Al een jaar niet meer ongesteld, help?

Hee meiden.
Ik zit echt met een probleem want ik ben echt al een jaar niet meer ongesteld geworden. Ik vind dit echt raar. Ik heb bij mijn geboorte door borstontsteking meer hormonen gekregen die zich sneller ontwikkelde dus was al op mijn 10e/11e ongesteld, toen ben ik het een paar keer geworden (heel schommelend) en nu ben ik het al langer als een jaar niet meer. Ik heb de pil al wel eens aangevraagt bij de dokter en ontvangen maar ik moest 'm weggooien van mijn moeder omdat ze het onnodig vind dat je je lichaam “volpropt met hormonen”

Kan iemand mij helpen?
Ps. ik ben 13.

Alvast bedankt. :slightly_smiling_face:

Misschien omdat je erg bent afgevallen?
Ik had eens een crashdieet gehouden en toen 6 maanden mijn regels niet meer gehad :x

Dat is lang! Maar ik zou het zelf niet zo erg vinden denk ik …
Is niks leuks aan :’)

of ik ben afgevallen kan ik niet zeggen. Vroeger was ik wel een heel stuk dikker als nu maar nu ben ik nogsteeds dik haha.

toen ik voor de eerste keer ongesteld werd, was dat eerst 3 maanden regelmatig, toen een half jaar niet… toen 2x regelmatig en daarna ook echt maandenlang niet!
uiteindelijk werd ik het weer en ook gewoon regelmatig (eerste jaar toen heel soms 1 maand overgeslagen maar verder regelmatig)
ik was toen ook 13,
mij is toen door de huisarts uitgelegd dat mijn lichaam er zegmaar nog ‘in moest komen in dat ritme’ (klinkt beetje vaag misschien maargoed), ben het sindsdien gewoon regelmatig! dus maakte me er geen zorgen over

(maargoed ieder mens is ook weer anders, dus als je je nog zorgen maakt, gewoon eens langs de huisarts gaan! :slightly_smiling_face: )

dat is denk ik normaal.Het komt iig wel eens voor. voor de zekerheid toch afspraakje maken?

Misschien is er niks aan de hand maar je kan maar beter voor de zekerheid wel even aan je huisarts vragen of het zorgwekkend is of niet!

ja meestal is het normaal als je pas 13 bent,
maar aangezien je rond je 10e/11e al ongesteld was zou ik even langs de huisarts gaan

toen ik mijn blinde darm liet weghalen was ik 10 maanden niet meer ongesteld, maar ik denk dat jij het wel zal weten als je je blinde darm onlangs hebt laten weglaten ;d

Ondergewicht? Was je altijd al onregelmatig?
Ga naar de dokter ; )

Ik had in de eerste 3 jaar van mijn ongesteldheid er ook last van dat het zo onregelmatig was, zaten er echt 4 maanden tussen ongeveer. Maar heb je misschien nog last gehad van stress of ander ‘trauma’? (trauma kan fysisch en fysiek zijn)
Ik werd het trouwens pas regelmatig toen ik aan de pil ging.

Het kan komen doordat je zo jong bent.
Toen ik voor het eerst ongesteld werd, was dat één van de dingen die mijn moeder tegen me zij; schrik niet als je nu heel lang niet ongesteld wordt :wink:

Verder kan het ook komen door een slecht/onregelmatig eetpatroon, het eten van HEEEL veel dropjes eten, psychische problemen e.d.

MAAR als je je er niet goed bij voelt, kan je beter even naar de dokter gaan, die heeft er meer verstand van dan wij met zi’n allen bij elkaar

Vraag het aan de dokter… Dan weet je het meteen.

-