Hee meiden,
Tijd terug dat ik echt actief ben geweest op dit forum, maar ik kom er zelf niet meer uit, dus ik dacht; ik schakel jullie in. Het verhaal dat ik op ga schrijven, gaat misschien wat lang worden, maar daardoor waardeer ik het meer dat jullie de tijd nemen dat jullie het lezen en mij op deze manier misschien advies kunnen geven. Ikzelf kom er namelijk niet uit. Misschien handig om mee te beginnen; ik ben 19, mijn vriend 20 en we zouden in februari 5 jaar met elkaar hebben.
Twee weken geleden liep onze relatie niet heel lekker, ik had het druk met mijn school en hij was druk met zijn werk. We zagen elkaar nog wel gewoon en het ging prima nog. In die week hebben we samen een abonnement bij de sportschool genomen en vertelde die me hoeveel die van me hield. Op 9 november deed die erg kortaf op whatsapp, waarop ik aan hem vroeg wat er aan de hand was en of die nog wel van mij hield? Hij antwoordde hierop met: ik weet het niet… Die avond hebben we een gesprek gehad en hadden we afgesproken dat we twee dagen erna zouden praten. Maandagavond 12 november, maakte die het met me uit,na bijna 5 jaar een relatie te hebben gehad met elkaar. We hebben het altijd ontzettend gezellig en afgelopen zomer was de meest fantastische zomer ooit. Hij vertelde me die zaterdag voordat hij zei dat die twijfelde nog hoeveel hij van me hield en … dat hij twee jaar geleden de grootste fout van zn leven had gemaakt door het uit te maken met mij (twee jaar geleden gebeurde namelijk hetzelfde)… in de decembermaand hadden we leuke dingen in het verschiet zoals kerst, oud en nieuw en sinterklaas.
Hij weet zelf niet hoe het gevoel komt en hij ‘houdt niet meer van me zoals hij dat eerst deed’. Ik ben er echt kapot van. Ik eet slecht, slaap slecht en blijf maar huilen. Ik heb proberen uit te leggen dat we misschien in een sleur terecht waren gekomen, maar dat ik er wel aan wilde werken. Hij wilde dit niet meer. Sinds dat het uit is, neemt hij geen contact meer met me op en plaatst hij rare dingen op facebook. Ik weet bijna zeker dat er geen ander in het spel is, maar hoe kan deze jongen mij ineens vergeten of na vijf jaar opeens niet meer van me houden van de ene op de andere dag?
Op 30 november -over een week - gaan we met elkaar praten en hij gaat alles toelichten. Hoe moet ik doen tegenover hem? Ik mis hem verschrikkelijk en ik kan serieus niet zonder hem. We deden alles samen. Het lijkt erop dat hij het wel goed vind zo, maar hij kan mij toch ook niet opeens meer missen? Aan de ene kant zie ik erg op tegen het gesprek, maar aan de andere kant hebben we twee jaar geleden ook zo gesprek gehad waarbij hij mij opeens zoende, omdat die me zo miste.
Er zijn vast nog onduidelijkheden aan het verhaal en het zal vast niet compleet zijn. Misschien kunnen jullie mij wat advies of tips geven? Ik ben ontzettend wanhopig nu … en doordat ik het niet had verwacht, is de klap alleen nog maar erger …
Liefs, Jorinde