Ak of biologie?

Heeei ,

ik moet voor morgen een voorlopige profielkeuze inleveren.
Alleen nu zit ik te twijfelen of ik aardrijkskunde of biologie als keuze examenvak moet nemen. Ik neem het profiel E&M met daarbij wiskunde A en MO. En dan misschien ak of biologie …
Weten jullie misschien wat je bij ak of biologie allemaal moet doen in 4, 5 ,6 vwo. ( atheneum)
En bij welke moet je het meeste werk doen enzo :’$ ?
dus wat is beter ak of biologie ? :'o

xxxxxxx
alvast bedankttt

Ik kies percies hetzelfde als jij ik heb Ak, vind bio echt afschuwelijk
Maar ik zou iets niet kiezen omdat het zoveel uren minder heeft dan…
Zou gewoon kiezen wat je het leuks vindt of waar je later het meestal aan denk te hebben

ik ben probio, zeker omdat heel veel mensen de meest basale dingen van het lichaam nog niet weten.
Maar dat zal hopelijk wel meevallen omdat je toch al bio hebt gehad ook. Maar ikzelf vond bio gewoon heel leuk ook.
Ik kan je verder niet helpen, aangezien ik geen ak had en je toch moet kiezen wat je leuk vindt.

Ik heb het allebei, ik vind aardrijkskunde leuker/makkelijker.

Ik heb ak! Maar ik haat bio echt! Dus daarom ak,
en dat laat ik gewoon aan het einde van dit jaar vallen, waarschijnlijk.
Het liefst zou ik gs laten vallen, maar dat zit bij E&M in, dus dat kan niet. :frowning_face:

ik heb bio en ik vind het verschrikkelijk

Mag je tegenwoordig niet meer 2 kiezen en dan later een laten vallen? Ik heb Havo C&M gedaan en zowel AK als BIO als keuzevak genomen. BIO is in de tweede fase echt lastig vind ik, lijkt veel op Natuurkunde, Scheikunde en dergelijke zit ook een beetje wiskunde in geloof ik. Ik heb laten vallen omdat ik het teveel werk vond, AK ligt mij veel beter. Dat is nog altijd feitjes leren :3

ik vind het allebei eigenlijk niet zo geweldig
alleen ak lijkt me wel het leukste.
maar ze zeggen dat dat veel moeilijker word in de bovenbouw en dat je er veel voor meot doen.
En aangezien ik bio ook weer niet heel erg vind ga k dan weer twijfelen. En ak is voor geen een opleiding verplicht vak ofso nja k weet het niet :frowning_face:

jaa dat mag wel maar dan moet je een 7 gemiddelt staan en 0 onvoldoendes hebben . Dat gaat me niet lukken :’$

kheb ook hetzelfde ^^ maar ik kies inplaats van m&o, kunst want kheb dit jaar geen m&o gehad… (kweet niet eens of ik wel over ga :pensive:)

maar ik kies AK, bio lijkt me interessanter… maar die leraar mag me niet… en ik heb vorig jaar met moeite een 5.5 gehaald… AK is stommer, maar ik hoef daar tenmiste niet echt mijn best voor te doen om een goed cijfer voor te halen ^^
dus ik zou ook kijken wat je makkelijker vind, tenzij je 1 van de 2 echt heel leuk vind ;3

ik zou biologie kiezen, maar helaas is bij ons ak een verplicht vak als je c&m of e&m doet :frowning_face: Ik zit echt elke keer tussen 5,3 - 5,9 haat het vak :stuck_out_tongue:

Ik heb geen idee wat leuker is want ik heb het beide niet, maar als je biologie kiest heb je wel een veel bredere studie keuze. Aardrijkskunde is bij veel minder studies verplicht namelijk.

Ik heb het allebei gehad. Vond het allebei ook wel leuk, maar bij bio heb je heel veel over planten enzo vond ik altijd, en dat is behoorlijk saai. En omdat je E&M hebt heb je ook geen Scheikunde en dat is bij bio soms best handig (ik heb het zelf ook geen Scheikunde gehad). Aardrijkskunde is wel heel leuk, over de opbouw van de aarde is minder leuk, maar ik vond de dingen over migratie en ruimtelijke indeling enzo wel erg leuk. En ik vond het ook nooit zo heel moeilijk.
Dus ik zou kiezen voor Aardrijkskunde, maar het ligt er ook aan wat je hierna voor opleiding wilt gaan doen.

ik zou voor biologie kiezen.

ik doe nu 5vwo
heb ook aardrijkskunde
je krijgt gewoon elke keer proefwerken enzo
wel veel examenproefwerken al vanaf de 4e
sommige stof is wel echt lastig
maar denk wel dat biologie moeilijker is als ik dat van andere hoor
daarbij moet je allemaal practica doen enzo
je kunt toch ook allebei kiezen en dan ff aankijken het eerste halfjaar en dan een van de twee laten vallen of allebei houden kan ook natuurlijk
iig dat kan op mijn school wel, weet niet of het op elke school zo makkelijk gaat

Ik heb hetzelfde profiel als jij, zonder ak of bio.
Zit nu in de 5de, en heb gehoord dat allebei de vakken moeilijk zijn.
Maar als je echt wat wilt leren over lichaam etc zou ik bio doen, maar anders ak…
Gewoon kijken waar je eigen interesses liggen, volgens mij zijn ze allebei even moeilijk… :wink:

Ik vind biologie vele malen makkelijker, maar dat komt omdat ik ak echt niet kan. Op de een of andere manier snap ik nooit waar ze naar vragen op een so of een rep.

Ik ken niemand die Aardrijkskunde in de bovenbouw moeilijker vind dan Biologie…

Ik zal kiezen voor Aardrijkskunde, dan kun (bij mij op school iig) nog overstappen op C&M.