AH claim twv 1000,- : FISHING

LET OP:

Er is vandaag een valse actie gaande waarbij je zogenaamd een AH cadeaubon t.w.v. € 1000,- zou kunnen claimen. Deze actie is nep en het gaat hier om zogeheten phishing sites. Ter bescherming van je persoonlijke gegevens raden we je daarom ten zeerste af om hieraan deel te nemen. Alle acties van Albert Heijn worden altijd via deze Facebookpagina of ah.nl gecommuniceerd, dus als dit niet het geval is kun je ervan uitgaan dat een dergelijke actie nep is.

Zijn er meer mensen die hier zijn ingetrapt? of weten wat voor stappen er verder ondernomen moeten worden na het delen van deze status?

Heb hem zelf alleen gedeeld en verder geen gegevens ingevuld op de pagina waar ik uit kwam maar zou ik nu nog gevaar lopen? mijn virusscanner geeft niks aan maar ben altijd heel bang voor dat soort dingen en vertrouw mijn virusscan dan niet optimaal.

goh. :’).
een meisje bij mij op facebook heeft dat ook gedeeld, no way dat albert heijn cadeaubonnen ter waarde van 1000 euro gaat weggeven, en het standaard ‘claim de aanbieding hier’ stond er ook niet bij…
geen idee of je gevaar loopt.

Dat dacht ik dus ook, ik ben echt heel wantrouwend in dat soort dingen dus geen idee waarom ik erop geklikt heb. Het stond vaak in mijn TL en ik was nieuwsgierig wat het was. Heb hem dus ook alleen gedeeld en verder niks ingevuld. Maar ik kan nergens vinden wat evt. de gevaren/gevolgen kunnen zijn van het alleen delen…

Ik heb er ook op geklikt :S
Ik vulde in dat vakje in van ‘dank je wel albert heijn’, maar vervolgens kwam er een schermpje met dat je je mobiele nummer in moest vullen en toen heb ik m weggeklikt. Heeft iemand enig idee wat voor gevaar ik nu loop en wat ik hier tegen kan doen?
Er stond echt een hele rits namen van facebookvrienden die er ook op geklikt hebben…

ik heb er perongeluk ook op geklikt . Ik heb niets ingevuld, niet ingelogd via facebook wat noodzakelijk was volgens de site en meteen de site weer weggeklikt.
Dan loop ik geen gevaar toch?

Ik heb gedeeld en ‘dank je wel albert heijn’ ingevult. ik was dus wel ingelogd… ik heb mijn cookies verwijderd en mijn inloggegevens veranderd. Mijn virusscan geeft niks aan en ik heb niks aan rekening/ telefoon nummers oid ingevult. Maar ik weet dus niet wat er op die pagina stond waar je daarna op kwam. Dus ik denk dat alleen mijn FB risico loopt? Ik ben zo’n leek in dit soort dingen dus ik ben echt heel bang… ik ben normaal nooit zo naief en zou nooit privé gegevens invullen (heb ik dus ook niet gedaan) Maar mijn email stond open en heb daarna ergens mijn adres gegevens ingevult voor een bestelling (op een betrouwbare site). Ik weet dus niet wat zij kunnen zien en dergelijke.

Sorry hoor maar ik vind het zó dom als je hier daadwerkelijk intrapt, jezus. :’) Iedere gek kan toch bedenken dat de AH niet zomaar 1000 euro weg gaat geven?

Ja, maar óok dat is naief. Ik heb er op geklikt omdat ik het overal in mijn TL zag en ik nieuwsgierig was. Ik heb dus nooit de intentie gehad om mijn gegevens ergens in te vullen, wat ik dus ook niet gedaan heb.

Oh, dit hebben mijn vader en moeder ook gedaan. :grinning_face_with_smiling_eyes: Ik denk niet dat je gevaar loopt, eigenlijk. Je hebt niks gedownload of ingevuld of wat dan ook. Volgensmij download facebook sowieso al niks naar je computer.

lief van je dat je waarschuwt, haha.

Nja, maar wat ze tegenwoordig wel niet met 1 wachtwoord of een IP adres kunnen doen… ik vind het altijd heel angstaanjagend omdat je er geen zicht op hebt, laat staan enigszins grip…

Ik denk dat het wel meevalt, vooral als je niets hebt ingevuld en je inloggegevens e.d. veranderd hebt. Ik zou zeggen: bel Facebook, maar dat is vrijwel onmogelijk volgens Google ><

Dankjewel voor het waarschuwen! Ik wilde er op klikken maar ik heb het toch maar niet gedaan omdat het me niet bepaald waarschijnlijk leek dat Albert Heijn dat ging doen.

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/527563_10152210663590457_401952867_n.jpg

Ik heb er op geklikt maar ik vond het er niet zo Albert Heijn-achtig uitzien dat ik maar gelijk weer ben weggegaan.