afvalprobleempje luieburen

Hallo allemaal…
Ik wou hier graag mijn korte uitleg plaatsen over mijn vervelende buren(jongstel)
Ik woon sinds 2jr op een huurappartementje via de woningbouw vereniging in de plaats Apeldoorn
nu is het zo dat mijn buren vrijwel altijd hun afvalzakken soms geopend nog en soms dicht(vuilniszakken/platictasjes egt van alles) zetten ze klakkeloos in de galerij buiten hun voordeur
dicht gaat soms heel erg stinken en vooral met warmweer,ik heb hierover nu 4x al iemand gesproken van de woningbouw en mijn klacht gedaan over het afvalprobleem en we hebben allemaal een pasje waarmee het makkelijk weggegooid kan worden in 1 van de ondergrondseafvalcontainers die op elke hoek van de straat staan,er is mij alle keren medegedeeld dat er contact is geweest en dat ze het probleem hebben besproken en dat er afspraken zijn gemaakt die duidelijk zijn dat ze het gewoon direct moeten opruimen
helaas heb ik tot nu toe aleen nog maar vernederende scheldwoorden van hun kant gekregen
het is wel zo dat ik genoeg bij hun aan de deur heb gestaan met het vriendelijke verzoek of ze het willen opruimen dan kreeg ik altijd een antwoord ja doen we!..maar er gebeurde vrijwel niets en het bleef liggen totdat ze zin hadden om het op te ruimen,soms is er een periode dat je eigenlijk nergends geen last van hebt en dan ineens staat het er weer zijn het niet vuilniszakken dan is het wel een hele partij oud papier,
plastic en dat blijft er dan ook zo gerust een weekje staan of soms nog langer
Nu kwam ik afgelopen Dinsdag van mijn werk en ik loop de galerij in richting mijn voordeur op 3 hoog
en wat zie ik weer 4 volle vuilniszakken en 2 supermarktassen vol lege blikjes honden/kattenvoer en je rook eigenlijk de stank al toen je beneden binnenkwam en omhoog liep
Ik ben hier egt zo klaar mee en heb nu een burenrondje gedaan over wat zei er van vinden aangezien me onderbuurvrouw ook weleens klaagt over de stank,inmiddels dan Vrijdag omdat het er nog steeds stond helaas heb ik weer de woningbouw moeten bellen en na egt pissig mijn verhaal te hebben gedaan bij desbetreffende contactpersoon kreeg ik weer hetzelfde te horen dat ze contact gaan opnemen en zo nodig waarschuwen nu vindt ik dat het daar al te laat voor is en dat er gewoon meer moet gebeuren
als aleen een waarschuwing en daarop gevraagd of er eens iemand kan komen kijken en dan terplekke de problemen kan oplossen ik kreeg hier op te horen dat ik eerst geduld moet hebben omdat er nu weer telefonisch contact wordt gezocht:s en een terugkoppeling krijg

Wat kan ik nog meer doen om het op een fatsoenlijke manier op te lossen?
heb weinig trek aan een rechtszaak ofzo…
bedankt voor de reacties en excuses voor het slechte typwerk:)

Misschien met meer buren tegelijk voor de deur staan. Als ze het idee dat jij de enige bent die er last van hebben nemen ze het niet serieus. Dus misschien als ze zien dat er meer last hebben, zullen ze er beter op letten. Maar wel heel vervelend zeg!

he bah,

ik zou inderdaad proberen om alle buren te verzamelen en hun hiermee confronteren.
Het kan ook best zijn dat zoiets niet helpt en ze gewoon asociaal gedragen. (is er niets in het huurcontract of zo’n vakbond waar ze dit kunnen regelen?)

Ik zou afspreken met alle buren om hun afval voor de deur van die mensen te gooien. Gooi het desnoods door de brievenbus. Maar ik ben kinderachtig… :stuck_out_tongue: