Al anderhalf jaar verliefd, is het nu opeens over?? Advies heb ik nodig!

Hallo allemaal,
Ik en mijn vriend zijn al anderhalf jaar samen. Maar de laatste tijd ben ik aan het twijfelen, de ene dag denk ik aan hem en kan ik niet zonder hem en dan 2 dagen later voel ik niks meer en weet ik niet wat ik moet doen of wat ik voel. Ik heb het tegen hem gezegd en ik weet niet hoe ik erbij kom om het uit te maken met hem! Hij is de gene die mij dolgelukkig maakt. We zijn allebei 15 by the way. Ik denk er vaak over na en ik vraag me af of het kan dat ik een soort hormonalen schommelingen heb doordat ik sinds 1 week aan de pil zit. Zou dit kunnen? Dat ik me het ene moment top voel en het andere moment heel down, dan weer heel blij voor een lange tijd en dan weer opeens down. Ook heb ik de laatste tijd dat ik heel erg chagerijnig ben of wordt van alles en iedereen, aan de kleinste dingetjes kan ik me dan irriteren en daardoor doe ik soms weer lullig tegen me vriend. Ik geef de pil overal de schuld van. Maar is dit ook echt zo? Of licht het echt aan mij?? Ik heb advies nodig van mensen die er verstand van hebben of hetzelfde hebben als ik. Ik weet niet wat ik moet doen. Aan me hart heb ik niks want die weet het niet en me gevoel denkt alleen maar, wat als het uitgaat? hoe kijkt hij me dan aan op school? wat als ie met iemand anders krijg of gaat? hoe kan ik ooit weer terug naar me oude leven als hij opeens weg is? maar eigenlijk wil ik het helemaal niet uitmaken… Maar om bij hem te zijn en niks te voelen is ook mijn bedoeling niet. Ik voel me schuldig, ik heb het gevoel dat ik tegen hem lieg omdat ik niet weet wat er aan de hand is en misschien hou ik wel echt niet van hem. Ik hoop dat iemand me kan helpen en me kan vertellen wat het is, de pil? mezelf? hij? Ik heb advies nodig want aan mezelf heb ik op dit moment niet echt veel.

Alvast heel erg bedankt!!

Ik heb een maand of 3 een pil geslikt die te zwaar voor mij was, en ik had inderdaad ook die schommelingen. Ik werd er helemaal gek van, en was emotioneel gezien ook heel onvoorspelbaar.
Kijk het even aan, en ga anders terug naar de huisarts. Er zijn meer vrouwen die gevoelig reageren op een bepaald merk of dosis van de pil, dus het is heel gewoon om om een andere pil te vragen. Als je een goede huisarts hebt, dan helpt hij/zij je wel met het zoeken naar eentje die wel bij je past :slightly_smiling_face:
Wat je relatie betreft: iedereen twijfelt soms wel eens, en gevoelens veranderen, maar dat hoeft niet blijvend te zijn.
ik zou eerst proberen van pil te veranderen. Licht intussen je vriend in over dat je je niet top voelt door de pil, dan kan ie daar een beetje rekening mee houden.

Dat zou héél goed kunnen: ik ben op een zwaardere pil overgestapt, maar werd er gigantisch depressief van. Ik zag geen hoop meer in het leven en mijn relatie moest eronder lijden. Ik ben er dan ook gelijk mee gestopt en een week (of twee) voelde ik me weer volledig mezelf! Lang leve condooms :slightly_smiling_face:

oke dankje, over 5 weken moet ik toch naar de huisarts dus ik kijk het nog even aan. Hij weet wat ik heb, maar hierdoor is het al bijna 3 keer uitgegaan, omdat ik het niet zeker weet en ik twijfel, nou dan hebben we gepraat en dan kom ik thuis en voel ik me weer gewoon, dan bel ik hem maar weer om sorry te zeggen en dat we het maar moeten vergeten. Maar ik wil dus een knoop doorhakken, wel verliefd maar de pil zorgt voor moeilijkheden of niet verliefd en de pil heeft er niks mee te maken. maar ik heb nog steeds het idee dat we verliefd zijn. Naja ik kijk het aan en wordt het niet beter dan maar naar de huisarts. Bedankt!

Ik denk dat iedereen wel twijfelt over zijn relatie soms! Kan met relatieproblemen te maken tot wat jij hebt van de pilat heb ik ook gehad. Maar nu weet ik wel dat ik echt van hem hou want ik denk als je echt van iemand houd dat je het er af en toe wel doorheen voelt, als je snapt wat ik bedoel haha. Beetje lastig uitleggen maar het komt wel goed. :slightly_smiling_face: