Aggressieve vriend

Hey meiden,

Een vraagje… Ik haalde gisteren mijn vriend op uit Amsterdam, hij was dronken. Ik heb al drie jaar een relatie met hem maar ik heb hem nog nooit aggressief dronken gezien. Deze keer wel. Nadat we thuiskwamen wilde hij met me zoenen, maar omdat hij superdronken was had ik daar niet zoveel zin in. Hij werd boos en greep me heel hard bij mijn arm. Waarop ik begon te huilen want ik had hem nooit zo aggressief gezien. Toen keek hij me aan en zei hij al dat dat gehuil van jou je bent zo zielig. Toen als ik bij hem in de buurt kwam probeerde hij me te trappen. De volgende dag voelde hij zich natuurlijk super schuldig em bood hij gelijk zijn excuses aan. Maar ik was wel erg geschrokken. Wat zouden jullie doen? Hij gaat volgend weekend met dezelfde mensen (van zijn studie).

Groet,
Loes

hey! wat verschrikkelijk zeg.
hij zal zich goed moeten afvragen wat er gebeurt is en hoe hij kan voorkomen dat hij in die situatie weer komt. dat betekent dat hij niet de zelfde hoeveelheid kan drinken over een week. als hij zich er niets van aantrekt zou ik hem de deur wijzen, hoe hard ook. ik zou verwachten dat hij belooft niet meer zo veel te drinken en zich daar ook aan gaat houden.

Als hij zich echt schuldig voelt, laat hij het niet zo ver weer komen.
Je zegt dat je hem nog nooit agressief dronken hebt gezien, maar wel alleen dronken? Hoe komt het dan dat hij nu wel agressief was?

Ja, inderdaad, wel dronken, maar toen heeft hij me nog nooit zo behandelt. Dus waar die agressie vandaan kwam weet ik niet. Hij weet het zelf ook niet.