Afvallen..

ik zit ergens best wel erg mee, ik voel me niet lekker in mijn vel. mijn lichaam, ben ik niet zo trots op. ik vind mezelf té zwaar. ik wil graag afvallen, maar dan wel gezond. alleen lukt dat mij niet. ik ben 1.68, en weeg 60kilo. ik zou graag 2/3 kilo af willen vallen, heeft iemand tips?

Niet afvallen, dat is nergens voor nodig. + Je bent nog in de groei, dus juist nu is afvallen slecht.

Misschien kan je kijken bij food en sport. Hier heb je ook het topic gezond afvallen.
x

Er zijn zo’n 4 (gezonde) afvaltopics waar je aan kan meedoen. Verder blijft het standaard: gezond eten, niet teveel van het zelfde en veel sporten.

-Snoep, Chips en Koekjes verminderen of zelfs weglaten voor zo’n twee á drie weken. Daarna kan je wel weel af en toe een snoepje, chippie of koekje nemen als je het maar rustig aan doet.

-Meer bewegen. Ik weet niet of je met de auto/bus/lopend/fietsend naar school gaat, maar in ieder geval als het niet te ver weg is fietsen of lopen.

*Geen maaltijden overslaan!
*Hou het echt op die 2 á 3 kilo, je wilt niet dat he top anorexia uitkomt neem ik aan.

Liefs, en heel veel succes!

Ik ga naar een diëtiste, helpt heel erg goed :slightly_smiling_face:
(Als je maar 3 kilo moet afvallen ben je snel klaar hoor want ik val 2 kilo af tussen elke afspraak, das 1kg/week!)

Alsjeblief, je hoeft echt niet af te vallen! Ik ben ongeveer zo groot als jou en weeg 75 kilo, ik wou dat ik jou gewicht had, dan zou ik me wel lekker in mn vel voelen :slightly_smiling_face:

je valt al best veel af door al het drinken wat je drinkt op een dag te vervangen door water, thee kan ook (zonder suiker). dat scheelt meer dan je denkt. En natuurlijk als je bijv. eigenlijk savonds een chocolade koek zou pakken of chips ofso pak een keer een appel of banaan.

Zoekfunctie. Er zijn al meer dan genoeg topics over afvallen. Kijk daar even bij.

Ik denk niet dat je het nodig hebt. Als je af wil vallen oppassen met de manier waarop je het doet, zeker geen maaltijden overslaan! Zo ben ik in de problemen gekomen.