Dit is het eerste hoofdstuk van een boek dat ik probeer te schrijven
en ik vroeg me af wat jullie ervan vonden
Het heet Al is de leugen nog zo zoet
Nou als dit haar nieuwe schooljaar wordt kan ik daar wel aanwennen. Vanaf de eerste seconde dat ik de school in liep werd ik meteen weer aanbeden. Oh Carmen waar heb je die schoenen gekocht, oh Carmen wat zit je haar weer mooi vandaag. En dan zogenaamd het beste mijn vriendje Simon na acht weken weer zien. Ze wordt wakker uit haar geweldige dagdroom wanneer ze iemand haar naam hoort roepen. Het is Simon en als ze in een persoon nu geen zin heeft is hij het wel. In paniek gilt ze naar Jase dat hij zijn shirt aanmoet doen en in haar inloopkast moet verstoppen. Pfff wat heeft ze toch geen zin in hem, er zit maar een ding op doen alsof ze ziek is. En wanneer Simon de kamer inloopt ziet hij het meteen ze is ziek. En als hij een ding niet kan worden is het ziek stel je voor dat hij daardoor de belangrijke tenniswedstrijd moet missen op Zaterdag. Hij kust Carmen op haar voorhoofd en beloofd haar morgen soep te brengen.
Ja wat kan ze goed acteren misschien zit een carrière in Hollywood er wel in. Ze gaat met haar dekbed voor het raam staan om het uit te zwaaien en om zeker te weten dat hij weg is. Is hij de straat al uit hoor ik vanuit mijn inloopkast. Jezus Jase wat denk je nou dat Simon superman is. Jase komt lachend de kast uit in zichzelf lachend om uit de kast komen grap. Soms vraag ze zich af waarom ze wat met Jase heeft maar dan ziet ze hem zonder shirt en dan weet ze genoeg. Ergens voelt ze zich wel rot dat ze Simon bedriegt. Maar ja ze is altijd nog wel Carmen Estevez, gewild en geliefd bij iedereen. En ze kan het onmogelijk uitmaken met Simon om er vervolgens met zijn beste vriend er vandoor te gaan. Dat zou iedereen haar een bitch vinden of erger. Ze was wel eens gemeen maar dat hoefde toch niet iedereen te weten. Net wanneer ze zich omdraait naar Jase om hem te zoenen draait hij zich om. Mijn broer pingt me net dat het eten klaar is weet je waar mijn shirt is. Carmen duwt haar nagels in haar handpalm moest Simon nou echt langs komen en haar eerste middag met Jase verzieken. Ze geeft Jase zijn shirt en zegt dat ze hem gaat missen. En laat zich vervolgens op haar bed vallen.
Wie had gedacht dat twee vriendjes hebben zoveel werk was. Ze moest een plan bedenken om het best uit deze situatie te komen. Ze moest een manier bedenken dat Simon met haar zou uitmaken zodat ze bij Jase kon gaan uithuilen en vervolgens wat konden beginnen na een paar maanden. Het was het perfecte plan maar ze wist dat Simon haar niet zo snel zou dumpen voor iets kleins. En het moest zo lijken dat ze er niks aan kon doen. De volgende dag twijfelde ze of ze naar school moest gaan. Als ze wel ging moest ze Simon uitleggen hoe ze zo snel beter was geworden. Ze werd er gek van dat ze altijd maar rekening moest houden met Simon. Dan moest hij met zijn zusje naar de manege en dan ook nog zijn andere liefde tennis. Carmen had nooit wat in sport gezien en zeker niet in tennis maar Simon daar in tegen die deed alles om maar beter en beter te worden ten koste van haar en hun relatie. Ze besloot om thuis te blijven en dag zonder Simon beviel haar wel. En zo kon ze Jase vragen te komen in zijn tussenuren. En veder zou ze haar dag indelen met haar kast te rangschikken op kleur en al haar nieuwe kleren te passen. Wat is het toch heerlijk om mij te zijn dacht Carmen. Ze had bijna nooit zorgen haar grootste zorg op dit moment was hoe kwam ze van Simon af. En toen schoot het haar te binnen Simon zou zijn moeders walgelijke soep komen brengen. Had ze maar nooit gedaan alsof het lekkerste eten was dat ze ooit had geproefd. En omdat ze ziek was zou Simon er op toe zien dat ze alles zou opeten. Bah stink soep en nog een keer een afspraak met Jase verpest vanwege Simon. Ze ging op bed zitten om Jase af te bellen maar in plaats van zijn sexy stem te horen hoorde ze alleen zijn vrouwelijke voicemail. Nee dit kon haar niet weer gebeuren gister was het ook heel close of Simon had de waarheid tussen haar en Jase ontdekt. En Simon kon ze niet afbellen want hij was de enige jongen op school die zijn telefoon uit had tijdens de lessen. Soms vroeg ze zich af waarom ze nog samen waren ze leken wel getrouwd. Maar niet zoals Carmen het graag zou willen, in haar droom is het net als Desperate Housewives. Waarin ze het ook met de te knappe jongen tuinman kon doen. Zij en Simon waren al twee jaar samen en in het begin had het ook allemaal perfect geleken niks kon er mis gaan in haar ogen. Ze was toen ook nog echt verliefd op Simon, met zijn blauw/groene ogen en bijna zwart haar. En dan nog niet eens te bedenken hoe gespierd hij onder die lelijke poloshirt die hij altijd droeg. Ze waren helemaal verliefd geweest en het had ook niet lang geduurd voordat ze wat kregen. Ze was verhuist en kwam in een hele nieuwe stad. En zo kwam het dat ze niemand op het Picasso Lyceum kende. Maar daar had snel verandering ingekomen. Ze had zich anders gekleed en anders gedragen en iedereen was er gek op ze was een nieuwe verbeterde versie van Carmen Estevez geworden. En als snel was ze verliefd geworden op Simon van Roode. Hij zat in 3 vwo en zij net in 1 havo maar dat maakten allemaal niks uit. Maar nu twee later was niks meer dat het was zij deed 3 havo en hij 6 vwo. En toen was ze als een blok gevallen voor Simon zijn nieuwe vriend Jase. Jase die zo verschillend was vergeleken met Simon. Jase met zijn donkerblonde haar en bruine ogen en het perfecte sportschool lichaam. Maar hoe kon zij na twee jaar tegen Simon zeggen dat het over was en met Jase er vandoor gaan. Ze was soms gemeen maar zo harteloos tegen over Simon kon ze ook weer niet zijn. Ze had de optie om Simon het te laten uitmaken maar dat zou hij nooit doen ze waren zogenaamd zo gelukkig. Het enige wat ze kon doen is het zelf uitmaken en haar en Jase voor altijd geheim houden. Nou tenminste totdat Simon zijn examen had gedaan. Maar alles beter dan deze situatie waarin zij niet de baas meer was. Maar nu moest ze snel Jase bellen om af te zeggen maar voordat Simon hier was. En net toen ze Jase zijn nummer in had getoetst draaide ze zich om en keek recht in het gezicht was Simon. Het zat haar ook echt niet mee in minder dan 24 uur moest ze twee keer een probleem oplossen. Ze kon kiezen proberen Simon uit haar huis op tijd te krijgen of een smoes verzinnen om Jase te bereiken die onbereikbaar leek.