Akoestische of elektrische gitaar?

[i]Heeee,
Ik wil binnenkort beginnen met gitaar les maar,
Weet iemand met welk soort gitaar je het best kan beginnen?
Akoestische gitaar of elektrische gitaar?
En weet iemand ook hoelang het duurt voor dat je een beetje gitaar spelen kan?

Liefsx,[/i]

ik ben begonnen, een jaar geleden met akoustische.
Nu kan ik bijna alle akkoorden spelen (binnen 1 jaar dus)

nu heb ik inmiddels 2 akoustische & 1 elektrische <3

ik ben ook ong een jaar geleden begonnen, maar heb het wel op men eigen geleerd ;p en nu kan ik ook ong alle akkoorden, aleen barré is nog wel wat lastig :slightly_smiling_face:

en ik ben begonnen met het te leren op de elektrische, maar ik vind het leuker om op een acoustische te spelen :grinning: dus ik zou voor acoustisch gaan :slightly_smiling_face:

Akoestische is iets moeilijker. Qua grip. Je moet ‘harder’ met je vingers duwen op de snaar (linkerhand), bij elektrische gitaar is dat minder, omdat die snaren ook dunner zijn. Maar zo ervaar ik het.

Ik zou zeggen doe akoestische. Als je dat eenmaal goed kan dan kun je elektrische ook beter.

Hoelang? Nu zoals ze al zeiden ken je binnen een jaar wel alle akkoorden. Maar als jij het leuker vind om melodie te spelen en geen begeleiding duurt het wel wat langer…
Succes!

Ik zou doen wat je zelf het leukst vind, volgens mij maakt het niet heel veel uit…

Het ligt er heel erg aan wat je kan binnen een jaar. Het ligt eraan welke technieken je aangeleerd krijgt, of je tab krijgt, akoorden, of, als je net als ik (ik was toen 8, maar dat maakt niet uit :wink:) begint met gewoon noten. Als je begint met akkoorden kan je inderdaad binnen een jaar wel alle akkoorden (nou, niet alle, want dat zijn er echt ontiegelijk veel, niet normaal!), maar sommige liedjes zul je nog niet kunnen omdat je daar een betere techniek voor moet hebben, maar die leer je vanzelf.
Ik ben begonnen op een akoestische gitaar en zoals hierboven al wordt gezegd, dit is iets moeilijker omdat het nylon snaren zijn, die moet je harder indrukken. Maar het ligt er net aan wat je wilt spelen. Wil je echt rock met heel veel solo’s enzo, dan kun je beter elektrisch. Maar wil je gewoon de melodie enzo, dan is akoestisch handiger. Maar ik zou beginnen op akoestisch, dan heb je de basis en dan kun je zeg maar altijd nog meer uitbreiden met bijvoorbeeld een elektrische gitaar. Maar weetje, je zegt dat je gitaarLES wilt (HEEL goed, zo leer je de technieken en alles echt veel beter!), maar dan zou ik gewoon aan je aanstaande leraar :wink: vragen wat voor gitaar je nodig hebt en wat hij zou aanraden. In ieder geval, heel veel succes en plezier! :slightly_smiling_face:

aan een conservatorium moet je wel beginnen met een akoestische, geloof ik. Of volg je privé les?

akoestische. maar wil je dan een klassieke of western?

Ik zou beginnen met akoestisch! (:

Een akoestisch staalsnaar, verder zou ik zeggen; laat je adviseren door je gitaarleraar! Hij/zij zal misschien zeggen dat je beter kan beginnen met nylon snalen, oftewel een spaanse gitaar. Maar voor popliedjes kan je veel beter een staalsnaar nemen, kun je die bespelen dan kan je alles!