AH cassiere

Hallo allemaal!

Ik werk sinds vandaag bij dr Albert Heijn als cassiere, ik vind her harstikke leuk maar ik heb een paar vraagjes: Want ik heb alleen nog maar bij de pinkassa gewerkt dus ik weet niet hoe je met een gewone kassa met contant geld moet werken, ik heb wel gezien dat er aan de zijkant allemaal biljetten staan maar kan je daar dan gewoon op klikken? En stel dat iemand met 23 euro betaald wat moet je dan doen? Zou iemand me hier mee kunnen helpen, ik stel het zeer op prijs! De reden dat ik dit niet bij het algemene bijbaantjestopic zet is dat ik daar het overzicht niet zie.

Alvast bedankt! Xxx

Je krijgt het inderdaad zeker weten nog uitgelegd. Maar om je alvast op weg te helpen:

Aan de zijkant staan de biljetten 5, 10, 20 en 50, voor het geval iemand met alleen dat briefje betaalt. Is makkelijker dan het bedrag intikken.

Als iemand met 23 euro betaalt, dan geef je op het touchscreen in: 2300 en dan rekent ie 23 euro. Op het scherm staat daarna hoeveel je terug moet geven.

Als iemand contant betaald inplaats van met zo’n standaard biljet. Dan typ je gewoon het bedrag in, maar dan in centen.

Bijvoorbeeld, 0,80 is gewoon 80, want het is 80 cent

1 euro is 100, want het zijn honderd centen…

Dat deed ik altijd als ik even niet wist hoe ik het in moest typen

Ik ga 'm sluiten, want we hebben 1 algemeen topic niet voor niets. En inmiddels is je vraag hier ook al wel beantwoord denk ik.

Maar een tip voor de volgende keer: als je in een topic je reactie hebt geplaatst, en terug gaat naar het subforum, zie je vanzelf als er een nieuwe reactie is gekomen. Dan staat er dat oranje “new”-blokje achter de topictitel. Dit is dan niet per se een reactie op jouw post. Maar als je daar op dat blokje klikt, kom je bij de reactie(s) die jij nog niet gelezen hebt en die ná jouw bericht gepost zijn :slightly_smiling_face: