AIVD hackt internetfora

Hee guys

Ik zat net dus het nieuws te kijken en toen kwam dus het nieuwsbericht dat de AIVD internetfora hackt. Als voorbeeld hadden ze bijvoorbeeld FOK, maar ik dacht dat dus makkelijk ook hier het geval zou kunnen zijn. Met een paar simpele handelingen heb je bijvoorbeeld al het wachtwoord en het email adres van de gebruiker lieten ze zien! Ik schrok best. Niet dat er iets crimineels hier aan de gang is ofzo of ik echt iets te verbergen heb, maar dat het bespieden dan toch best dichtbij komt, vond ik apart. Ik heb altijd geroepen: ze mogen ons controleren en afluisteren wat ze willen, ik heb niks te verbergen!
Maar nu het zich ook betrekt op girlscene vind ik het ineens wel erg! Hoe denken jullie hierover?

hier een linkje
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/13524/De-afluisterpraktijken-van-de-NSA/article/detail/3554216/2013/11/30/AIVD-hackt-internetfora.dhtml

Trouwens ik weet heus wel dat wij waarschijnlijk niet boeiend genoeg zijn om na te trekken, maar misschien denken ze wel: damn wat een psychopaten in het murder en crime topic, of mensen met extreme ideeen ergens ofzo. Naja goed t gaat om het idee haha.

Ik vind t belachelijk dat zoiets blijkbaar allemaal gewoon gedoogd wordt.
Maargoed, mensen vergeten helaas wel erg vaak dat internet niet direct anoniem is, ookal gebruik je ergens een valse naam, je moet wel heel wat uithalen wil je daadwerkelijk anoniem zijn. Zelfs het gebruiken van een proxy is niet 100% anoniem, pas als je een heel netwerk van proxies zou gebruiken zou je niet meer terug te vinden zijn. En ik denk niet dat de gemiddelde Nederlander daar toe in staat is.

Dit soort fora hacken is voor mensen die het kunnen overigens echt een fluitje van een cent, niet dat dat het beter zou maken ofzo.

Ja het zag er eecht uit of het in 2 seconden gebeurd was.
pff en ik vergeet dat inderdaad ook altijd. Voel me altijd lekker anoniem :cold_sweat:

Je verwacht dat je anoniem bent, en dan ben je het niet. Dat vind ik eigenlijk niet chill.
Ik ben niet heel anoniem ofzo, en heb ook niks te verbergen… maarja… toch.

Hahaha ik vraag me af wat de AIVD op het grote roze meisjesforum doet
maar, als ze er toch zijn

HI GUYS :smiling_face_with_three_hearts:

Daarom dat ik er dus aan zit te denken om bij de volgende kamerverkiezingen op de piratenpartij te gaan stemmen.

Waar zijn we tegenwoordig wel anoniem?
Er hangen camera’s boven de snelwegen die kentekens registreren.
Met je OV kunnen ze zien waar je precies bent geweest.
Door te pinnen is het nog duidelijker wat je doet en waar je bent.
Met de bonuskaart/alle andere klantenkaarten zie je zelfs wat je precies koopt.
Je telefoon zendt constant signalen uit die heel simpel te traceren zijn.
En via fb/twitter etc zijn de laatste nog onbekende dingen te achterhalen…

Ze weten inmiddels alles van ons en hoe kut het ook is, ze zullen er nooit mee stoppen.

Dus ja, Hello boys hopelijk vinden jullie het interessant :relieved:

Hier moest ik meteen aan denken haha

Het kan me niks schelen wat ze doen. Deze mensen doen hun werk en dat vind ik goed.
Als ik niet interessant genoeg ben doen ze niks met me.

Aan de ene kant is het natuurlijk wel een eng idee, je denkt hier anoniem te zijn en ondertussen registreert een groep mensen alles wat je doet. Maar aan de andere kant, het gebeurt wel met een bepaalde reden, ze proberen op deze manier de veiligheid van de mensen in Nederland te vergroten, wat natuurlijk iets goeds is. En daarbij, ik denk dat het sowieso een illusie is als je denkt anoniem te kunnen zijn op internet, waar dan ook.

Profielen van meiden in de gaten houden die terroristische acties willen voorbereiden. ::slightly_smiling_face:

Maar volgens mij hadden ze het daar over fora die niet bij google in de zoekopdrachten komen, en aangezien girlscene overal bovenaan de zoekopdrachten komt zullen we vast niet zo interessant zijn, haha.

Misschien willen ze een nep paspoort kopen, één keer in de zoveel tijd komt er een gek om die te verkopen :"D

Haha ja ik denk ook dat ze zoek zijn naar fora die iets meer clandestien zijn dan GS.

^Precies dit. Het gaat volgens mij om fora waarvan ze het vermoeden hebben dat er verdachte figuren op zitten, en als wij die al hebben dan hebben ze zich bijzonder goed verstopt :’)

Of iedereen praat hier in codetaal over schoenen en kleding en bereidt eigenlijk een jihad msisie voor en ik heb het als enige niet door

Ik vind het absoluut geen probleem,

in het artikel staat ook 'Volgens het ministerie van Binnenlandse Zaken zijn webfora een legitiem doelwit als het vermoeden bestaat dat er staatsgevaarlijke activiteiten plaats vinden.

Ik vind het prima als ze op deze manier schoften en terroristen kunnen vinden.

oww oke dan valt het mee whaha
ja ik zag FOK voorbij komen en vond dat ook niet echt crimineel ofzo, maar ik ken daar ook niks van. weet alleen dat als ik een vraag typ op google, ik meestal daar uit kom. Dus ik dacht ze spioneren oons ooook

Op het besloten subforum ‘‘Danny 18+’’ op FOK gaat het in sommige topics behoorlijk hard aan toe, zelfs de meest geharde Girlscener durft daar niet zomaar te komen, laat staan de AIVD. ::slightly_smiling_face: