Afzeggen

Ben nu iets meer dan 7 maanden samen met mijn vriendje. Alles gaat prima, maar soms laat hij me zo erg zitten! Vandaag ook weer. We zouden weer wat gaan afspreken na school, had me er echt op verheugd, wordt hij gebeld of hij kan werken. Het is telken (eens in de twee weken ofzo) dat hij onze dingen afzegt. Ik voel me dan vaak snel in de steek gelaten. Ik heb in die 7 maanden nog nóóit iets met hem afgezegd, hij gaat altijd voor. Ik doe nogal veel voor hem vaak, help hem met alles. Ik verwacht soms gewoon een klein beetje zoiets terug. :frowning_face:

Ben ook bang hem kwijt te raken. Als ik zo teleurgesteld op hem over kom, zegt hij altijd ‘niet boos zijn, ik maak het goed met je’ ofzo. En dan durf ik er niets meer van te zeggen uit angst hem kwijt te raken. Wat kan ik nu doen? Ik heb geen zin om achter hem aan te blijven lopen.

Oh trouwens, nu komt hij heel negatief naar voren, maar verder issie wel heel lief hoor. =]

Alvast bedankt (:

Zegt hij altijd af als hij moet werken ook vanwege andere redenen?
Kijk, mijn vriend heeft een bijbaan in de horeca en af en toe heeft hij diensten dat hij opgeroepen kan worden. We spreken dan wel af, maar het is vaak genoeg voorgekomen dat hij toch moest werken. En dat hij nou eenmaal moet werken moet je accepteren denk ik. Als hij nou afzegt omdat hij liever met zijn vrienden iets gaat doen dan vind ik dat wel bezwaarlijk maar ook niet onoverkomelijk.
Ik denk dat je eens rustig met hem moet praten over het afzeggen. Met je vriendje hoor je zoiets te kunnen bespreken. En als hij verder heel erg lief is en niet elke keer weer afzegt, zou ik me verder geen zorgen maken als ik jou was.

Nee het is niet z’n werk alleen. Soms ook vrienden, feestjes etc. Ook weer niet héél vaak, maar toch. Ik weet ook dat het te bespreken moet zijn, ik heb dat ook de vorige keer gedaan. Maarja nu dus weer. Ik wil niet wéér moeilijk lopen doen.

En met dat werken, of hij moet. Nouja hij moet niks. Ik stond ernaast toen hij gebeld werd, ze vroegen of hij kon invallen voor iemand anders.

Ik zou me werk overigens ook voor laten gaan.
Maargoed, praat er met hem over, niet met ons.
Daar heb je meer aan.