Afvallen

Haaj , ik ben 10 jaar , 1.49 M en weeg 67 kilo .
Ik ben te dik en niks helpt .Ik heb echt van alles geprobeerd.
Eerst ging ik en jaar naar de Fysiotherapeut , maar dat hiep ook niet erg veel , daarna deed ik mee aan een programma een half jaar , ik heb ook mijn leefstijl geprobeert te veranderen , en ik ga ook naar de dietiste.En Bewegen doe ik ook genoeg . Maar toch ik kan gwn niet afvallen .
Weten jullie iets??

Je kunt niet meer doen dan bij een diëtiste lopen. Daarbij ben je ook pas 10 jaar, dus alles komt heus nog wel goed.

Ontbijt 1 snee brod met kaas en Melk
In school: 1 boterham en drinken
Tussendoortje : Fruitsalade
Avondeten ; wat mn moeder maar :pensive: Pasta ofzo
En daarna nog iets : ijs

misschien kan je gaan jumpen? (ik heb er btw totaal geen verstand van)
maar zeg maar die dans stijl :slightly_smiling_face: daar werd ik ontzettend moe van en je beweegt er veel van en het is leuk :grinning:

Ik vind dat je wel erg weinig eet hoor…

Zal ik eens gaan proberen

Je eet wel weinig hoor.
De beste manier om af te vallen is je levenstijl veranderen.
En flink sporten helpt ook (:

Dat is hoe zeg maa mijn eetpatroon eruit ziet en mn leefstijl veranderen had ik ook al een keertje gedaan en dat ging goed , maar toen werd ik het zatik wou weer eens snoep eten en daarna kon ik het nit meer volhouden , maar sporten doe ik genoeg , ik zit op Basketbal en train twee keer per week en speel ook veel buiten

Het ligt er echt aan wat je eet, maar het is ook niet gezond om als 10 jarig meisje te gaan dieten en niks te eten!!
De beste opslossing is: goed ontbijten!! Niet teveel tussendoortjes. Want als je goed ontbijt heb je daar ook minder zin in. Met avond eten niet 2 keer opscheppen!
Maar wel gewoon eten. En goed bewegen wat je al doet is ook belangrijk. En als je een keer zin hebt in iets lekkers neem dan een appel of een banaan. Of als je honger hebt dan is een glas water ook goed dat neemt je eetlust af!

xx succes ermee!

Dus 1 boterham 's ochtends & 's middags hou je wel vol, maar een gezonde leefstijl niet?
Ipv snoep kun je ook komkommer eten.

ga normaal doen je bent verdorie 10JAAR!

sorry hoor maar het moet niet gekker worden.
10 jaar en dan al denken aan afvallen?

En als het dan echt zo nodig is ga naar dietiste ga niet zelf rommelen met eten. logische dat je het niet volhoud met zo weinig eten… dat houd niemand vol. En je bent nog zo jong volop in de groei dan is dit ECHT HEEEL SLECHT VOOOR JE GEZONDHEID!

Oke om je dan toch even beeld te geven wat gezond is voor jou leeftijd wat je p een dag binnen zou moeten krijgen:

Ontbijt: 2 boterhammen met boter en beleg , glas melk
Tussendoor: stuk fruit, 1 boterham met boter en beleg
Lunch: 2 boterhammen met boter en beleg , glas melk
Tussendoor: stuk fruit, pakje liga koekjes of iets soort gelijks
Avondeten: 3/4 aardappelen , 3/4 opscheplepels groente, 1 stuk vlees, juslepel jus,
bakje yoghurt/halfvolle vla
Tussendoor: pakje liga koekjes of iets soort gelijks

Ik geloof er niks van.

wat famebridge zegt, als je zo weinig eet en zo veel beweegt, lijkt me dat een antwoord. Of het is niet waar natuurlijk, maar dat wil ik niet zeggen. Het klinkt een beetje ongeloofwaardig. Ik eet 5 x zo veel en weeg minder.

Ik was toen ik 10 was ook zo’n 15 kilo te zwaar, dronk geen frisdrank, at bijna geen snoep/chips, at gewoon normaal mn boterhammetjes en avondeten, en ik heb ook geen aandoening ofzo.

Het is er wel ‘uitgegroeid’, het gaat vanzelf beter als je in de puberteit komt. Gewoon lekker veel bewegen en gezond eten, dan zul je zien dat als je straks gaat groeien (Want je bent pas 1.49, dat is heel klein) dat je gewoon een mooi figuurtje krijgt.

Dat kan ook natuurlijk :grinning: succes ermee!