Afvalmaatje gezocht!!

Heey meiden,

Ik zoek een maatje om samen mee af te vallen, op een gezonde manier.
Eerst zal ik mezelf even voorstellen.
Ik ben Alice, 16 jaar (17 volgende maand) en ik doe aan ballet. Ik ben 1.65 en weeg op het moment 57/58 kilo. Mijn streefgewicht is 52/53, maar het gaat me vooral om een platte buik krijgen.
Lijkt het je leuk om samen af te vallen?

Via email wil ik mijn nummer wel geven, om zo te whatsappen :slightly_smiling_face:

Xoxo alice

Je gewicht is hartstikke gezond voor jouw lengte/leeftijd. Op zo’n lengte/leeftijd mag je rond de 67 maximaal wegen en minimaal 49 dus qua gewicht zou ik niet afvallen. Als je een platte buik wilt moet je je richten op het buikvet en niet op je gewicht.

Er zijn verschillende manieren om een platte buik te krijgen. Hier zijn wel een paar tips:

  • Ontbijt elke dag iets gezonds en zorg dat je niet veel vet eet

  • Zorg dat je niet 's avonds na het avondeten nog iets gaat eten (na 6/7 uur)

  • zorg dat je veel groente en fruit neemt en na maaltijden geen tussendoortje, maar bv een appel.

  • Doe buikspieroefeningen, verschillende soorten crunches zijn goed en beter dan sit-ups. Met sit-ups loop je risico op blessures, overbelasting etc. Een voorbeeld bij crunches is: het zelfde als bij sit-ups maar hier hou je je voeten 25-30 cm van je billen

  • je moet regelmatig wat meer moeite doen, dus elke dag iets meer, anders doe je het op gegeven moment makkelijk en zet je minder kracht. Het is juist de bedoeling om je buikspieren in te spannen.

  • train niet alleen je buikspieren. Als je je alleen op je buik richt heeft het geen effect.

Hopelijk heb je hier wat aan aangezien het geen afvalmaatje oplevert. Sorry daarvoor! Maar niet met gewicht afvallen hoor!! Xxx

Ik heb je gemaild :slightly_smiling_face:

Ik ben het niet helemaal met je eens… Wel over haar gewicht, dat is gewoon hartstikke keurig en hoeft niks aan te gebeuren.
Echter, je mag best na 6-7u nog iets eten, dat is juist goed. Een goed vullend avondtussendoortje hoort bij een gezonde levensstijl en zorgt dat je niet met honger naar bed gaat of ongezond gaat snacken.
En crunches zijn echt niet het beste middel om buikspieren te ontwikkelen. Erg slecht voor je nek en rug. Een echt goede buikspieroefening is de plank vind ik zelf. Daar train je gelijk zoveel meer mee.

@fleurtje bedankt voor je tips! Ik heb er heel erg veel aan namelijk, heb zelf vooral moeite met gezond eten en ik ben snel moe, waardoor ik meestal geen zin heb om no oefeningen te doen, maar ik ga het wel doen!

@superdryy heb je terug gemaild

@jolie wat voor avondtussendoortje is goed dan? En tot hoelaat kun je dat het best eten (ik ga half 10 op bed…)?
De plank ga ik zeker proberen! Bedankt!

Ik wou dat net typen en toen zag ik je reactie haha ^

Precies :stuck_out_tongue:

Thanks allemaal!!
Hebben jullie misschien nog tips voor vullende tussendoortjes en oefeningen voor buikspieren en binnenkant benen?

Voor tussendoortjes: ik heb vandaag een shake gemaakt als ontbijt en ik zit helemaal vol. Heb er vanochtend twee grote glazen van gedronken en net na het sporten nog een.
Wat er in zat:

  • 1 grote appel
  • 1 peer
  • 1 banaan
  • yoghurt (op gevoel zeg ik 250 ml)
  • optimel framboos ( op gevoel zeg 125 ml)
  • jus d’orange ( op gevoel zeg ik 50 ml)

qua drankjes kijk ik altijd een beetje. Ik zorg dat het het fruit helemaal bedekt in de mixer (: Het was echt heel lekker (: En voor beenspier oefeningen, kijk op www.blogilates.com. Gerandeerd oefeningen waar je geweldige spieren van krijgt!