @Dysania zegt!
Ik ben 18 en heb zelf ook nog nooit een vriend gehad of heb gezoend