Ajax landskampioen

Ik dacht, ik maak hier maar een topic aan. Maar voor de Ajaxfans: WE ZIJN WEER KAMPIOEEEEEEEEEEEEN.

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

http://www.ajax-wallpapers.nl/wp-content/gallery/januari-2014/gewoon-weer-kampioen-2014.jpg

:upside_down_face: :upside_down_face: :upside_down_face: #WZAWZDB :upside_down_face: :upside_down_face: :upside_down_face:

moet hier serieus een topic over zijn? :’)

Daarom zette ik het al bij onzin :’)

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAA
:beer:

jammer

ik ben alleen blij voor daley blind

YES
YES
YES
YAAAAH
EOEE
YES

gefeliciteerd mensen! :beer:

JAAAAAAAA, AJAX! :upside_down_face:

Ik baal dat ik niet in Amsterdam ben, want ik hoorde dat het erg gezellig is op Leidseplein!

En Heracles wordt niet gedegradeerd :slightly_smiling_face:

Dank Ajax.

Daarom heb ik ook alle respect voor Zwolle :-), ze waren heel sterk vorige week!

Evenals chapeau voor Feijenoord met hun verdiende 2de plaats, onder leiding van Koeman hebben ze fantastisch gepresteerd.

Dit vond ik ook zó leuk, haha!

NEEEEEEEE!

ik heb echt medelijden met Feijenoord, die zijn ook beter maar Nederland》Amsterdam》 Ajax om die reden zijn ze “kampioen” :cry: :frowning_face: en waarom zit er een kabouter op het logo?

Ja Ajax is kampioen omdat ze uit Amsterdam komen.
Wat een reden…

Een geschiedenislesje voor je:

Ajax de Grote

Ajax de Grote was de zoon van Telamon, de koning van Salamis. In de Ilias van Homerus wordt Ajax beschreven als een grote, koppige, zwijgzame man. Na Achilles was hij de meest vooraanstaande Griekse krijger die in de Trojaanse oorlog vocht. Zijn bijnaam was “Het bolwerk van de Grieken”. Ajax was gedeeltelijk onsterfelijk, dit kwam doordat de vader van Ajax, de koning van Salamis, Herakles eens had geholpen. Als dank mocht de vader van Ajax een wens doen. Hij wenste dat Zeus (de vader van Herakles) Ajax onsterfelijk zou maken. Heracles wikkelde Ajax in zijn leeuwenhuid en de jonge Ajax werd onsterfelijk over zijn hele lichaam behalve zijn schouders, oksels en taille, dit waren de gedeelten die bedekt werden door de pijlenkoker.Na de dood van Achilles kon Ajax de wapenrusting van de held Achilles bemachtigen, terwijl Odysseus de vijand op een afstand hield. Beide mannen wilden de wapenrusting (door Hephaistos gemaakt) van de dode held Achilles hebben, als beloning. Toen deze aan Odysseus werd gegeven, was Ajax zo woedend dat hij plannen maakte om zijn eigen bevelhebbers te doden. Om dit te voorkomen maakte de godin Pallas Athene Ajax krankzinnig, zodat hij slechts een kudde schapen afslachtte. Toen de periode van waanzin voorbij was, pleegde Ajax, die zich diep vernederd voelde, zelfmoord: hij stortte zich op zijn eigen zwaard.

wat een verhaal, vandaar dat Feijenoord geliefder zijn bij mensen