Al 2 weken is er iets met m'n maag..

Hallo iedereen,
wat ik hier ga vertellen is misschien niet zo aangenaam om te horen, maar ik weet er echt geen raad meer mee… Ik heb altijd buikpijn, krampen, maar echt hele hevige krampen, en ook diarree… ik ga ongeveer 3 keer per dag naar toilet voor dan die diarree… als ik die krampen heb moet ik ofwel gaan liggen en mijn ogen dichtdoen of dan ja… naar de toilet gaan, maar dat is nogal moeilijk op school enzo, en ik wil wel naar de dokter gaan, maar ik ben eigenlijk wel bang… help me :c

Gewoon naar de huisarts gaan :wink: wees niet bang

Heb je dit twee week of al langer?
Het zou misschien glutenallergie kunnen zijn. Ik herken wel wat klachten.

Ga even langs de dokter. Is misschien eng, maar wel verstandig.

dit.

Vandaag 2 weken en 2 dagen om precies te zijn, wat is glutenallergie? & ja ik denk dat ik morgen eens ga gaan…

(Glutenallergie lijkt me niet voor de hand liggend - dat heb je altijd als je er last van hebt, niet tijdelijk of ineens)

Idd huisarts lijkt me beter. Het kan zijn dat je iets verkeerds hebt gegeten of dat er gewoon iets mis is. Waarschijnlijks niks ernstigs. Ik zou me pas erge zorgen maken als je ook koorts enzo erbij krijgt, maar dat heb je niet. Dus ik zou het nog even afwachten na het bezoek bij de dokter.

Wel, ik heb eigenlijk zo een vermoeden dat het wel die allergie kan zijn… want ik heb echt alle symptomen, nou geen koorts maar wel altijd moe, echt altijd, hoelang ik ook slaap, en al die andere dingen… maarja ik zie morgen wel…

Waarom denk je dat het je maag is? Horen zulke symptomen niet bij je darmen?
Klinkt als een spastische darm, maargoed. Ga gewoon naar de dokter, dan weet je het zeker.

Ik heb al supervaak pillen moeten nemen voor spastische darmen, en de pijn gaat van m’n maag wel door naar m’n darmen, maarja…

De dokter vraagt alleen naar jouw symtomen en eetpatroon en zo. Als de dokter je onderzoekt voelt hij/zij hoogstens aan je buik en wat boed prikken. Het lijkt me dat je nergens bang voor hoeft te zijn. :slightly_smiling_face:

Hier heb je maar half gelijk in. Ik heb een darmziekte, en hierbij INEENS een glutenallergie ontwikkeld. maar dat is indd wel een uitzondering, dus nu ga ik mijn mond maar houden.

verder is er toch geen reden om bang te zijn? Alhoewel ik wel gewoon een weekje zou wachten, want dit kan opzich ook gewoon iets zijn wat zich ontwikkeld in de winter(ik had vroeger ook altijd last van mijn maag als temperaturen omlaag gingen.)
Maar de dokter-bij ons in ieder geval- is helemaal geen enge man/vrouw hoor(:

Dat eerste zal de arts sowiezo doen en vragen (anamnese), maar dat bloed prikken zal alleen worden gedaan indien er sprake is van een bacteriele besmetting (Helicobacter pylori) bij bijvoorbeeld maagzweren oid.

Ik zou er inderdaad mee naar de huisarts gaan, die kan je verder helpen en het zou heel prettig zijn om er vanaf te zijn, natuurlijk. Dus probeer over je angst heen te komen, hij zal niks doen wat jij niet wilt of toestaat.

Nu meteen naar dokter!

Misschien vind je het fijn om een van je ouders mee te nemen naar de dokter. Of een vriendin als je dat prettiger vind.