Afvaltopic voor mensen die moeilijk af kunnen vallen

Ik sport absurd veel. 4x in de week zumba, 1x Xco, 1x gum, 3x hardlopen, ik fiets elke dag en half uurtje naar school en tussen door doe ik nog oefeningen en af en toe sla ik tegen de bokszak aan.
Resultaten? Nee. Ik loop bij een dietiste en eet nu meer dan voorheen want hoewel ik al wel gezond at en alleen maar water en groene thee dronk, at ik kennelijk te weinig inm verhouding met mijn sporten. Af en toe laat ik me een beetje gaan maar ik houd me het grootste deel van de tijd goed.
Twee jaar geleden heb ik een eetstoornis gehad en sindsdien ben ik ruim 20 kg aangekomen en mijn lichaam valt nu moielijker af. Ik ben nu 6 kg te zwaar en wil graag weer een goed gewicht krijgen.
Ik heb me al bedacht dat ik wellicht zwaardere zsporten moet gaan doen dus ik ga binnenkort kijken bij een boksschool in de buurt, aangezien mijn huidige sportschool binnenkort failliet gaat.
Zijn er mensen die net als ik moeite hebben met afvallen ondanks datz e goed hun best doen? Zijn er mensen met tips of zijn er mensen die ervaring hebben met wat er gebeurt na de eetstoornis? Want ik ben nu al twee jaar verder en aankomen terwijl ik weer gezond ging eten ging echt in record tempo. Ik was in no time 20 kg zwaarder en een paa extra kilo’s kwamen eraan vanwege het snoepen.

Wie o wie heeft tips of kan zich in mij herkennen? Misschien dat iedereen met dit probleem tezamen in dit afvaltopic extra gemotiveerd kan raken. We moeten elkaar steunen, werk niet toe naar een zomerlichaam maar naar een lichaam voor altijd! Dat kost tijd, maar het is het waard! :wink:

The harder the struggle, the greater the triumph.

zou het niet kunnen dat dit gewicht gewoon je set-point is? en dat je lichaam dit gewoon nodig heeft? weet niet of je dietist/of ze in de kliniek daar wat over gezegd hebben?

Ik herken me wel een beetje in je verhaal! Al vanaf jongs af aan heb ik heel veel aan de lijn gedaan, maar uiteindelijk kwam ik er alleen maar van aan. Ik wilde altijd maar afvallen en begon elke keer weer opnieuw. Zo ontwikkelde ik een eetstoornis waarbij ik periodes heel weinig ging eten, en periodes heel veel. Zo heb ik dus nog nooit een stabiel eetpatroon of gewicht gehad. Inmiddels heb ik licht overgewicht en ben ik voor mijn eetstoornis in behandeling bij een psycholoog. Ik wil nog steeds graag afvallen, maar moet me eerst richten op het krijgen van een evenwichtig eetpatroon, dus 6 eetmomenten per dag, goede tussendoortjes, geen eetbuien meer, genoeg drinken etc. Eigenlijk moet ik alleen maar meer eten ipv minder. En pas als ik dat onder de knie heb kan ik gaan beginnen met langzaam afvallen :slightly_smiling_face: Ik sport nu 2x per week maar wil dat wel vaker gaan doen (zeker als het weer mooi weer wordt). Het is heel demotiverend allemaal omdat andere mensen zo snel kunnen afvallen en deze zomer al weer helemaal fit zijn, en ik ben ook al vanaf vorig jaar met mijn ‘eetpatroon’ bezig maar ik kan/mag nog steeds niet afvallen. Ik moet mezelf er af en toe even van overtuigen dat ook dit uit eindelijk bijdraagt aan een gezonder lichaam en dat ik er uit eindelijk ook wel kom, ook al is het dan niet deze zomer, dan is het wel daarna! :wink:

Ik hoop dat je er iets aan hebt en dat we elkaar kunnen motiveren. Gezond eten en zoveel sporten zoals je nu doet is sowieso heel goed voor je, of je het nou direct aan de buitenkant ziet of niet! Dat komt uit eindelijk wel :slightly_smiling_face:

Ik denk dat nóg een afvaltopic een beetje overbodig is, maar je bent welkom in het gezond afvallen: samen afvallen topic! Er zijn meer mensen die een eetstoornis hebben gehad of moeilijk afvallen, dus ik denk dat we elkaar wel kunnen steunen!

Ik heb er ook veel last van. Ik ben altijd bezig met afvallen het lukt lang niet altijd ik heb heel vaak vreetbuien maar ik sport elke dag in de week afvallen lukt mij ook niet. Maar ik denk dat je alleen maar moet volhouden dan zie je vanzelf verschil

Je kan inderdaad in één van de andere topics terecht.