Aken/Aachen!

Ik ga morgen met een vrienden naar Aachen/Aken maarrrrrr ik weet niet wat er heel erg leuk is om te doen! bekende leuke shopstraatjes en gezellige restaurantjes enzo, mensen die er zijn geweest en iets aan te raden hebben? Let me know!

m,n tante woont daar en die komt morgen naar ons toe maar euuh er is zo,n leuke schoenen winkel heel goedkoop maar al sla je me dood ik weet niet hoe die heet

Ik kom er maandelijks.
Je kunt er heel goed shoppen je hebt een grote winkelstraat.
En een paar straten verder (weet alleen niet hoe je daar tevoet komt) heb je alles restaurantjes.
Daar wonen dus eigenlijk alles studenten.
De straat is opzicht makkelijk te vinden haha weet niet hoe je daar naartoe gaat.

Oh die op de hoek ?
Waar bijna alle schoenen voor 10 euro zijn ? :stuck_out_tongue:

Aken is echt superuitgebreid om te winkelen. Er is een lange straat vol met gangbare winkels als H&M en Zara, maar er zijn ook kleinere winkeltjes die ook heel leuk zijn. Zelf vind ik de warenhuizen Kaufhof en Lust For Life leuk om in rond te neuzen. Kaufhof ligt in die lange straat. Als je de grote straat bij die lange straat oversteekt, die trapjes omhoog loopt en dan naar rechts gaat vind je nog meer winkels en ook de Lust For Life.

Als je bij de Lust For Life aan de andere kant naar buiten gaat, loop je zo tegen de Müller aan. Dat is een redelijk grote winkel waarin ze parfums, speelgoed, DVDs, CDs en nog meer verkopen. Erg leuk om in te kijken! Als je dan vanuit de Müller linksaf loopt richting de winkels kom je bij winkels terecht die wat kleiner en aparter zijn. (De NaNu-NaNa is net een soort Xenos, dus ook erg leuk, en daar vlakbij zit trouwens ook een Lush-winkel.)

Ik zou je alleen niet kunnen beschrijven hoe je in die straten komt, maar als je mensen daar vraagt waar de Kaufhof is zullen ze je vast verder kunnen helpen!

OK thanks, er is geen primark he? Wel andere groooote warenhuizen ofzo?

nee er is geen primark alleen de h&m, zara en new yorker

ben er vorig jaar met de kerstmarkt geweest, was heel gezellig ondanks dat de friet daar niét te vreten was haha :stuck_out_tongue_winking_eye:
maar ik ben niet echt in de stad geweest
ofja eigenlijk wel, maar niet in de winkels enzo, dus op shopgebied kan ik je niet veel bijbrengen, sorry ;O

haha ja die ik ben er zelf nooit geweest maar m,n tante die had daar een keer hele leuke sneakers voor mij gekocht

Heee ik was vandaag in Aachen :grin: Ik heb alleen niet gewinkeld dus geen idéé waar de leuke winkels zijn. Upje voor jou dus! (:

Eigelijk heeft Lupine alles al gezegd. =) Er is dus 1 grote winkelstraat, die ligt aan de Elisenbrunnen, verder zijn eigelijk overal en nergens restaurantjes en cafétjes.