hi, ik ben 13 en vind mezelf echt te dik. ik heb best wel brede heupen, en ik kan niet zoals andere meisjes leuke jurkjes aan die strak zitten. ik probeer van alles, ik ben niet een anorexiapatient.
als ik een hele dag netjes aan doe, en dan thuiskom en er is niemand thuis, eet ik me helemaal vol. willen jullie me alsjeblieft helpen met tips?
je kan me altijd schrijven…
xoxoxo
Drink veel water, sport misschien wat meer dan dat je nu doet, eet gezond. Het belangrijkste: word NIET obsessief.
Die eetbuien heeft bijna iedereen wel geloof ik. Ik heb het ook, en het is kut, maar het is bij mij nu al bijna weg doordat ik het aan het afleren ben. Wat werkt is dit;
Nagaan bij jezelf of je echt zoveel wilt eten, stilstaan bij wat je doet, misschien tot 10 tellen? Als je je echt niet kan beheersen, probeer dan de gezondere dingen te gaan eten. En je kunt natuurlijk ook afspraken maken met jezelf over hoe veel dingen je gaat eten. Dat tel je dan. Als je iets telt, lijkt het al snel meer, en zo leer je het ook makkelijker af .
Ik ben in 2 maanden 7 kilo afgevallen, en ik sport niet. Ik ben gewoon gestopt met het eten van alles dat ongezond is, ook niet meer af en toe een patatje ofzo. Is niet de beste methode, maar het werkt wel.
Het maakt me niet zozeer uit hoeveel ik weeg, maar gewoon dat ik dunner word. Of is dat niet logisch?
Ja dat is wel logisch. Maar het is wel belangrijk om te weten hoeveel je nu weegt eigenlijk.
Misschien heb je wel gewoon brede heupen door je bouw en kún je daar niet eens echt afvallen, als je nu al best licht bent bijvoorbeeld heeft het voor je heupen waarschijnlijk niet zo veel nut om af te gaan vallen.
Ik kan je zoiezo wel vertellen dat ik niet de meest lichte persoon ben…
Ik weet ook zoiezo wel dat ik ‘breder’ ben dan de rest van mijn vriendinnen door de vele hoeveelheden die ik eet. Maar echt, ik ben heel wat opgeschoten met jullie tips, thankyoux
Maar als ik gewoon normale porties eet, bijna geen tussendoortjes, en anders gewoon yoghurt, of een appel, of sinasappels etc. dan is een kroket of patat 1x per week toch niet erg? Of zit ik nu fout? X
En dan heb ik het zoiezo over 1bord patat en 1kroket.
Nee, gewoon helemaal niet meer doen.
dit moet ik dus ook gaan doen, want dat sporten is wel goed, maar ik heb er gewoon écht geen tijd voor ivm schoolwerk.
goed idee, thanks.
Zeg je nou dat ze geen friet meer mag eten :"D wat is dat voor onzin, denk eens na joh :"D
Ja, je mag wel per week een keertje patat eten. Als je dat helemaal niet meer gaat doen, krijg je op een gegeven moment eetbuien, omdat je toch weer iets lekkers wil. Doe dat gewoon 1 keer per week!
nee het is helemaal niet handig om dat te weten op haar leeftijd.
ze is aan het groeien en als je dan naar je gewicht kijkt is dat alleen maar deprimerend.
ga anders naar een diëtist en vraag die om eventuele info, en als je echt je vooruitgang wil weten moet je met centimeterlint je omtrek meten, veel effectiever voor jou!
Laat alle frisdrank staan, en de ongezonde snacks. Drink water en groene thee. Als je veel kaas eet, ga dan over op 30+ kaas… Is nog steeds kaas, maar scheelt wel wat in vet. (40/45% minder) En ga sporten, het beste is denk ik als je in groepsverband gaat sporten of samen met een vriendin fitnessen, dan is er meer motivatie om het te blijven doen. Zoek wel iets wat je ook leuk vind. Zorg ook met bijv avond eten enz dat je van alles 1 portie neemt, en niet daarna denkt; oohlekker, nog een portie. Dan moet je even de kracht in jezelf vinden en nee zeggen.
Maar stop niet met eten, zorg gewoon dat het gezond is, niet teveel, en sport.
moet dit niet in het food/sport forum?
Je moet snoep laten staan en alleen 's ochtends, 's middags en 's avonds eten. Misschien een crackertje tussendoor ofzo. Ik was in 1 week á anderhalve week 2 kilo kwijt. En gewoon water ipv. al het andere