Ik weet niet echt of dit topic in deze categorie hoort en op Google kon ik niet echt iets vinden hierover, dus ik hoop dat iemand hier advies heeft.
Mijn kat (2) is van zichzelf best klein en graag buiten, maar dan wel in de achtertuin of voortuin (en soms in die van de buren). Nu loopt er in de buurt een kat rond van enorm formaat en die valt mijn kat regelmatig aan in onze tuin. Ik hoor dan een enorme gil/schreeuw en als ik dan naar buiten ren, zie ik die enorme kat met zijn poot op de kop van mijn kat en hij probeert mijn kat in zijn nek te bijten. Als ik er dan heen ren, rent die kat weg en mijn kat ligt dan nog verdwaasd op de grond, vaak onder het slijm. Mijn kat is nu al regelmatig stukken haar kwijt geraakt en heel erg angstig geworden.
Nu kent niemand uit de buurt deze kat, maar hij heeft wel een vlooienband om waaruit ik dus op maak dat hij van iemand is. De dierenpolitie bellen is alleen in noodsituaties, ik weet niet van wie die rotkat is en mijn kat binnenhouden is geen optie, hij zit namelijk alleen in onze eigen tuin dus lokt niets uit oid.
Ik ben echt in staat om dat beest om te leggen als ik m’n kat zo zie met kale plekken en bloed aan z’n oogje. Heeft iemand een idee wat we hieraan zouden kunnen doen?