Agressieve kat

Ik weet niet echt of dit topic in deze categorie hoort en op Google kon ik niet echt iets vinden hierover, dus ik hoop dat iemand hier advies heeft.

Mijn kat (2) is van zichzelf best klein en graag buiten, maar dan wel in de achtertuin of voortuin (en soms in die van de buren). Nu loopt er in de buurt een kat rond van enorm formaat en die valt mijn kat regelmatig aan in onze tuin. Ik hoor dan een enorme gil/schreeuw en als ik dan naar buiten ren, zie ik die enorme kat met zijn poot op de kop van mijn kat en hij probeert mijn kat in zijn nek te bijten. Als ik er dan heen ren, rent die kat weg en mijn kat ligt dan nog verdwaasd op de grond, vaak onder het slijm. Mijn kat is nu al regelmatig stukken haar kwijt geraakt en heel erg angstig geworden.

Nu kent niemand uit de buurt deze kat, maar hij heeft wel een vlooienband om waaruit ik dus op maak dat hij van iemand is. De dierenpolitie bellen is alleen in noodsituaties, ik weet niet van wie die rotkat is en mijn kat binnenhouden is geen optie, hij zit namelijk alleen in onze eigen tuin dus lokt niets uit oid.

Ik ben echt in staat om dat beest om te leggen als ik m’n kat zo zie met kale plekken en bloed aan z’n oogje. Heeft iemand een idee wat we hieraan zouden kunnen doen?

Waterpistool!
Als je dat een tijdje volhoudt, komt die kat echt niet meer graag in jullie buurt.

O dat was ik nog vergeten te zeggen helaas, ik heb al twee keer een emmer ijswater over hem heen gegooid, mijn hond er op af gestuurd die hem bijna te pakken had en hem geraakt met een bloempot, maar hij blijft elke keer gewoon terugkomen…

Hier kan je niet zoveel aan doen ben ik bang. Katten weten niet dat ze gestraft worden als je water over ze gooit ze weten dan niet dat ze iets fout hebben gedaan.

Stroomdraadje langs het hek? Hebben onze buren ook voor een zwerfkat die steeds hun konijntje terroriseert.

En je kan ook kattenschrik kopen, maar ik weet niet hoe jullie katje er dan op reageert. Die andere kat is gewoon erg fel op een terratorium.

Dat weten ze echt wel hoor.

ONTOPIC: Ik zou iig door blijven gaan met het afstraffen en verder proberen uit te zoeken van wie de kat is. Misschien door een briefje aan de halsband te doen?

Als dat beest je kat blijft aanvallen zou ik desnoods posters ophangen in de buurt met de vraag van wie die kat is, of briefjes verspreiden in de buurt. Ben bang dat de dierenpolitie/ambulance/bescherming niks zal doen, hoe lullig is die kat weet niet beter.

Oh pardon dat ik het zei!

Misschien de tuin afbakenen met een geurtje waardoor die andere kat er niet meer in wilt?

is je cat gesterriliseerd?

blijven je hond er op afsturen! ik heb net hetzelfde met mijn kat, enige katin, klein formaat…
ze werd ook steeds aangevallen, wij stuurden er telkens onze hond op af en nu durven ze al bijna niet meer in onze tuin komen.
en echt proberen uit te zoeken van wie die kat is

hahahha ja goed plan je hond vals maken met katten. vind het dan niet gek als je hond je eigen kat grijpt

Euh, ten eerste mijn hond weet heel goed het verschil tussen mijn kat en een andere kat, hij is niet vals en mijn kat weet dondersgoed dat de hond haar beschermd!
eerlijk gezegd hoef ik je commentaar niet echt, bedankt.

en als die kat een keer uithaalt naar je hond is het zeker de schuld van die kat

Ligt er soms iets in je tuin dat die kat naar jouw tuin lokt?

Kun je niet gewoon je mond houden? ik bedoel is die commentaar echt nodig?

Jep dat wel! Het is wel een vrouwtje en die andere is duidelijk een kater, misschien heeft dat er iets mee te maken hmm

Voor zover ik weet niet! Behalve mijn kat zelf dan misschien…

Ik ga sws proberen uit te vinden van wie 'ie is, ik zou alleen niet weten hoe maar misschien maar een straat verderop aanbellen want hier kenden ze 'm niet.

Mijn hond is als de dood voor katten, maar op één of andere manier voelt hij dat het niet goed is met die andere kat en daar rent hij dan wel altijd enorm hard achteraan. Normaal is het andersom, katten achtervolgen mijn hond :’)

Kunnen poezen niet echt leider worden zeg maar? Of nouja, ik hoop in ieder geval dat ze ineens zo van zich af gaat bijten dat ze 'm half kapot bijt en hij niet meer terugkomt hehe.

gelukkig ik was al bang dat ik boos moest gaan worden :“D
Maar ehm als die kater niet gecastreerd is kan het nog wel zijn dat hij je kat wil dekken omdat het gewoon een rare kater is. Ik heb twee broertjes die elkaar probeerde te dekken voordat ze gecastreerd waren :”")

Gewoon op blijven jagen en naja let er wel op dat je hond hem niet bijt want ja idk dat is superlullig voor die kat want als die echt niet gecastreerd is volgt hij alleen maar zn instinct