Afvalluhhh!!

Heejj, allemaal!!!

Ik wil heel graag afvallen. Maar ik wil niet ongezond af gaan vallen en dus wel gewoon blijven eten. Ik zorg er nu wel al gewoon voor dat ik niet meer snoep. Dus wat ik wel eet is:

• 's ochtends 1/2 boterhammen
  • tussendoortje op school (1 fruitreep)
  • tussen de middag 2 boterhammen
  • 's middags 2 pakjes crackers, 1/2 appels
  • 's avonds gewone maaltijd en 1 toetje(verschillend)
    Soms eet ik ook nog wel een bakje chips ofzo…

Ik dans nu op een hoog niveau en ik dans ongeveer 6 uur in de week.
Ik fiets ook elke dag 10/15 minuten naar school. Voor de rest heb ik gepland dat ik nog 1 middag in de week ga hardlopen met een vriendin.

Dus ik weet niet hoe ik zou kunnen afvallen… Want ik doe vwo en ik heb geen tijd voor meer sport in de middag. Ik zou wel 's ochtends en 's avonds oefeningen kunnen gaan doen, maar daar heb ik nooit zin, tijd voor, behalve als ik minder slaap zou moeten krijgen. Daar heb ik ook weinig zin in…:frowning_face:

Hier wat gegevens:

gewicht: 59/60
lengte: 1.70
BMI: 20.4
streefgewicht: 45 kilo

Je zou nu waarschijnlijk wel denken: ze heeft een gewoon BMI, waarom wil ze afvallen??? Nou, ik zie er dik uit… Dus ik wil afvallen.

Hebben jullie tips of eigen ervaringen? Schrijf het op, geef een reactie!!

Xx’
Famke

Je hoeft niet af te vallen. Je ziet jezelf op 'n andere manier dan dat anderen doen. Je bmi + je gewicht is prima.

+ dat zei ik net al in dat andere topic.

Ja, maar ik vind het gewoon lelijk en wil er anders uitzien.
Het is niet zo dat ik wil afvallen omdat ik bang ben dat anderen het lelijk vinden, maar omdat ik het zelf lelijker vindt…:slightly_smiling_face:

Sluit dit topic maar gelijk. Je brengt jezelf in gevaar zo.

1. Je bent veel te jong om af te vallen
  2. Je BMI is goed, sorry dat ik het tóch zeg, maar zolang je BMI goed is, hoef je je nergens druk om te maken.
  3. Je eet nu veel te weinig. Pak 's avonds ook een tussendoortje en probeer bij de lunch een boterham meer te eten. Bij jou lengte mag je écht wel wat meer hebben.

^
ze vraagt niet of ze moet afvallen :slightly_smiling_face:

Je weet dat als je bmi lager is dan 18, je ondergewicht hebt?
Ik heb gekeken wat voor BMI je zou hebben als je 45 zou wegen, en je hebt dan echt veel ondergewicht!
Je hebt nu een heel mooi gewicht, jij hoeft écht niet af te vallen!
Het zou zelfs onverantwoord zijn om af te vallen!

Ik zeg net; je ziet jezelf op 'n andere manier dan dat anderen doen. Kijk nou eens even realistisch naar die cijfertjes. Dat is prima.

Slotje.

het is niet nodig om af te vallen. je hebt echt een supermooi gewicht en BMI, gezonder eten kan altijd maar afvallen is bij jou echt niet nodig. :wink:

Je zou dan ook wat aan je look kunnen veranderen.
Om er anders uit te zien hoef je niet af te vallen.

Nee, dat snap 'k ook. Ik kan ook lezen. Maar ze wíl afvallen. En dat is onzin met zo’n gewicht.

Maar ik ben echt een van de dikste van de klas.
Misschien zou ik dan wat minder af moeten vallen… Daar kan je wel gelijk in hebben, maar ik wil zoiezo wel afvallen

Ja ik ben 5 cm langer dan jou maar ik ben wel 18 kilo zwaarder.

Ja ik ook, who cares.
Dat maakt mij echt niks uit hoor wat ze van me denken.
Ze accepteren het maar.

Straks zit jij in de problemen met ondergewicht en dan vinden hun je nog dik, slaat toch nergens op.

En ik ben 11 cm kleiner en ik weeg hetzelfde.

Conclusie: geen reden voor jou om af te vallen met zoon prachtgewicht. :slightly_smiling_face:

Dan zijn jouw klasgenoten behoorlijk dun.
Het kan best zijn dat jij jezelf als minder ziet bij andere mensen terwijl je er gewoon echt goed uit ziet!
Je hoeft sowieso geen 15 kilo af te vallen!
Ik vind nog steeds dat je echt niet af hoeft te vallen omdat je dan echt ondergewicht hebt.
Probeer eens wat anders om er anders uit te zien.
Een nieuw kapsel, andere make-up, niewe kleding, nieuwe schoenen…
Er zijn zoveel manieren om er anders uit te zien en afvallen is in jouw geval daar echt geen goede optie voor !

Kijk trouwens ook eens naar de bouw van je ouders.
Mijn ouders hebben ontzettende brede schouderbouw, dus ik ook, vandaar lijkt het ook dat ik dik ben maar dat valt reuze mee.
Want de bouw van je schouders kan niet veranderd worden.

mijn schouders zijn breed, en dat heb ik ook van mijn ouders, maar waar ik mee zit is dat mijn heupen(en daarboven) en mijn benen echt stevig/dik zijn…

Niet dat jij te veel weegt, maar mensen die een beetje te veel wegen, hebben meer kans om te overleven bij ziekte, dat mensen die een beetje te weinig wegen.