Afzakmuts breien

Weet iemand hoe je een muts/afzak muts moet breien?
Ik snap het niet helemaal, ik weet dat je iets met ronde breinaalden moet doen, maar als je dan gewoon begint te breien, dan komt er toch niet een koepel vorm van boven? hoe moet je dat doen?
iemand hulp? &heel erg bedankt alvast :slightly_smiling_face:
http://foto-uploaden.nl/img/3/ybui4d5.jpg

I don’t know, sorry

up voor jou

ik heb ze trouwens wel gezien bij de H&M mocht je niks vinden en overgaan op een bestaande :wink:(a)

xox

Dit is de eerste keer dat ik vind dat Beyoncé er leuk uit ziet.

Ik heb geen idee, ik zou er gewoon eentje kopen :'3

Ik heb geen idee, ik kan niet breien.
Ik vind die afzakmutsjes zóóó leuk, maar zakt het niet af? x)

dit klinkt heel dom maar ik meen het serieus.

Aan het eind van de dag, zakt ie soms wel af.

Daarvoor heb je altijd nog van die knipjes zodat ze niet afzakken.

Ontopic: Geeen idee, ik kooop 'm gewoon. Er staat toch vast wel een breipatroon op internet?

hmm ja er staan wel breipatronen op internet, maar die zijn vaak in het engels, en aangezien het nogal lastig te volgen is (sowieso, ook in het nederlands) lukt dat me niet … maarja toch bedankt :slightly_smiling_face:

bij mij wel, daarom zetten de meeste speldjes aan de zijkant.

ik heb trouwens geen idee.
dat mutsje van beyonce is wel heel erg gaaf.
weet iemand waar je die kunt kopen? ik bedoel in die kleur.

ik heb een leuke gekocht die er erg op lijkt bij de h&m, die is alleen wel blauw. ik zou gewoon ff kijken want ze hebben daar genoeg leuke.

Kun je het niet je moeder vragen?

Daarvoor heb je vertaalmachines.

je moet idd een ronde breinaald hebben. Zegmaar twee naalden aan elkaar dmv een loepje… :stuck_out_tongue: of zo…
en dan gewoon een patroon (ik zou het zonder patroon niet aandurven, en zo te zien heb jij nog niet veel ervaring met breien?) pakken en breien maar :slightly_smiling_face:
er zijn allerlei verschillende steken, je kan het beste beginnen met maar één of twee steken te breien. Dan krijg je geen leuk patroon zoals er op sommige mutjes wel zit, maar dan verpest je het ook niet zo.
Op een gegeven moment met je twee steken samenpakken en daarvan één steek maken. Zo wordt de muts dus kleiner en uiteindelijk naai je 'm dan dicht

veel succes :slightly_smiling_face:

Die schoenen op die foto! :bowing_man:

Google is your best friend <3

Wacht dit brei je niet, dit HAAK je.

@E_kid, je kan best een muts breien

Ja maar een afzak mutsje/baret haak je dacht ik over het algemeen.
Dacht ik.

hmm, geen idee…
maar ik weet ook niet echt het verschil tussen een muts en een afzakmuts? :stuck_out_tongue: een afzakmuts lijkt mij alleen groter

Hoeft niet, kun je ook breien, maar haken is volgens mij een stuk makkelijker. Ik heb er ook verschillende gehaakt. Enige probleem bij mij is altijd dat ik ze te strak haak en dan blijft die achterste punt die eigenlijk naar beneden moet vallen/zakken recht naar achter staan. En dan ben ik dus net een kabouter.

Edit: mss dat je hier een patroon tussen kunt vinden? http://cache.lionbrand.co…?tXX=1&d=Adult&s=Knitting

Oh dat wil ik ook kunnen!
Ik ga even opzoek naar een patroon ofzo…