ah oh, vriendinnen ruzie.

oke dit is nogal een ingewikkeld verhaal,

ik heb 2 vriendinnen, N & D.
toen ik ging stappen met beiden, vroeg een jongen aan mij over D, wie is zij enzo.
dus dat vertelde ik aan D, en ze was gelijk tot over haar oren verliefd op hem. (ik noem hem wel even X).
een paar weken later ging ik weer stappen met N & D, maar nu was er nog een vriendin bij, Z.
naja toen we binnen waren in de discotheek zag X mijn vriendin N. en hij vroeg aan Z wie ze was, en zei dat hij haar wel knap vond enzo, dus N & X praatten even.
aan het einde van de avond, zagen N & X elkaar weer. en ze begonnen te dansen… en later hebben ze ook gezoend.
en toen was D hier nogal kwaad over, hoewel geen van ons wist dat D, X stiekem leuk vond.
naja ze kregen een kleine ruzie, maar het is al weer goed.
nu is het dus zo dat; N is vandaag op vakantie gegaan, en D & Z & ik gaan morgen stappen en N is heel erg bang dat X & D gaan zoenen morgen. dus N heeft aan mij gevraagd of ik dat wil voorkomen, maarja dat kan ik toch niet maken tegenover D?

Ik zou tegen N zeggen dat ze zelf maar tegen D moet zeggen als ze niet wil dat D iets met X doet, en zorgen dat je jezef er buiten houdt.

Het ligt niet aan jou, maar aan je vriendinnen en X.
Heeft N nu iets met X? Want als dat niet zo is heeft ze er vrij weinig over te zeggen.
Al is het dan nog wel steeds lullig van D dat zij hem gaat zoenen. Maar ja, zij vond hem eerder leuk… Lastig.

X is sowieso een beetje een foute gozer als hij nu de andere vriendin neemt.

Maar N is al op vakantie. Kan ze dan nog contact opnemen?

ja maar eigenlijk was D wel eerst alleen was ze te verlegen, maar nu eh wil ze wraak ofzo, denk ik.

nee dat vroeg ze gisteren, maar ja we msnen nu, dus ja ik heb nog wel contact met haar.

Nou dan zeg je tegen N dat je nu niet zo goed weet wat je moet doen omdat zij hem alletwee leuk vinden en jij niet voor een van he n wil kiezen. Serieus, laat ze hun eigen problemen oplossen.

Anders heb jij straks ook ruzie met 1 van hen.

jaa dat heb ik al gedaan maar ze smeekte me echt of ik t wilde doen enzo… en als D met X zoent dan hebben ze weer ruzie en dat wil ik nou ook weer niet enzo.
en ze betrekken mij er gewoon automatisch in, :frowning_face:

Bel haar op, anders met huistelefoon ( ontken maar tegen je ouders dat die hoge rekening niet door jou komt :stuck_out_tongue: ) En zeg: “” Sorry, ik hou van je, je bent een goede vriendin, maar D is ook een vriendin van mij, en ook jouw vriendin.
Jullie horen gewoon goed met elkaar te praten en samen op te lossen, bel haar zelf op, en vertel D je gevoel en praat het uit, ik kan hier niet tussen staan, en moet je ook begrijpen want jullie zijn beide mijn vriendinnen.""

Is het verstandigst. misschien is ze even pissig, maar een goede vriendin moet dat toch begrijpen…

En ik ken die ruzies met vriendinnen, wat jaren geleden toen ik 14/15/16 was had ik dit ook met mijn vriendinnen vaak, gelukkig zijn we allemaal iets volwassener geworden en vind dit eigenlijk nooit meer plaats. We praten dingen meteen uit, of laten het even rusten. Maar vooral praten en respect hebben voor elkaar, en begrip tonen.

oke dit is echt een goed idee nu moet ik het nog durven…
want ik ben nogal verlegen:$.

Sja je moet ook voor jezelf opkomen. Een echte vriendin zou dit begrijpen… Leg het haar gewoon rustig uit, en dat jij je er rot onder voelt.
Moedig N aan om met D te gaan praten. En hoe dit beter is voor de vriendschappen tussen jullie allemaal onderling. Jij hoort niet te lijden onder hun ruzie, maar je mag wel tips geven en helpen de ruzie op te lossen natuurlijk.

leuke titel;
AH OH :slightly_smiling_face:

het is niet jou probleem dus als ik jou was zou ik me er niet mee bemoeien.

Bemoei je er maar niet mee, ik denk dat D gewoon jaloers is want ze kent hem waarnschijnlijk helemaal niet goed?

Zeg gewoon tegen hun allebei; Jullie lossen het zelf maar op. En D. Als je dat doet ben je een kreng. en N Als je het elf niet zegt, weet ze nooit hoe je je voelt.

En nu houd ik me er buiten.

N moet tegen D zeggen dat ze dat niet leuk vindt, niet via jou ervoor zorgen dat het niet gebeurt.

Verder vind ik het best logisch dat D niet zomaar met X moet zoenen, dat doe je niet als vriendin.

Als hij dat ander meisje ook kust, betekent dat gewoon dat hij voor geen van beide goed genoeg is. Zeg maar tegen X dat ze het als een test moet zien.