Afvalschema

Hey mensen, ik weet dat dit een domme vraag is , maar kunnen jullie alsjeblieft een afval / sport schema voor me maken of me ermee helpen, je kan ook tips geven ofzo. Ik heb dit echt hard nodig en ik heb niet zoveel tijd om dit te doen. Een klein beetje hulp zou ik echt waarderen. Ik ga niet echt op een heel streng dieet, maar gewoon voor wat kleinere porties enzo…

informatie die jullie misschien nodig hebben :
Ik ben 14 jaar, ik zit in 3 havo en heb het best wel druk ivm mijn toetsen, ik weeg 65 kilo en het liefst mag er wel 2- 5 kilo af in maximaal 2 weken als dat lukt… Ik hou erg van dansen, joggen en fitnessen, maar ik kan helaas niet meer gaan, want mn pasje is niet meer geldig… Ik hou van vet eten en neem grote porties… Jullie kunnen ook sportadvies geven of handige danslinks… Ik hoop echt dat jullie serieus begrijpen hoe hard ik jullie tips/advies nodig heb. Alvast bedankt en als er iets is dat ik kan doen moet je het maar even zeggen ! xxx

Nou. Als je er 2 kilo vanaf wil mag je 4 weken rekenen. En voor 5 wel 10 weken. Want ik ga er vanuit dat het er ook af moet blijven?

In het topic ‘Geen motivatie om af te vallen’ heb ik een lang stuk tekst met tips gegeven, misschien kun je dat even bekijken?

2-5 kilo in maximaal 2 weken is veel te weinig tijd. Gezond en blijvend afvallen gaat nou eenmaal wat langzamer dan een crashdieet, maar bij een crashdieet komen de kilo’s er veel sneller weer bij. Je kunt beter proberen 0.5 kilo per week af te vallen.

Het is zeker wel haalbaar, alleen als je echt wilt dat het eraf blijft (en dat je dus geen jojo-effect krijgt). Moet je geleidelijk aan afvallen. Dus gezond eten en genoeg bewegen maar jezelf zeer zeker niet uithongeren. Het klinkt cliché, maar het werkt wel :wink:. Goodluck!