Al drie jaar niet ongesteld

Hoi Zoetje,

Wauw echt fijn dat je een link met dat topic hebt gestuurd!
Het is heel geruststellend dat er meer mensen zijn die dit gehad hebben zoals jij, en dan ook voor zo’n lange tijd. In mijn omgeving is er namelijk niemand die dit heeft.
Wat fijn ook dat het bij jou allemaal is goed gekomen. Hoe oud ben jij nu dan als ik het vragen mag?

Hee een vriendin van mij was 19 en nog steeds niet ongesteld. Toen kreeg ze van de huisarts een pilletje die het op gang kon brengen. Misschien geven ze ook wel zoiets aan jou als je even langs gaat. Succes!

Als je veel sport kan het zijn dat je niet ongesteld word…

ik ben nu 19 :slightly_smiling_face: en gewoon helemaal regelmatig weer.

Gewoon naar de dokter gaan.

Naar de dokter gaan inderdaad.

Maar hoe ‘normaal’ eet je? Let je nog steeds veel op je voeding? Vermijd je bepaalde voedingswaarden? Eet je genoeg vetten? Omdat je je lichaam een lange tijd tekort hebt gedaan door te weinig te eten en te veel af te vallen dan goed is voor je lichaam, kan het zijn dat je meer schade hebt aangericht dan je nu denkt.
Bovendien, als je gewicht nog altijd lager is dan je natuurlijke lichaamsgewicht kan het zijn dat je daarom nog steeds niet gezond genoeg bent om ongesteld te worden, en dat je misschien nog wat aan zult moeten komen. Maar je zult echt naar de huisarts moeten hiervoor, na zo lang is het geen kwestie van afwachten meer en hoe langer je niet ongesteld wordt hoe groter de kans is op onvruchtbaarheid.

Ik heb een jaar bij de HA gelopen omdat ik niet ongesteld werd.
Elke keer dezelfde vragen:

• ben je veel afgevallen/sport je veel?
  • heb je veel last van stress?
  • is er een kans dat je zwanger bent?
    Daarna ging ze een beetje drukken op mijn onderbuik om te voelen of mijn eierstokken/baarmoeder gevoelig was.
    Maar het heeft dus bij mij een tijdje geduurd voordat ik doorverwezen werd naar de gynaecoloog en daar kreeg ik weer dezelfde vragen en uiteindelijk een inwendig onderzoek en bloedprikken.
    Uiteindelijk bleek bij mij dat ik vervroegd in de overgang ben.
    Maar absoluut naar de HA gaan! Zij weten wat ze doen, en het is absoluut niet eng. :slightly_smiling_face:

Hee… bedankt voor de reacties allemaal.
Vind het echt heel fijn voor je Zoetje, dat alles weer normaal is nu!
Liv, ja ik eet weer normaal nu. Al zal ik nooit een echte zoetekauw worden en ben ik vegetarier. (ik eet wel bijna elke dag vleesvervangers)
Ellie wat naar dat je vervroegd in de overgang bent! Dit betekent toch ook dat je geen kinderen zult krijgen, of hebben ze je op tijd behandeld? En precies dat lange traject bij de arts/ziekenhuis lijkt me zoo vervelend. Had je verder ook andere klachten van de overgang? En krijg je er medicijnen voor?
Verder heb ik pas op internet gelezen over pcos en aangezien ik sinds een jaar zowat elke dag mijn buik (gedeelte onder navel), bovenlip en kin moet epileren, maak ik me nog meer zorgen!!
Maar ik ben totaal niet te zwaar en dat is ook een belangrijk symptoom.

Niet teveel het internet afstruinen en vooral niet denken: ‘Oh, dus meerdere vrouwen hebben dit probleem… en dat liep ook goed af. Dus, ik hoef niet naar de huisarts / gynaecoloog’. Gewoon gaan.