Afvallen.

Hallo, ik ben 12 jaar en ik wil echt héél graag afvallen, alleen ik weet echt niet hoe.
Ik wil er mooi uit kunnen zien in een bikini al gaan we zwemmen met school en voor mijzelf natuurlijk…

Volgende week startte wij met onderwerp ‘’ het menselijk lichaam ‘’ met Biologie en daarbij moet je je ook gaan wegen, in de klas en je gewicht komt ook nog eens op het schoolbord te staan, mijn mentor geeft Biologie & verzorging.

Ik wil echt heel graag afvallen en in deze week en in het weekend wil ik echt goed mijn best doen en lang wandelen met de hond.

Wat info:

12 jaar.
ongeveer 1.58 lang.
Ongeveer rond de 60 / 61 kilo…

Help mij, ik durf me echt niet te wegen in dat lokaal ofzo, wij hebben hele dunne kinderen in de klas zitten van rond de 40/41 kilo en die zijn ook heel mooi.

Ik moet er gewoon van huilen.

Praten met mijn moeder is geen optie en al praat ik met mijn mentor schaam ik me dood.

Groetjes…

Lieve schat, afvallen in een week gaat niet.
Misschien gaat het wel, maar dan is het absoluut niet gezond!

Als je echt wilt afvallen zul je daar meer tijd voor moeten uit trekken en het op een gezonde manier moeten doen. Crash dieeten hebben absoluut geen nut, en dan komt alles er alleen maar 3 keer zo hard weer aan.
Daarnaast ben je pas 12, dus kan het goed zijn dat je bijv. in de lengte nog gaat groeien en dat daardoor je gewicht/lengte verhouding veranderd.

Ik snap trouwens echt niet waarom ze dat blijven doen, wegen op de middelbare school ! Zien ze niet in dat dit een heleboel meisjes onzeker maakt? Maar goed, erg veel kunnen we er niet aan veranderen.

Als je echt ten einde raad bent kun je nog altijd ziek naar huis - tenzij je de pech hebt dat het je eerste uur van de dag is.

Krankzinnig inderdaad, zoals purepassion al zegt. En iedereen vraagt zich maar af waar al die jongeren met psychische problemen het toch van krijgen.

Wat belachelijk dat je je gewicht tegen de hele klas moet zeggen, de school kan toch weten dat veel kinderen hier onzeker over zijn

Haha nou denk ik niet dat meiden spontaan psychische problemen krijgen van 1 keer wegen. Maar ik kan me goed voorstellen (heb het zelf ook mee moeten maken) dat je er inderdaad absoluut niet blij mee bent! Daarnaast vind ik je gewicht iets persoonlijks, en dat hoeft niet iedereen van je te weten (zeker niet als je er zelf onzeker over bent).

Ze is dus 12, haar klasgenoten ook. Ik kan me best voorstellen dat er in die klas van die kutjochies zitten die dan gaan lachen om het gewicht van alle meisjes. Ze zegt zelf dat ze hier heel erg tegenop ziet en daaruit maak ik op dat ze al een onzeker type is.

Ik denk ook niet dat meisjes hier direct een psychisch probleem van krijgen, maar mocht het ooit zover komen dan is dit iig een van de druppels in de emmer die dan overloopt.

Ik ben hardstikke onzeker en ik wil me gewoon niet wegen, ik kan me best wel ziek maken, voordoen, alleen we moeten dat opdrachtje maken in onze werkboek, alleen moet je wat je gemist hebt in je werkboek dan ook maken?
Dus inhalen…

Groetjes.

Dan kom je iig niet op het bord te staan. En in je werkboek kun je er best een kilotje of 5 afsmokkelen :stuck_out_tongue: je gaat daarna toch weer verder met de andere opdrachten, in de volgende les?

Tsja dat weten wij natuurlijk niet. Maar ik neem aan dat je wat je gemist hebt moet inhalen ja, als je dat thuis kunt maken. Maar zeker weten doen wij dat natuurlijk niet.

wauw ik zou echt nooit willen dat iedereen mn gewicht weet o.o

Tsja, al kan je smokkelen…
We hebben weegschalen die je bij de kleinste opdrachten mag gebruiken, die staan zo voor je neus…

Ik ben echt heel bang, vandaag vroeg iemand ( die ik best wel leuk vind :blush: ) aan 2 meisjes in de klas wat hun lengtes en hun gewicht was, hij was namelijk al bij dat opdrachtje, ik ben echt bang… :frowning_face:

Als je de les mist, en je moet de opdrachten thuis maken… dan heb je je toch (zogenaamd) thuis gewogen? =\

Misschien ziek melden ofzo ?
Of tegen de leraar zeggen dat je niet wilt dat iedereen je gewicht weet?

Ja, maar ik weet dus niet echt precies wanneer we die opdracht moeten maken en dan is de vraag nog, moet ik die opdracht thuis maken, lijkt me sterk want je moet het gemiddelde gewicht van de klas uitrekenen, en je moet je gewicht en lengte in je werkboek schrijven en je moet de gemiddelde lengte van je klas uitrekenen…

Ik kan dus echt zo in tranen uitbarsten…:see_no_evil:

@ Shopaholiccc_ :

Ik ben erg onzeker, ik durf dat dus niet, want dan gaat ze een gesprek beginnen van: ‘’ Waarom wil je dat niet, je moet elkaar tenslotte vertrouwen. ‘’

En dan barst ik in huilen uit en dan is het weer van ‘’ Gaat het? Kom maar even, dan gaan we even goed praten ‘’

Daar is zij echt zo’n type vrouw voor…

Ga voor de les even naar haar toe en zeg wat er aan de hand is, ze kan nooit zo gemeen zijn dat ze je alsnog dwingt het te doen.

Damn volgens mij heb ik die opdracht ook ooit moeten doen. Echt zo’n 7 jaar geleden ofzo. Wij moesten toen in 2 tallen elkaar wegen en meten. Toen heb ik samen met een vriendin afgesproken dat we er een aantal kilo vanaf zouden halen :p. Ik neem aan dat niet iedereen mee staat te kijken als je op die weegschaal staat (je zegt zelf al dat sommige nu al met de opdracht bezig zijn). Dus kun je er wat mee smokkelen. Dan kun je jou ‘gewicht’ gewoon gebruiken om het gemiddelde uit te rekenen enzo.

Wij hebben het ooit voor gym moeten doen, maar dat kon je gewoon thuis doen, verder niet. En dan kreeg je van hem sportadvies ofzo.

die opdracht heb ik in de eerste ook moeten doen! we deden toen alleen meten, gelukkig.

Wij hoefden ons toen alleen te meten… Je kunt ook weigeren. Leraren doen wel alsof ze de baas over je zijn, maar als jij iets echt neit wilt, kunnen ze je niet dwingen. Ga gewoon naar haar toe, en zeg: “ik wil me niet openlijk in de klas wegen, en als u daar een probleem mee heeft, moet u dat maar tegen m’n moeder zeggen.”