Afvallen

Heey ik ben 17(op mn profiel staat 18) en ik wil graag afvallen omdat ik meer dan 80kg weeg en 1.70 ben.
Maar hoe oud moet je voor fitness zijn om je in te schrijven ?
Hebben jullie tips qua voeding en beweging ?

Als je 17 bent, mag je al gaan fitnessn hoor ^^ (:

Bij sommige zit er geen leeftijdsgrens aan, bij andere is het 16+. Dus voor jou geen probleem lijkt me!

Er is toch een algemeen afval topic? Je kunt daar kijken voor tips enzo! Succes…

Waarschijnlijk is het geen enkel punt als je wilt fitnessen. Bij mij was het zo dat wanneer je je inschrijft bij de sportschool, dat je een intakegesprek krijgt. Ze gaan je dan wegen etc, en bespreken je wensen en wat je wilt bereiken met het fitnessen. Dan stellen ze een schema op wat speciaal voor jou geldt zeg maar. Erg fijn als je niet precies weet hoe je het aan moet pakken!
En qua voeding, ik raad je aan om gewoon normale hoeveelheden te blijven eten, en dan uiteraard gezond. Dus neem fruit tussendoor ipv koekjes en snoepjes. In het begin heel lastig, maar het went best snel.
Heel veel succes ermee meid!

Wat goed dat je gewoon op een gezonde manier wil afvallen! Met sporten en gezonde voeding! :grinning:
De meeste mensen worden als ze gaan fitnessen wel eerst wat zwaarder en krijgen meer honger enzo, maar dat komt omdat er dan vet omgezet wordt in spier (als ik het goed heb).
Succes ermee!

Ik zou zeggen, ga naar het Gezond Afvallen #4 topic. Hier zitten heel veel meiden en we helpen elkaar met goede lijstjes en tips.

Over voeding staat heel veel op voedingscentrum.nl

Helpen die zonnatura producten als je wilt afvallen ?

join us bij gezond afvallen!

De producten van zonnatura zijn wel verstandiger (meer vezels, landurige koolhydraten etc) maar het is geen wondermiddel. Het zal wel iets uitmaken maar verwacht niet dat als je een maand lang 1 keer per dag iets van zonnatura eet je in een keer 10 kilo afvalt. In principe kun je ook meer fruit eten en volkorenproducten ipv gewone. Dat helpt ook met afvallen, alleen is het goedkoper dan de zonnatura dingen.

Ik zou niet te veel geloven in ‘wondermiddeltjes’ iig. Gewoon verstandiger en minder eten en meer bewegen. Dat is het beste wat je kunt doen.